Bokken vanuit Afrika!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:55

Ben wel jaloers op je hoor, lekker warm, en elke dag heerlijk zwemmen en dan nog een mooi land. Van 2 vrienden van ons die ook zijn geweest hoorde ik dat, en mooie beesten die je ziet. Wanneer mag ik komen?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:07

Lielle schreef:
ik neem aan dat tocktes tickets zijn Verward heb er lang over gedacht!


haha dacht al dat het een lokale specialiteit was of zoiets.
had ook al vrij snel door dat ze tickets bedoelde.

Geweldige naam trouwens, Nelspruit. Dat verzin je toch niet Cool

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:16

jullie braaien zeker ook heel vaak? Vingers aflikken

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:21

Ahhhh, ik wil ook!!! Ik mis het land zo erg. Ik heb een jaar in Kaapstad gewoond.
Je mag voor mij alvast een plekje reserveren om in het Kruger park te gaan rijden, alleen wil ik niet voor de leeuwen maar wel voor de luipaarden en de wilde honden. Die moet ik nog van dichtbij ontmoeten.
Als je je afrikaans een beetje wilt bijspijkeren weet ik nog wel een goed boek voor je om te lezen: Die verdwyning van mina afrika geschreven door Zuretha Roos (isbn: 0-624-03328-7). Super boek, wel heel emotioneel.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:59

he Gozer....had je mjin berichtje ook gezien...want krijg nl. geen reactie of je dat een keertje zou willen doen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:20

Leuk, weer een bokker uit een ander continent. Wordt een internationale site hier!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:23

Zeg dat wel Cassidy. Echt leuk.
Lijkt me echt geweldig om naar Afrika te gaan wonen. Ik wil er ook heen.
Heb je al foto's gemaakt? ik denk het wel, het lijkt me daar zo prachtig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:40

Ik had er vroeger een oom en een tante wonen, helaas zijn beide overleden. Anders had ik een adresje gehad om te overnachten.

Maar of ik er nu heen zou willen? Ik heb twee paarden thuis, en die kosten genoeg.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:03

over Zuid Afrikaanse boeken gesproken: heb je ook Fiela's child gelezen? Of de film gezien?

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 10:33

Sorry Djuno, had je berichtje gezien. Ik zal als in Jo'burg ben en in de buurt kom zeker voor je langs gaan. Ben alleen niet zo'n stadsmens dus ik kom er eigenlijk alleen maar voor het vliegveld.

Sorry dat ik nu pas reageer maar ik heb vanaf gisteren zonder stroom gezeten. Dat noemen we hier T.A.B!!!! (That's Africa Babe!!!)
Het heeft hier zó ontzettend geonweerd!! Dus gistermiddag om drie uur is de bliksem ingeslagen in een transformatorhuis voor onze buurt. En omdat er hier in de bergen nog geen 50 huizen staan maken ze zich niet zo druk met repareren. Natuurlijk kregen we last van lekkage, het dak was n.l. net gerepareerd dus dan hoort dat erbij. (T.A.B.) Maar dat neem je gauw voor lief als je ziet dat het huis van één van onze buren (zij wonen aan de andere kant van de berg, op de rand van een kloof, het heet heel toepasselijk The Edge) door de bliksem wordt getroffen en volledig uitbrand. Zij hadden pas een nieuw grasdak (zoiets als stro bij ons) en dan is het zéér brandgevoelig. Erg hoor, er staat alleen nog maar een skelet. Geeft je weer ff te denken en neem je de spetters op je hoofd als je in bed ligt wel voor lief.

Cassidy je bent welkom hoor, net als Leonci en iedereen die van dit mooie land wil komen genieten. Het is alleen even wachten tot alles op orde is en draait. Ik wil echt even de tijd nemen om goede paarden te kopen en om de lodge (soort hotel) draaiende te krijgen. Op dit moment worden de stallen gebouwd, met zo'n leuk kaaps geveltje en wit gepleisterde muren, en dat gaat hier niet echt heel snel.

Waar gaat dit boek over bloemkooltje? Ik heb het niet gelezen en ben gek op boeken.

Ik heb al veel foto's gemaakt Annelou maar mijn cartreader ligt in Nederland en ik heb vorige week hier een nieuwe besteld en die zou er de volgende dag zijn!?!! Dus over een paar weken is ie er wel. T.A.B.

