Zal ik Max verkopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 09:10

Na het ongeluk van afgelopen maandag met Nicolle in het ziekenhuis, heb ik geen behoefte om naar Max te gaan. Ik kan hem wel schieten. Ik heb hem gisteren door een stalgenoot laten doen. Ik heb vanavond les maar eerlijk gezegd heb daar al helemaal ik geen zin in. Ik besef zelf erg goed dat dit ook anders had kunnen aflopen en ik voel me toch verantwoordelijk. En voor het zelfde geld was ik het zelf geweest die nu in het ziekenhuis ligt. Het lijkt wel dat je voorzichter wordt naarmate je ouder wordt. Vroeger stapte ik overal op maar nu denk ik wel 2 keer na, helaas. 3,5 jaar geleden ben ik van mijn eerste paard afgelazerd tijdens het inrijden en had toen mijn onderarm dubbel gebroken. Ik heb 4 maanden moeten revalideren. Dat paard heb ik verkocht omdat er zowieso nix mee te beginnen was. Ik heb toen Max gekocht. Ik dacht dat Haffies makkelijk waren. Ik had toch best nog wat angst in me, en hoopte dat een Haf me kon helpen. Max bleek alleen niet zo makkelijk te zijn. Ik ben wel een groot deel van m'n angst kwijt geraakt maar niet helemaal en nu gebeurt dit dus. Mischien moet ik toch maar een andere hobbie uit gaan zoeken. Verdrietig


_________________
Een dag zonder lachen is een dag niet geleefd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barbara op 2001-10-24 09:48 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 09:59

Rottige situatie joh, maar ik zou nog even wachten met beslissen totdat je een beetje over de dipje heen bent. Verkopen kan altijd, maar dan wel zonder spijt! Daar moet je 100% achter staan!

Enne: ik ben nog nooit een MAKKELIJKE haf tegen gekomen, ze zien er schattig uit, maar het zijn bepaald geen sulletjes hoor, daar ben ik ook wel achter na een aantal keren zandhappen door een haf!

Hoe is het nu met Nicolle?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:03

Tuurlijk niet!
Als jij gek ben met dat dier moet je hem gewoon houden!
Een ongeluk zit in een klein hoekje en ik kan me niet voorstellen dat het een smerige streek was!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:08

Hoi ik weet nu wat jij doormaakt,ik had een welsh cob waar geen land mee te bereiken was.Die was zo moeilijk,en nog eens sterk ook.Hij had de bouw van een tinker,1,60m .Op het laatst had ik er ook geen zin meer in,ik liet iedereen op hem rijden ,ik belde iedereen van :wil jij mn paard doen.Als je op zo een punt komt heb je het gewoon gehad.Ik heb mn welsh verkocht,en daarvoor een hele lieve haflinger terug gekocht.Ineens kan ik zonder problemen naar buiten,ik rij nu met plezier in de bak,ik durf weer te springen.Kortom ik heb weer plezier in mn hobby.Ook wel heel veel verdriet van mn welsh dat hij weg moest.Ik had laatst kontact met de koper van die welsh,die reden er zo mee naar buiten,rijden er nu wedstrijden mee ,kortom ze kunnen alles met hem wat ik niet kon.Niet alleen jij moet plezier van je paard hebben,je paard ook van jou

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:17

Ik denk dat je deze gebeurtenis je keuze niet moet laten beinvloeden.

Had je voor dat dit gebeurde ook al twijfels?
Daar moet je wel goed bij stilstaan.
Hij kan wel lastig zijn, elk paard heeft zijn streken, maar heb je het gevoel dat je hem niet in de hand hebt?

Ik weet dat het moeilijk is, ik heb voor Siebus ook een paard gehad waar geen land mee te bezeilen viel en ik ben er ook flink afgekletterd, ik had m'n heup zwaar gekneusd en heb een week op krukken gelopen en 2 maand niet kunnen rijden.
Ik was ontzettend bang, later hebben we hem verkocht en hebben we Siebus weer gekocht, die is ook niet altijd even makkelijk maar ik heb toch het gevoel dat ik hem in de hand kan houden. Van Siebus ben ik ook wel afgevallen maar ik heb er toch een ander gevoel over.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:23

Misschien is het een idee om hem een paar maanden door iemand door te laten rijden?
Dan kun jij intussen rustig nadenken of je toch niet liever postzegels gaat verzamelen of tropische vissen kweken Knipoog .

In beide gevallen (houden of verkopen) zul je er profijt van hebben, dat hij gehoorzamer en doorgetraind is.

