Bokken vanuit Afrika!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Bokken vanuit Afrika!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 07:34

Yes!!!!! Eindelijk is mijn internet geïnstalleerd en kan ik vanuit Zuid Afrika weer Bokken!!
OK dan!

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel


Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 07:59

Zo gauw als ik mijn cartreader binnen heb (ligt nog in Ned.) zal ik foto's plaatsen. Stomme vraag miss. maar op welk forum mag ik die plaatsen?

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel


Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 08:01

Enne.... verhalen?!? Ik kan nu al een boek schrijven! Wat een andere wereld is het hier! Dus je zult zeker een aantal verhalen gaan horen.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 08:20

We wonen in Nelspruit, dat is een leuk klein stadje net onder het Kruger Park. (ong. half uurtje rijden) in een buitengebied van Nelspruit, The Rest geheten. Zo ongeveer op een berg waar het altijd een graad of vier koeler is dan in de stad zelf. We hebben een leuk huis met 14 hectare grond eromheen. Hoe ik hier verzeild ben geraakt kun je lezen in mijn profiel. Ik zal jullie niet al te jaloers maken maar het is nu al een graad of twintig. (het is hier een uurtje later dan bij jullie door jullie zomertijd, anders is de tijd gelijk) en s'morgens om kwart over zeven ga ik altijd even zwemmen in ons zwembad. Een lekker begin van de dag.
Zeg Lielle, waar heb je precies gewoond?

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 08:35

Ghana... jee dat is echt een andere wereld! Hier in Zuid Afrika heb je alles wat je in Nederland ook hebt, aan winkels en spullen e.d. maar dat zal daar zeker anders zijn. Ik ben van het weekend naar Mozambique geweest en dat is echt een wereld van verschil met Z.A. Ze hebben daar een burgeroorlog van 15 jaar achter de rug en in Maputo (hoofdstad) is alles kapot en verpauperd. Echt zonde, want het was een heel mooie stad. De mensen zijn er heel arm en het zal nog heel lang gaan duren voor ze alles weer een beetje kunnen opbouwen. Wat heb je gedaan in Ghana?

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 10:08

Lielle, heb je topics bekeken. Tof van je om bij zo'n organisatie te werken, de SOS bedoel ik. Ik weet zeker dat je veel te vertellen hebt over die tijd. Ik was zelf al iets van 6 keer in Zuid-Afrika en Mozambique geweest voordat ik er ben gaan wonen maar nog steeds sta ik bijna iedere dag wel weer voor een verrassing, soms leuk en soms minder. Afrika is iets dat in je bloed kruipt. Hiervoor was ik al in de V.S en in Venezuela enzo geweest maar nooit had ik het idee dat ik er wel zou willen wonen. Na de eerste keer Z.A wilde ik niet meer naar huis. Ik heb hier ook al diverse buitenlanders gesproken die weer terug gingen naar hun geboorteland maar altijd weer terug zijn gekomen naar Afrika, sommigen hebben wel 5 maal geprobeerd om terug te gaan en hebben het nu maar opgegeven en blijven hier.
Op jouw foto's zagen de stallen er goed uit zeg, in vergelijking met hier. Ik heb hier echt nog geen goede stal kunnen ontdekken in de buurt. In Jo'burg zijn die wel te vinden hoor maar dat is hier 3 uur rijden vandaan. Des te groter voor mij de uitdaging om hier een superstal neer te zetten. In de buurt zijn veel mensen met eigen paarden, maar ze hebben er echt geen kaas van gegeten.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 14:18

Ik wóón bijna in het Kruger! Ik ga er heel vaak heen en heb al bijna alle dieren een keer van dichtbij gezien.

Ik zou maar gewoon komen hoor Marijn!! Ik mis dit alles ook maar hier kunnen we het nog uitgebreider overdoen. Enne... volgens mij wil Koos best hier wonen dus.... wat is het probleem? Haha.... en friezen hebben ze hier ook zat.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 14:30

Zit er niet in. Januari op zijn vroegst. Je moet vliegen op Johannesburg en KLM is de enige die rechtstreeks vliegt maar ook de duurste, S.A. airway's, Swiss air e.d zijn ook erg goed en hebben een korte tussenlanding maar wel veel goedkoper!!
Heb trouwens wat leuke woorden uit afrikaans. Zou ik die hier mogen zetten denk jij? Ze zijn wel grappig.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 14:31

Marijn is altijd een "biekie vinnig" beetje haastig dus, vandaar. Is puur enthousiasme.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 09:33

Sorry Djuno, had je berichtje gezien. Ik zal als in Jo'burg ben en in de buurt kom zeker voor je langs gaan. Ben alleen niet zo'n stadsmens dus ik kom er eigenlijk alleen maar voor het vliegveld.