Nou is iedereen weer op de hoogte hoop ik en Pipi, mail is onderweg. Was gister klaar en toen verdwenen toen de stroom plots uitviel. Oh ja... moesten 's avonds uit eten. Hebben ons vijven (twee gasten) met één zaklamp moeten aankleden en optutten. Haha... was erg verrast toen ik in het licht zag dat mijn bloesje roze was i.p.v. rood en dus helemaal niet zo leuk bij mijn rood/witte jasje pastte als ik had gedacht!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:47

whaaa jaloers

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 10:54

Haha.... mag wel ook denk ik! Het is hier lekker warrum joh! Ga nu ff met de gasten rondtouren naar onder andere een struisvogelfarm en naar Kaapse Hoop waar de wilde paarden in kuddes vrij rondlopen. Dus ik ben er later weer. Zal aan jullie denken in het koude Holland. Enne... Mam, gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:53

Baie dankie OK dan!

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 14:27

Weet jij dan misschien een leuk niet te duur hotel voor ons, wij willen namelijk in september naar ZA en ja jij bent nu natuurlijk een beetje bekend daar. Ben benieuwd naar fotos.....

Hoe is het verder met jullie allemaal.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:27

Ik wacht zoals gezegd vol spanning af Haha!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:09

Wat leuk dat jullie die stap hebben genomen. Zuid Afrika staat hoog op mijn verlanglijst. Ik hoor alleen maar enthausiaste verhalen van mensen die er geweest zijn.
Laat jeh et weten als het een beetje klaar is bij jullie? Zodra ik een leuk geprijst ticket kan boeken, ga ik die kant op.
O ja, kan je niet eens wat foto's plaatsen, ben reuze benieuwd.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:11

Fiela's Child gaat geloof ik over een blanke jongen die de zoon is van een negerin in Zuid Afrika. erg mooie film. het boek hebben we ook in het Zuid Afrikaans maar ik kom er niet doorheen de letter gaan op een geven moment gewoon draaien, al dat africans Haha! maar vind het wel een hele mooie taal

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:36

*ik ben best jaloers* Lachen
hartstikke tof dat je daar nu woont, lijkt me echt mooi, en het scheelt ook al dat de taal vrij gemakkelijk is! haha, maar heel veel plezier daar! ennug, ben benieuwd naar foto's.
wil er absoluut ook een keer naar toe als ik mn school afheb. ik "ken" er een meisje(uit Lyttelton Manor), ik schrijf met haar, en haar zou ik dan graag willen opzoeken, net zoals ik naar Z-korea wil, daar woont ook een meisje waar ik al heel lang mee schrijf.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:39

Ik wil ook (en nee hoor, ik ben niet jaloers) alleen moet mn paardje dan wel mee kunnen Haha!
Mn moeder is een paar jaar geleden naar Zimbabwe geweest, was erg mooi

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:03

Gaaf zeg!

Ik wou je al de award gaan uitreiken voor de verstwonende bokker, maar zo te lezen hierboven ben je niet de enige.. Lachen

En die woorden uit het Zuid-Afrikaans, graag!! Ik vind ze altijd heel leuk. Moltrein is metro toch? Haha!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 10:06

Ja, goed van je. Moltrein... spreekt voor zich toch??
Oké, hier alvast een paar leuke, het lijkt me gaaf als jullie proberen de goede betekenis te raden.

Loerbroer =
Spoedopname =
Skilpadbeesie =
Kletsei =
Duimpje gooien =
Melkskommel =

Enne... simpel denken dan kom je er wel.

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:03

Leuk om dit te lezen, mijn opa (jaja78) is vorige week teruggekomen van een rondreis door Zuid Afrika, geweldige foto's gezien! Hij had een menukaart gekopieerd daar heel grappig, 'om te begin' , 'nagereg', hahaha en 'skilpadbeesie' GEWELDIG!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:04

Leuk om dit te lezen, mijn opa (jaja78) is vorige week teruggekomen van een rondreis door Zuid Afrika, geweldige foto's gezien! Hij had een menukaart gekopieerd daar heel grappig, 'om te begin' , 'nagereg', hahaha en 'skilpadbeesie' GEWELDIG!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:04

sorry computer op werk doet zooooooooooooooo vervelend!!!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:17

Waar jij woont is dat bij God,s window??
Ben daar paar jaar geleden geweest echt heeeeeeeeeeeel mooi daar.

Mijn zus woont ook in Zuid-Africa, op dit monent woont ze in Johannesburg. Ze heeft samen met haar man een sky divng school (paraschuit springen)
Ik hoop dat het lukt om haar volgens jaar op te zoeken en dan wat te gaan rondreizen. Wil dan eerst een paar weken naar Jo'burg en dan wat vrienden opzoeken in Cape town, waar een vriend van mij woont.
Zit nog steeds te twijvelen of ik er ook zal gaan wonen.