Veiligheid voor alles is mijn motto, en rondrijden op een paard waar je eigenlijk bang voor bent lijkt me niet verstandig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:28

Ik ben ook gewaarschuwd voor koudbloeden waar ook de haflingers onder vallen. Ik ben helemaal weg van tinkers en van shires. Maar ze schijnen enorm dwars te kunnen zijn. Toch ken ik iemand die een hele fijne haflinger heeft. Wat doe je dan als je Max mocht verkopen? Koop je dan een ander paard? en wat zijn dan je doeleinden met dat paard? Ik vind eigenlijk niet dat je met je hobby moet stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:34

Als je 3,5 jaar veel pelzier hebt gehad met Max dan moet je je keuze niet laten bepalen door dit voorval. Laat het eerst allemaal maar een beetje betijen en denk er nog eens goed over na.
Chief Sitting Duck op de horses schreef ooit: "een pony is geen fiets met haren". En daar heeft hij helemaal gelijk in.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:58

Je moet er goed over nadenken.
Pendro is voor mij het liefste paard en zal geen stap verkeerd zetten. Maar zelfs hij kan er nog vandoor vliegen en een bokje geven.
Elk paard kan dit doen.
Als je nu een ruiter hebt die iets minder goed kan blijven zitten en die kukelt er af.
Zelfs de beste ruiters vallen nog wel is.
Dit kan dus in principe met de sloomste paarden van de manege nog gebeuren.
Ik denk niet dat je hem hier voor moet verkopen alleen als je dat gevoel inderdaad voor het ongeluk ook al had.

Succes met je beslissing.

Groetjes,
linda

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:07

Ik heb ook een haflinger gehad. Een scheet in de omgang maar een ontzettende smerige bokker. Ik was nooit bang durfde alles maar hij heeft zoveel voor mij verziekt. Haflingers zijn zeker niet zo braaf als ze er uitzien. En gezinspony's........ echt niet. Ik kan niet voor je beslissen wat je moet doen maar denk heel goed na. Succes met je beslissing.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 13:03

Dit is de moeilijkste beslissing ooit. Ik heb mijn vorige paard met veel pijn in mijn hart moeten verkopen omdat ie onhandelbaar was maar deze eigenlijk ook. Tenminste, voor mij. Ik krijg al sinds ik hem heb te horen dat hij alleen goed te krijgen is als er iemand met hem aan de slag gaat die heel sterk en consequent is. En dat ben ik geen van beide. Ik ben veel te makkelijk. En meestal doet ie dingen waar ik erg om moet lachen maar soms is het echt niet leuk. Vooral de galop is echt een ramp. En dat zou een 7 jarige toch allang met gemak moeten kunnen. Ik heb er al eerder aan gedacht om te stoppen. Maar ik wil geen nieuw paard denk ik. Ik wil een goede Max of niets en ik heb hem nu na 3 jaar nog steeds niet goed. Ik wil hem niet kwijt maar weet dat ik zo ook niet verder kom hem. Bah, ik voel me Frusty . Ik zou ook niet weten wat ik zonder paard moet doen. Verdrietig

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:16

ik zou nog even volhouden je komt er wel door. eventueel laat je zijn ondeugden een beetje beheersen om hem naar een speciaal iemand toe te brengen die erg consequent is enzo
ik hoop dat je de juiste beslissing maakt

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:21

Kun je geen begeleiding krijgen, eventueel prive les om jullie weer op weg te helpen?
Het moet toch te doen zijn?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:23

ik zou ook nog even afwachten als hij vervelend is spring je toch af en gooi je uim aan de longeer lijn..daarna lekker naar buiten of in de bak rijden Verward
denk eerst goed na hoor meis voordat je er dalijk spijt van krijgt!!!
en misschien een ander paardje kopen die ingereden is en wat braver is Verward

iig niet stoppen hoor met paardrijden!!
ook niet gaan schaken of ganzenborden Knipoog Tong uitsteken
denk er goed over na he meid heel veelsterkte er mee

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:23

Yep, Max niet verkopen maar hem regelmatig laten rijden door een hele goede ruiter, is dat geen optie? En natuuriljk les krijgen van iemand die jou dwingt consequent met hem te zijn. Ik zou zo maar niet opgeven hoor.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:30

Toen ik pendro kreeg kon hij ook niks.
Nu rijd er iig 1x in de week mijn instructrice op en hij gaat steeds beter lopen.
Ook hebben we 2x in de week priveles.
Het is wel duur in het begin maar als hij eenmaal goed loopt kan je het natuurlijk gaan minderen.
Bijv. 1x in de 2 weken priveles.
Ik wou pendro in het begin ook weg doen er was niets mee te beginnen en nou loopt hij meestal super.