Sorry dat ik nu pas reageer maar ik heb vanaf gisteren zonder stroom gezeten. Dat noemen we hier T.A.B!!!! (That's Africa Babe!!!)
Het heeft hier zó ontzettend geonweerd!! Dus gistermiddag om drie uur is de bliksem ingeslagen in een transformatorhuis voor onze buurt. En omdat er hier in de bergen nog geen 50 huizen staan maken ze zich niet zo druk met repareren. Natuurlijk kregen we last van lekkage, het dak was n.l. net gerepareerd dus dan hoort dat erbij. (T.A.B.) Maar dat neem je gauw voor lief als je ziet dat het huis van één van onze buren (zij wonen aan de andere kant van de berg, op de rand van een kloof, het heet heel toepasselijk The Edge) door de bliksem wordt getroffen en volledig uitbrand. Zij hadden pas een nieuw grasdak (zoiets als stro bij ons) en dan is het zéér brandgevoelig. Erg hoor, er staat alleen nog maar een skelet. Geeft je weer ff te denken en neem je de spetters op je hoofd als je in bed ligt wel voor lief.

Cassidy je bent welkom hoor, net als Leonci en iedereen die van dit mooie land wil komen genieten. Het is alleen even wachten tot alles op orde is en draait. Ik wil echt even de tijd nemen om goede paarden te kopen en om de lodge (soort hotel) draaiende te krijgen. Op dit moment worden de stallen gebouwd, met zo'n leuk kaaps geveltje en wit gepleisterde muren, en dat gaat hier niet echt heel snel.

Waar gaat dit boek over bloemkooltje? Ik heb het niet gelezen en ben gek op boeken.

Ik heb al veel foto's gemaakt Annelou maar mijn cartreader ligt in Nederland en ik heb vorige week hier een nieuwe besteld en die zou er de volgende dag zijn!?!! Dus over een paar weken is ie er wel. T.A.B.

Nou is iedereen weer op de hoogte hoop ik en Pipi, mail is onderweg. Was gister klaar en toen verdwenen toen de stroom plots uitviel. Oh ja... moesten 's avonds uit eten. Hebben ons vijven (twee gasten) met één zaklamp moeten aankleden en optutten. Haha... was erg verrast toen ik in het licht zag dat mijn bloesje roze was i.p.v. rood en dus helemaal niet zo leuk bij mijn rood/witte jasje pastte als ik had gedacht!

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 09:54

Haha.... mag wel ook denk ik! Het is hier lekker warrum joh! Ga nu ff met de gasten rondtouren naar onder andere een struisvogelfarm en naar Kaapse Hoop waar de wilde paarden in kuddes vrij rondlopen. Dus ik ben er later weer. Zal aan jullie denken in het koude Holland. Enne... Mam, gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 09:06

Ja, goed van je. Moltrein... spreekt voor zich toch??
Oké, hier alvast een paar leuke, het lijkt me gaaf als jullie proberen de goede betekenis te raden.

Loerbroer =
Spoedopname =
Skilpadbeesie =
Kletsei =
Duimpje gooien =
Melkskommel =

Enne... simpel denken dan kom je er wel.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 20:35

Ja, Nelspruit ligt in Mpulanga (land van de opkomende zon, ons huis heet Môreson als in ochtendzon en zo gaan de stallen ook heten.) Dus ja, het ligt niet ver van Graskop en dus ook niet van God's Window. Is heel erg mooi hier. Heb in Zuid-Afrika al veel gezien maar dit plekje is voor mij echt thuis.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 07:34

Hoi Pipi, ik doe mijn best. Ik ben bezig met een superlange mail die je alles van begin tot het eind verteld, maar ik heb ook al een maand gasten waarmee ik toch wel bijna hele dagen bezig ben. Vandaar dat het niet zo snel gaat. Zij gaan morgen weg dus vanaf overmorgen heb ik veel meer tijd om achter de pc te kruipen. Jij moet nie worry nie want alles sal reg kom! Nog een paar daagjes geduld. Oh ja.. vanavond vieren wij Sinterklaas. Met kruid en pepernoten bij het zwembad. Raar hoor.
Hoop dat de goedheiligman de weg hierheen weet. Ik wacht weer in spanning af.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 23:32

Ja hoor, Sinterklaas komt ook in Afrika!!!!
Ben lekker verwend. t'Is ff wennen in je korte broek pakjesavond vieren maar ik denk dat dat wel snel zal wennen.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 20:24

Verhalen zat te vertellen. Gaat zeker komen. Moet eerst de mail voor Pipi en Marijn45 afmaken anders krijg ik vast ruzie.
Maar hoe zit het nu met de afrikaanse woorden??? Heeft niemand oplossingen kunnen bedenken?

