Bokken vanuit Afrika!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Bokken vanuit Afrika!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 08:34

Yes!!!!! Eindelijk is mijn internet geïnstalleerd en kan ik vanuit Zuid Afrika weer Bokken!!
OK dan!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:42

dat klinkt goed!
ik hoop op leuke verhalen uit afrika!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:45

cool joh
misschienkan je wat fotos van daar hier neer zetten

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 08:59

Zo gauw als ik mijn cartreader binnen heb (ligt nog in Ned.) zal ik foto's plaatsen. Stomme vraag miss. maar op welk forum mag ik die plaatsen?

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 09:01

Enne.... verhalen?!? Ik kan nu al een boek schrijven! Wat een andere wereld is het hier! Dus je zult zeker een aantal verhalen gaan horen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:02

ik ben jaloers Knipoog Ik heb 5 jaar in West Afrika gewoond en heb zulke goed herinneringen! Hoe ben je daar terecht gekomen?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:10

Gaaf zeg!
Ik ben ook heel benieuwd hoe je daar zo verzeild bent geraakt!
Groetjes Lundi

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:13

Hoe bedoel je de wereld is klein? Waar zit je precies? En laat eens wat foto's zien van de omgeving. Wij zijn natuurlijk stinkend jalours en nieuwschierig. Cheese!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 09:20

We wonen in Nelspruit, dat is een leuk klein stadje net onder het Kruger Park. (ong. half uurtje rijden) in een buitengebied van Nelspruit, The Rest geheten. Zo ongeveer op een berg waar het altijd een graad of vier koeler is dan in de stad zelf. We hebben een leuk huis met 14 hectare grond eromheen. Hoe ik hier verzeild ben geraakt kun je lezen in mijn profiel. Ik zal jullie niet al te jaloers maken maar het is nu al een graad of twintig. (het is hier een uurtje later dan bij jullie door jullie zomertijd, anders is de tijd gelijk) en s'morgens om kwart over zeven ga ik altijd even zwemmen in ons zwembad. Een lekker begin van de dag.
Zeg Lielle, waar heb je precies gewoond?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:24

Ghana (Tema, en later Accra). Ik heb nog steeds heimwee, 5 jaar later Knipoog

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 09:35

Ghana... jee dat is echt een andere wereld! Hier in Zuid Afrika heb je alles wat je in Nederland ook hebt, aan winkels en spullen e.d. maar dat zal daar zeker anders zijn. Ik ben van het weekend naar Mozambique geweest en dat is echt een wereld van verschil met Z.A. Ze hebben daar een burgeroorlog van 15 jaar achter de rug en in Maputo (hoofdstad) is alles kapot en verpauperd. Echt zonde, want het was een heel mooie stad. De mensen zijn er heel arm en het zal nog heel lang gaan duren voor ze alles weer een beetje kunnen opbouwen. Wat heb je gedaan in Ghana?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:47

da's een heel lang verhaal, ik zal wat topics opzoeken en de rest later als ik wat meer tijd heb eens opschrijven. Maar ik was docent op een middelbare school (SOS Kinderdorpen) en heb later op de ambassade gewerkt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:51


Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 11:08

Lielle, heb je topics bekeken. Tof van je om bij zo'n organisatie te werken, de SOS bedoel ik. Ik weet zeker dat je veel te vertellen hebt over die tijd. Ik was zelf al iets van 6 keer in Zuid-Afrika en Mozambique geweest voordat ik er ben gaan wonen maar nog steeds sta ik bijna iedere dag wel weer voor een verrassing, soms leuk en soms minder. Afrika is iets dat in je bloed kruipt. Hiervoor was ik al in de V.S en in Venezuela enzo geweest maar nooit had ik het idee dat ik er wel zou willen wonen. Na de eerste keer Z.A wilde ik niet meer naar huis. Ik heb hier ook al diverse buitenlanders gesproken die weer terug gingen naar hun geboorteland maar altijd weer terug zijn gekomen naar Afrika, sommigen hebben wel 5 maal geprobeerd om terug te gaan en hebben het nu maar opgegeven en blijven hier.
Op jouw foto's zagen de stallen er goed uit zeg, in vergelijking met hier. Ik heb hier echt nog geen goede stal kunnen ontdekken in de buurt. In Jo'burg zijn die wel te vinden hoor maar dat is hier 3 uur rijden vandaan. Des te groter voor mij de uitdaging om hier een superstal neer te zetten. In de buurt zijn veel mensen met eigen paarden, maar ze hebben er echt geen kaas van gegeten.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:12