succes

groetjes,
linda Haha!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 14:39

Mijn bijrijdster rijdt hem hartstikke goed, veel beter dan ik, en nu ligt zij in het ziekenhuis. Zij is veel strenger en sterker. Ik heb geen geld om hem nu door iemand anders te laten rijden en ik en mijn bijrijder hebben allebei 1x per week prive les dat is voor Max dus 2x per week. Zij rijdt hem 3 dagen en ik 4 dagen per week.
Dit is, ben ik bang, de laatste druppel. Ik weet niet hoeveel er nog bij kan. Ik heb vanavond les en zie er als een blok tegenop. niet dat ik bang ben maar ik ben super kwaad op Max.
Verdrietig
In ieder geval harstikke bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Ik weet dat ik hier heel goed over na moet denken want weg =weg. No way back.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:20

ga gewoon vanavond rijden en overleg dan even met je instructrice.
Misschien dat zij je kan helpen met een oplossing

groetjes,
linda

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:26

kijk lekker hoe het vanavond gaat en denk er echt heel goed over na, want er is geen weg terug!
veel succes met rijden en een knuffel aan max

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:29

Sla dan gewoon die les even over en laat je paard even met rust.
Je bent vooral erg geschrokken en de schrik zit er dus nog goed in.
Ik dacht precies zo toen Felix met de sleep ervandoor ging. Ik was ontzettend kwaad en geschrokken tegelijk. Ik had er ook geen zin meer in. Ik heb hem gewoon ff een paar dagen gegeven en daarna ben ik er weer voorzichtig opgestapt.
Laat het gewoon ff bezinken, je denkt er straks weer anders over als je bijrijdster weer thuis is en weer naar je paard komt kijken.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 15:36

Misschien heb je wel gelijk Cowgirl. Ik denk dat ik inderdaad m'n les maar afbel. T heeft nu toch geen zin om erop te gaan zitten.
thanx allemaal

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:39

Ik heb laatst ook een ongeluk gehad met een paard. Een hele lieve maar die gaat ook zeker niet weg. Als je in een dipje zit moet je d'r niet meteen mee stoppen! Ik heb ook 6 weken niet gereden en het gaat nu nog steeds voor geen meter. Maar ik denk er niet aan om te stoppen.
XXX
Ciska
PS. wij verkopen Max wel maar dat is een heel ander verhaal. Onze Max is 80 cm Clown Clown .

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 17:12

Bij mij op stal was een vrouw die een beetje in dezelfde situatie zat als dat jij nu zit. Zij had ook een eigen paard, waar ze in het begin helemaal weg van was, hij had wel wat streken, maar niks echt gemeens. Maar zij en haar paard pasten op de een of andere manier toch niet bij elkaar, het klikte niet, paard kreeg een hekel aan haar, begon echt gemeen te bokken en te trappen (terwijl zij echt wel kan rijden, consequent is en 'm aanpakt), zij had echt geen lol meer in dat dier. Het kwam duidelijk van 2 kanten, niet helemaal de schuld van de ruiter, niet helemaal de schuld van het paard, gewoon niet goed bij elkaar passen. Haar bijrijdster daar en tegen, kon wel goed met het paard over weg, het 'klikte' wel tussen die 2 en bij haar liep hij als een zonnetje, springen, buitenritten, allemaal even braaf en lief, terwijl die bijrijdster een minder goede ruiter was. Terwijl met de eigenaresse gewoon rijden in de binnenbak al levensgevaarlijk was bij wijze van spreken.
Zij heeft uiteindelijk haar paard verkocht, ook een moeilijke beslissing, maar ik heb haar nog nooit zo vrolijk gezien op stal! Ze rijdt nu op een jachtpaard dat bij ons op stal, bijrijder voor 7 dagen in de week zeg maar, behalve als hij gaat jagen en tussen die 2 klikt het wel, ze heeft echt weer lol met de paarden.
Misschien 'klikt' het tussen jou en Max ook wel niet goed, dat kan heel goed, je kunt tenslotte ook niet met alle mensen even goed overweg. Misschien een idee om een bijrijdpaardje te zoeken (die zijn er zat in Eemnes en omstreken) waar het beter mee klikt en zo weer de lol in het gebeuren weer een beetje terug te krijgen?
Als je het rijden en de omgang wel leuk vindt, maar niet met Max, dan lijkt me duidelijk wat het probleem is. Als je er op een ander, makkelijker paard, ook niets aan vindt, dan is dit misschien toch niet de juiste hobby voor je.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 17:40

Ik had hetzelfde probleem met Nimber, mijn paard. Er was geen land met hem te bezeilen, ik heb vaak huilend naast hem gestaan. Ik heb er dus wel voor gekozen om hem een maandje in training te laten gaan. Had ik dat maar veel eerder gedaan, geweldig zoals hij nu is, hij had het gewoon even nodig. Ik rijd hem nu weer met plezier en denk zelfs om wedstrijden met hem te starten !

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:15

[***]
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt