Claudina alweer naar kliniek...Zucht..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Claudina alweer naar kliniek...Zucht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 20:30

Claudina is 7 oktober geopereerd in Duitsland (Hochmoor) aan zeer zware koliek. Een draaiing van de dikke darm.
Gelukkig ging alles goed, en zijn we inmiddels aan het revalideren (6 weken stappen) We moeten nu nog 3 weken. Ook is ze nog drachtig, nu 6 maanden.

Maar gisteren kwam ik op stal, en stond ze er zo suf bij. Ik was er alweer bang voor, maarja, niet meteen het ergste denken.
Dus haar uit de stal gehaald (het viel me ook al wel op dat ze dunne mest in de stal had liggen) en gewandeld. Maar dat ging bijna niet, ze was niet vooruit te branden!!!
Toen maar weer terug naar stal, ze stond op de wasplaats weer zo suf te kijken.
Eenmaal in de stal, begon ze met veel tegenzin aan haar hooi, terwijl ze anders helemaal eetgek was!!!
Mijn vermoeden werd steeds sterker, toch niet weer koliek!!
En ja hoor, ze ging alweer met de voorbenen naar voren gestrekt en de achterbenen naar achteren uitgerekt staan!!
Meteen maar weer naar de plaatselijke DA gebeld en ondertussen met haar buiten gaan stappen. Niet vooruit te branden natuurlijk, maar goed.
De DA kwam, en heeft haar onderzocht. Hij kon zo niet echt wat vinden, en gaf haar een Bucospan injectie.
Hij wist niet wat het was, en adviseerde ons om toch maar naar Duitsland te gaan. Ik wou daar eigenlijk meteen wel heen, maar ja, toch eerst maar even wachten. Een kennis heeft ondertussen onze trailer opgehaald en dus konden we naar Hochmoor. OK dan!

Ze is onderzocht, maar er was uiteindelijk niks ernstigs zo te vinden. Ze dachten dat ze misschien haar veulen afstootte, maar dat konden zo niet zien. Ze is dus daar gebleven ter observatie, en ze hebben vandaag van allerlei tests gedaan.
Dus ik daar heen bellen, was de arts die er alles van wist net in een operatie. Boos!
Dus ik weet nog niet echt wat het was, (misschien vals alarm) maar volgens de assistent ging het met haar goed, en mag ze waarschijnlijk morgen weer naar huis!!
Ik hoop dat ik morgen meer weet over het veulen!! Scheve mond

Bah, wat ben ik geschrokken (nu nog steeds)

Morgen meteen maar bellen!!! Bloos



Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 14:42

Eén financieel lichtpuntje, het wordt gelukkig vergoed door de verzekering. Ik had alle nota's van de operatie enzo opgestuurd, en ik hoorde vandaag dat het vergoed werd (OK, 75 % dan...)
Een geluk bij een ongeluk.
Vanavond kunnen we haar weer ophalen!!! Blij!! Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Amazonbot, jazzejam, Ninouschka, sterregoud, SuusvL, Vagabondo, vilheide en 43 bezoekers