Vrij springen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-01 21:06

Vnadaag hadden Janneke en ik de bak omgebouwd.
met een schriklint een soort sluis neer gebouw met daarin een kruisje van 30 cm (laag beginnen he) we hebben de hengst en Lodewijk los laten springen (om de beurt) nadat we ze eerst los gelongeer hadden mochten ze los ondanks dat Lot al de hele ochtend in het land had maf gedaan was ie helemaal door het dolle heen.
staart recht omhoog en strekken (of heel hard racen) nouja langzaam hoger bouwen en 9 van de 10 keer kwam ie niet goed uit omdat ie zo vreselijk hard ging bij 1 mtr zijn we gestop maar hij sprong alles en raakte niets aan.
Janneke was helemaal weg van zijn springen haha ik verbaasde me eigenlijk want normaal vind lot er echt niets aan. op het laatst wou ie dan ook niet meer kwam in een sukkeldrafje op een mtr aan stopte en sprong toen vanuit stilstand om na de hindernis meteen te willen gaan rollen. zelf toen we 'm wilden aanjagen had ie geen zin meer.
later in het zonnetje aan de longeerlijn in de tuin laten grazen heerlijk er zaten zelfs wilde eenden in de vijver!

De hengst vond het springen veel leuker maar springt heel vreemd erover heen of met 4 benen of hij trekt zijn achterbenen tegen z'n buik.
Hij gooit dus regelmatig de balken eraf.
toen we bij 1 mtr waren wou ie weigeren week uit en sprong midden in de staander die brak!
paard had niets en we hebben 'm toen 1 laag kruisje laten springen en zijn ook gestopt.
al met al erg veel lol gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:11

Lekker is dat he!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:20

leuk hoor!ik wil lot ook weleens zien springen Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:26

Goed idee, ga ik ook weer eens doen ter afwisseling nu we toch niets kunnen voor de rest. En Fitz vindt springen ontzettend leuk, maar ja, ik vind het wat minder dus daarom doen we het eigenlijk nooit meer.
Ik heb Fitz 1 x vrijlaten springen deze winter met 3 dekens op dus hoger dan 1.30 ben ik toen niet gegaan, omdat ik bang was dat ie in de riemen verward raakte. Hij vond het wel heeel erg leuk!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 09:07

Ik vind dat zo gaaf losspringen.

Leys moets dat ook doen met de KWPN keuring datging erg goed. Alleen hij wil iets te graag dus toen even moest wachten omdat de hindernissen omhoog gingen Sprong hij via de andere kant en nog foutloos ook hihihihi. Iedereen schok wel even. Verder doe ik het regelmatig met hem lekker voor zijn spieren.

Gr Pris

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 20:21

Volgens mij heeft Lot wel veel springtalent hoor! Ik heb trouwens Pie ook wel eens los laten springen, maar vandaag bleef ik er op zitten, en eerst een kruisje in draf, daarna in galop. Ging prima, zonder racen!
Daarna een stijlsprong van gemaakt van maar 60 cm en in galop er op af. Hij nam de sprong veels te ver, en daarna keihard galopperen... dus dat heb ik ff over gedaan, in mijn eigen 'Dorine-tempo', en dat ging weer super Party!! !
Naderhand nog even zonder zadel erop en ff voorzichtig aandraven... Vroeger ben ik eens goed gevallen van een paard zonder zadel, dus ik wilde nooit in draf op een blote paardenrug. Maar Pie was zo lief bij het uitstappen, waarom ook niet. Het voelde zo gaaf, hotsklots en die ruggegraat is ook niet alles, maar toch....cool Cool Cool !!
Ineens was de hagelbui waar ik in zat op de heenweg helemaal vergeten *LOL* ... Groetjes, Dorine.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 10:05

Leys heeft gisteravond los gesprongen echt heel gaaf het was even een zwaare avond voor hem want ik had ervoor springles gehad met hem. Hij heeft het maar 4 keer gedaan en niet te hoog. Volgende keer gaat hij op de video.

We gaan dit nu om de week doen puur voor de ontspanning en te kijken naar zijn rug gebruik. Volgende keer gaat hij op de video.

Er gaaf om te zien.

Gr Pris

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 15:09

Hey Prisca, heeft jouw paard als stamboeknaam ook Leys of is het een afkorting ergens van? Ik vind het zo'n aparte naam.
Trouwens Fitz is morgen jarig!! Grappig, scheelt 1 dagje.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 19:01

Menno vind het super om los te springen. Als ik een sprongetje van een cm of 50 ofzet springt hij zelf, en veeeeel te hard Lachen En dan ook nog er heel ruim over. Hij heeft (ik heb hem pas 3 keer laten losspringen) 1.10 gespongen. Waar hij ook nog ruim overkwam. Ik vond het echt super van hem was helemaal trots Party!!
Als het straks mooi weer is enz en het is een goed moment kan je foto's verwachten Lachen