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 08:34

Tuurlijk Leonci, iedereen waar ik het mail adres van heb krijgt deze mail.

Nou oké, de oplossingen:
i.d.d. Mistic, je zat aardig goed met sommige woorden. Wat is stokkies draai? Ken ik nog niet.

Loerbroer = zo noemen ze hier Big Brother!
Spoedopname = snelheidscontrole
Skildpadbeesie= lieveheersbeestje
Kletsei = roerei
Duimpje gooien = liften
en een melkskommel = Jawel... een milkshake

Ik ga vast en zeker nog meer leuke woorden enz. tegenkomen en zal ze zeker op Bokt zetten. Wat denk je van een advertentie waarin 'opregte miniatuurworshondjies' aangeboden worden? Wil er iemand nog een Teckel?

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 18:07

Spijbelen en stokkies draai? Hoe verzinnen ze het weer!
Ik loop ook ongeveer de hele dag met een big smil rond, alleen soms....
overal moet je lang op wachten, telefoon aansluiten, internet installeren, je bent hier soms maanden kwijt voor je iets kunt. Ik ben hier nu ruim twee maanden en heb dat nu pas voor elkaar.
Alhoewel..... gistermorgen had ik zin om Pipi te bellen en heb met haar bijna een half uur aan de telefoon gezeten. (Is voor ons vrij kort want vroeger begonnen we pas bij anderhalf uur.) Was erg gezellig. Heb daarna nog wat voor de zaak gebeld enzo. Vanmorgen wilde René een mailtje doorsturen naar de zaak in Nederland toen hij geen verbinding met het net kon krijgen. Kabeltjes en stekkertjes nagekeken, maar nee hoor, het lukte echt niet. Worden we niet veel later gebeld door een dame van Telkom die ons vroeg of wij probeerden te bellen? Ja, dat proberen wij. "Nou meneer uw beltegoed is op!" Beltegoed op de gewone aansluiting???? Ja, blijkt dat de faktuur die wij dachten te betalen een aanbetaling was op ons beltegoed. Je moet het maar weten. Gauw naar Telkom en weer betalen. Binnen het half uur hadden we weer telefoon.
Maar ik blijf het raar vinden.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 14:39

Vond ik ook Pipi! Heb alleen alweer drie dagen niet kunnen bokken omdat we eerst twee dagen zonder stroom hebben gezeten. Waarschijnlijk door het onweer (het is hier regentijd) dus toen de stroom er weer op was wilde ik gelijk ff bokken/internetten. Helaas.... ook de telefoon deed het niet. Maar gelukkig is alles nu weer oké. Ik weet natuurlijk niet voor hoe lang maar voor nu i.g.g.
Ja Bets, dat mis ik nou écht!! De lesdagen van Antoine, de gezelligheid eromheen en het lekker tussen allerlei paarden zitten. Doe iedereen daar de volgende keer maar de groetjes van mij. Wanneer is de lesdag van januari? Misschien ben ik dan in Nederland en kan ik komen kijken.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 21:50

Oké, nee ik denk dat ik dan alweer in het warme Afrika ben. Gijs moet de 21 weer naar school. Ja ik heb de website gezien. Wel raar hoor dat als hij nu adverteert hij dat doet onder Marijke én Antoine. Vind ik helemaal niet bij hem passen.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 22:27

