ze hoest van hooi

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 17:03

heeft ze dan last van bronchitus of kanz e er gewoon niet tegen dat et te droog is Verward
Heros heeft het ook, mijn instructeur zegt dat het van het hooi komt.
Weten jullie het misschien??
ik weet wel dat ze als ze last van bronchitus heeft veel op land moet staan en nat hooi moet hebben, maar gewoon van hooi gaan hoesten Verward

-Maaike-

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:19

Ja zou best kunnen dat ze van hooi gaat hoesten. Dan moet je je paard nat hooi geven dan moet het normaal beter worden.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:25

Daar hebben veel paarden last van!!! Dat is heel normaal als je hooi nat maakt en je maakt de ton of iet schoon dan zie je een hele laag zand liggen en soms kluiten Misselijk

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:54

Heeft je paard last van dampigheid? Maak het hooi nat want hooi bevat altijd stof en daar gaan die paarden van hoesten.

lynnutjuh
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: zekersz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:20

hey ff een vraagje hoe krijgt het paard het hooi in een ruif of op de grond??? Want als je het namelijk in een ruif geeft kan het komen door de stof (die in het hooi zit ) die dan in de neusgaten komt als die inademd. Als je een ruif hebt geeft het dan een tijdje op de grond en kijk hoe het dan is....Je kan het beste geen nat hooi geven want dat kan gaan schimmelen en word het paard ziek.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 20:41

nee het ligt op de grond, maar ze krijgen 1 plak per dag want ze staan overdag gewoon buiten tot 4 uur

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:50

Nou je kunt het best nat maken hoor, gaat niet direct schimmelen.Ik ga er dan wel van uit dat je lekker riekend hooi hebt van goede kwaliteit.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 23:16

Hai, heb al 27 jaar een pony die last heeft van zijn luchtwegen, krijgt dus al zeer lange tijd nat hooi, in de zomer moet je niet te veel hooi weken, want dan kan het gaan stinken, maar in de winter heb ik altijd ruim voldoende nat hooi klaar staan voor hem.
Ze gaan volgens de DA hoesten door de schimmels die altijd in hooi zitten, als ze dus gevoelig zijn op de luchtwegen.
Door het spoelen, gaan de schimmels eruit en natuurlijk ook het stof, dus minder kans op geirriteerde luchtwegen.

doei doei

Geral

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 09:53

Hoe is die hoest? Die van mij hebben een hele droge hoest ,het lijkt wel alsof die helemaal van onder moet komen.Hij moet er zoveel kracht meegeven,en er komt niets uit.Het is mij een groot raadsel wat het is.Ik ga toch een veearts halen denk ik.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:33

haai maaike..
dien doet het ook hoesten van de stof..we gooien vanavond al een krat hooi naar buiten oor de volgende dag en die volgende dag spuiten we het zeik nat met de tuin slang zo is het niet nmeer stoffig..
meestal helpt het ook wel als het paardje een beetje bij de buiten deur staat zodat er genoeg frisse lucht is!
sucses ermee

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 17:38

Meestal vinden paarden het niet lekker als je hooi gaat soppen. Je kan beter kuilgras geven.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 17:49

Smiles heeft het ook ik moet het hooi nat maken en het mag niet in een hooiruif. Verder veel naar buiten laten gaan en beweging geven, dat was het advies van mij dierenarts