he wat leuk een bokker in afrika. 24 januari ga ik een maand naar tanzania. Mijn vriend heeft daar stage gelopen en sindsdien gaan we om de 2 jaar ( vaker hebben we geen geld voor) alle mensen daar weer opzoeken en een heleboel dingetjes meenemen voor daar. Ik heb nu al zin.
Ik ga je verhalen volgen hoor.
groetjes mejet

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:13

Heee in het National Krugerpark heb ik ook heel wat voetstapjes liggen.....ik ben trouwens geboren in Z.A. in Johannesburg en we hebben gewoond aan de Main Road 22/758 in Bryanston......misschien kun je voor mij (en mijn ouders) daar een keer een kijkje nemen en ff wat foto's maken. We zijn er al verschrikkelijk lang weg hoor.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:41

Gozer schreef:
Na de eerste keer Z.A wilde ik niet meer naar huis. Ik heb hier ook al diverse buitenlanders gesproken die weer terug gingen naar hun geboorteland maar altijd weer terug zijn gekomen naar Afrika, sommigen hebben wel 5 maal geprobeerd om terug te gaan en hebben het nu maar opgegeven en blijven hier.


Hmmm, ik weet niet of Koos en ik dan wel moeten komen in het voorjaar....

Super dat je weer 'normaal' te bereiken ben, ik mis de telefoontjes en de lunches in het pannekoekenrestaurant echt! Maar goed, we kunnen nu sms-en, mailen en in maart of april komen we langs!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:06

Wat gaaf dat je nu in ZA woont! we zijn er 4 jaar geleden op vakantie geweest en ik was zeer onder de indruk. vooral van de natuur maar ook van de mensen. heel veel plezier daar!! ben je ook al in het Kruger park geweest?

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 15:18

Ik wóón bijna in het Kruger! Ik ga er heel vaak heen en heb al bijna alle dieren een keer van dichtbij gezien.

Ik zou maar gewoon komen hoor Marijn!! Ik mis dit alles ook maar hier kunnen we het nog uitgebreider overdoen. Enne... volgens mij wil Koos best hier wonen dus.... wat is het probleem? Haha.... en friezen hebben ze hier ook zat.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:24

Gozer schreef:
Ik wóón bijna in het Kruger! Ik ga er heel vaak heen en heb al bijna alle dieren een keer van dichtbij gezien.

Ik zou maar gewoon komen hoor Marijn!! Ik mis dit alles ook maar hier kunnen we het nog uitgebreider overdoen. Enne... volgens mij wil Koos best hier wonen dus.... wat is het probleem? Haha.... en friezen hebben ze hier ook zat.


Geloof het of niet, die fantasieën vieren hier hoogtij! Wie weet als Koos de zaak heeft verkocht voor een paar jaar... Lijkt me geweldig! Nou ja, voorlopig blijft het even bij dromen en een paar weekjes vakantie in maart of april.

Ik zal eens even gaan kijken of het moeilijk is om aan tocktes te komen, voor we helemaal naast de pot piesen. Moesten we nou naar Johanesburg?

Komen jullie in december eigenlijk nog naar Nederland??

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:27

ik neem aan dat tocktes tickets zijn Verward heb er lang over gedacht!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 15:30

Zit er niet in. Januari op zijn vroegst. Je moet vliegen op Johannesburg en KLM is de enige die rechtstreeks vliegt maar ook de duurste, S.A. airway's, Swiss air e.d zijn ook erg goed en hebben een korte tussenlanding maar wel veel goedkoper!!
Heb trouwens wat leuke woorden uit afrikaans. Zou ik die hier mogen zetten denk jij? Ze zijn wel grappig.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:30

Lielle schreef:
ik neem aan dat tocktes tickets zijn Verward heb er lang over gedacht!


Hahaha, klop helemaal! Het is maar 1 letter verschil...

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 15:31

Marijn is altijd een "biekie vinnig" beetje haastig dus, vandaar. Is puur enthousiasme.