Oké, weer een T.A.B. (zie voorgaande voor uitleg!)
Het gaat super met de bouw van mijn stallen. Mooi Kaaps/Hollands geveltje ontworpen. Moet ff gemetseld worden. Daar heb je voor nodig.... juist... cement. Dus bij de plaatselijke bouwhandelaar een berg zakken cement besteld. Uitgelegd waar ze het moesten komen afleveren (niet bij de eerste ingang, hebben we al eens geprobeerd, past niet! maar bij de tweede) En ja hoor... eindelijk daar is de vrachtwagen. Moest ik nog hard lopen om hem bij de tweede ingang op te vangen, maar wat schetst mijn verbazing.... Geen vrachtwagen met cement terwijl ik hem toch echt heb zien aankomen. Dus vraag ik aan Anton (onze tuinman en manusje van alles) Waar is die auto nu? Zegt hij doodleuk; 'Die is weer weg' Hoezo dan? vraag ik, 'Nou hij moest op nummer 31 zijn' Enne... vraag ik weer.. welk nummer denk je dat wij hebben? '31??' Juist Anton, wat had die vrachtwagen bij zich Anton? 'Nou ehhh... cement.' Waar wachten wij nu al de hele dag op Anton? 'cement????' Ja Anton, cement!!! Toen is hij maar heel hard gaan lopen om de vrachtwagen met cement die hij had doorgestuurd naar de buren weer op te wachten en naar onze plek toe te loodsen. Ik moet zeggen, je moet er wat voor over hebben maar dan krijg je ook wat. Een mooi Kaaps/Hollands geveltje. Gisteren hebben we daarvan het hoogste punt bereikt en om dat te vieren hebben we onze bouwers de Hollandse vlag gegeven om op het dak te plaatsen. Daar begrepen ze niets van en ze lachten ons zo ongeveer uit in ons gezicht. Maar toen we vertelden dat bij het hoogste punt ook bier hoorde stond onze vlag binnen no time boven op het dak. En zo wappert nu al een hele dag de nederlandse vlag, midden in Afrika!! Als jullie eens konden zien hoeveel auto's er stoppen of langzaam voorbijrijden, geweldig!! Er is alleen één maar. Aan een ieder die komt vragen wat ze aan het bouwen zijn verteld Anton dat het een kerk wordt. Of ik daar nu blij mee ben?!?!
Wordt vervolgd.....

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 21:53

Hé, Yellowfish je bent welkom hoor. De stallen schieten al aardig op hoor Kim dus je kunt altijd in een box kruipen met Maurice. Lekker warm is het hier toch wel. Maarre... de lodge gaan we ook al snel aan beginnen dus wie weet. Ik zie jullie wel verschijnen. Kim... ik heb nog steeds geen kapper binnen durven stappen, je snapt zeker wel hoe mijn haar nu zit Verward
Bets, jij ook van hetzelfde. Ik ben nog niet zo ver dat ik besef dat het bijna kerst en oud en nieuw is hoor. Ik loop hier in mijn korte broek Cool

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 17:50

Nee, klopt Bets, maar ik denk niet dat ik het echt zal missen. Was toch al niet zo'n fan van feestdagen in de kou. De leukste verjaardag die ik ooit had (ben in februari jarig) begon om twaalf uur s'nachts in het zwembad met een glas champagne (romantische vent heb ik hoor) maar dat was in Venezuela. Misschien hier weer te herhalen?
En Kim, je weet hoe ik ben met kappers. Ik ging al twintig jaar naar dezelfde kapper voor ik de stap naar jou durfde te zetten. Maar ja, ik zal wel moeten gaan nu ergens. Het zal toch pas januari worden voordat ik weer in Nederland ben en dan weer naar jou zou kunnen. Maar die vrouwen hier lopen meestal met van die bol geföhnde pony's enzo. Je kent dat wel, helemaal niet ikke. Ik hou je op de hoogte.
Ben gisteren bij een 'telerij' van friezen geweest. Daar liep een hengst van Eijbert, Haakman. Hij was vorig jaar kampioen van Zuid-Afrika. Leuk beest hoor. Had Marijn beloofd foto's te maken maar was mijn camera vergeten. Eerdaags gaan we langs een 'telerij' waar ze meer dan 200 friezen hebben. Zal dan echt om mijn camera denken! Ik schrijf trouwens telerij omdat ik hier het woord fokken niet mag noemen. Betekend hier iets heel anders!!! Dus toen ik gister tegen de eigenaar van de telerij zei; "nee ik zoek geen paard om mee te fokken dus ik ben op zoek naar een ruin" schrok deze man zichtbaar. Mijn vriendin ging in een deuk! "dat zeg je hier niet joh.... telen. Ze telen hier paarden!!!" Op mijn vraag wat ze hier dan met plantjes doen kon ze van de lach al geen antwoord meer op geven. Je begrijpt ik moet nog een hoop leren. Wordt vervolgd.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, DenieesB, GrapeshotBot, Kla4tje, marloesxx en 44 bezoekers