ik ga stoppen met op de manege rijden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

ik ga stoppen met op de manege rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 18:28

Mijn besluit staat zo goed als vast. Ik ga stoppen met op de manege te rijden. Voor degene die het niet weten, ik heb zelf een paard, maar mijn vriendinnen niet en zij rijden op manegepaarden. Dus ik ga nog iedere donderdag een uurtje op een manegepaard rijden, gewoon voor de lol en de ontspanning, ik amuseer mij altijd heel goed. Tot voor kort dus, ik ga het proberen zo eenvoudig en kort mogelijk uit te leggen, het is een heel verhaal(naam van de manege ga ik wel niet noemen)

We hebben verschillend jaren problemen gehad met de eigenaars van de manege (ga ik niet uitleggen, is een héél lang verhaal) maar uiteindelijk hadden we een eigenaresse die veel van paarden afwist en alles draaide weer zijn gewone gangetje...

Maar nu begint de miserie dus opnieuw. Ten eerste zijn er al lang geleden 2 paarden verkocht, daarvoor is nog altijd geen vervangpaard gekomen. We zitten dus met weinig paarden. Ik zit in een groep gemengd met pony's en paarden. Ik moet met paarden rijden, en de 'kinderen' rijden nog met de pony's. Iedereen heeft bij ons wel zijn eigen 'lievelingspaardje' waar ze bijna elke week meer rijd, ook ik. Het probleem is nu dat die pony'ruitertjes' ondertussen al wat groter zijn geworden en ook op paarden willen rijden. Dus een van hun vroeg mij eens als ze eens op de mijne mocht rijden. Ok, ik vond dat dus niet erg voor 1 keer. Maar natuurlijk vond ze dat zo fijn dat ze plots allemaal op mijn paard wouden rijden Boos! . Kortweg heb ik mijn lievelingspaard dus moeten afstaan aan de ex-ponyruitertjes. Zo een ramp was het nog niet, want er was nog een paard waar ik graag mee reed. Dus heb ik daarmee verschillende weken mee gereden. Kom ik gisteren af, is hij verkocht Huilen Boos! En nu weet ik ook waarom. Het schijnt dat de eigenaresse gaat stoppen met nieuwjaar, en ze probeert nog zoveel mogelijk geld eruit te halen. Dus de goede paarden worden verkocht, en wat erbij komt is allemaal het goedkoopste van het goedkoopste. Want ik kon gister nog tussen een paar paarden kiezen: eentje die jer eral vanaf probeert te gooien als je wilt opstappen, een ex-draver die panikeert als de andere galoperen en zelf bokt in galop en een verwaarsloosd paard dat hyperventilatieaanvallen krijgt als de andere paarden verder an 3 meter van hem verwijdert zijn en geen gram druk in zijn mond kan verdragen. Ik kan er dus vanuitgaan dat er geen 'betere' paarden bijkomen zolang de huidige eigenaresse er is(tot nieuwjaar dus). Dan gaat het er weer die misere zijn van wie neemt het over en welke paarden en pony's worden gekocht en verkocht en blabla...

Een van mijn vriendinnen pakt volgende week haar laatste les. Ik heb nog 2 bonnentjes, die ga ik nog opdoen, en dan kap ik er ook aan. Ik kan evengoed thuisrijden, en niet elke week op nieuw op een gestoord paard rijden.
Ik vind het zelf verschrikkelijk dat ik ga stoppen, ik heb jaaaren op die manege gereden, maar mijn geduld is echt op nu. Ik krijg binnenkort examens en dan kom ik zowiezo niet rijden, maar als het na nieuwjaar niet verandert daar, dan is het gedaan

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:38

Lekker stoppen en iets anders met je vriendinnen afspreken voor de gezelligheid! Als je thuis ook kan rijden zou ik me niet druk maken om dit soort dingen en er mee ophouden! Ik ben een half jaar geleden ook bij mijn manege weggegaan om vergelijkbare redenen (niet eens met bestuur, te grote lessen etc) en ik heb nu een leuk bijrijdpaard!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:42

kun je anders niet op de een of andere manier met je eigen paardje gaan lessen? of anders overstappen naar een andere manege,
als je stopt is het je eigen keuze, en als de situatie zo blijft denk ik dat het een goede keuze zal zijn

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:50

dat is ook niet leuk om op rare paarden te rijden! dan zou ik ook stoppen!
ik zelf rijd vanavond me laatste les op de manege wegens te weinig tijd.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:52

stoppen en iets anders afspreken. Misschien bij een andere manege in de buurt kijken en daar soms een buitenritje maken met zn allen ???

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 19:33

Ik geloof ook dat het de juiste oplossing is Scheve mond . Héél misschien gaan we proberen om op een andere dag te rijden, maar dan moet het ook juist uitkomen dat we allemaal dan kunnen en dat de huidige groep niet groot is die dag, anders zitten we weer met dat gebrek aan paarden. Ik kan eventueel nog op een andere manege gaan rijden, maar dat zal veel moeilijker gaan. Mijn vriendinnen wonen een eindje hiervandaan, en de huidige manege ligt zowat precies in het midden. Ik ken hier in de buurt nog een manege met de goede reputatie, maar dan gaan zij een stuk langer moeten rijden, en dat gaat zowiezo al een stuk moeilijker met al dat schoolwerk.
Maar gelukkig bestaat er nog iets als gsm en msn, kan ik nog contact houden. En we zijn zeker van plan om nog regelmatig samen ergens naartoe te trekken. Ach gut

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:47

Ja...ik zou gewoon stoppen als ik jou was.
Het is wel heel erg jammer maar je kan natuurlijk altijd nog langsgaan als je zin hebt.
Als het rijden echt niet leuk meer is heeft het geen in om daar te blijven.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:09

Ja ik zou ook stoppen.
Jammer misschien, maar zo heb je geen plezier meer in het rijden.
Gewoon lekker thuis rijden, en later als de nieuwe eigenaresse er is kijken of de situatie verbeterd is.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:28

Ik zou ook lekker stoppen hoor!
Ik heb ook nog een hele tijd op een manege gereden toen ik een eigen pony had.. had er ook geen plezier meer in op een gegeven moment. Ik had een verzorgpony daar (echt een lieverd trouwens) maar daar mocht ik nooit op rijden in de les omdat ik er te groot voor zou zijn (ja vast.. 1.63m en 40 kilo te zwaar voor een D-pony?)
Ik mocht altijd op de paarden die "over waren" zeg maar..

zeker als je een eigen paardje gewend bent is dat gedoe dan niet leuk meer, ik ben lekker met m'n eigen pony gaan lessen en daar leerde ik 100 keer meer van. verder was het wel een leuke manege hoor, maar nee.. van mij hoeft het niet meer

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:41

Als ze in het nieuwe jaar gaan stoppen moet je dan toch ook vertrekken, en als je er nu geen plezier meer in hebt, kan je idd beter stoppen...