Fleurtje afgemaakt.... HOE IS HET MOGELIJK!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Fleurtje afgemaakt.... HOE IS HET MOGELIJK!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 22:09

Ja, een beetje een triest verhaal, maanden geleden heb ik 1 keertje voor 2 haflingertjes gezorgd, hele leuke, maar onopgevoedde enorm dikke haflingerknollen, dat vrouwtje (de eigenaresse van mijn verzorgpaarden) die regelmatig bij die haflingers is hoorde (nadat ze menig maal had gezegd dat paarden hoefbevangenheid konden krijgen van teveelvoer) dat Fleurtje afgelopen vrijdag hoefbevangen was geworden, vrijdagavond, en dat de eigenaar van dat paardje pas vandaag!!! De dierenarts erbij had gehaald!!! Nouja, een beetje kenner weet dondersgoed dat hoefbevangenheid fataal is als er niet onmiddellijk wat gedaan wordt.... Ze hebben haar vandaag ingeslapen... vind het erg triest, het beessie had nog geholpen kunnen worden, ja, ok, nou gaat het niet zo goed met de eigenaar van die paardjes, (moet eerdaags een hartoperatie ondergaan) maar dan hou je toch niet 2 haflingers!??
Echt, ik vind het heel jammer, was zo lief beessie... Ik heb me zelfs wel eens bedacht dat het misschien een leuk paardje voor mij zou zijn (aangezien hij zelf bang was voor fleurtje en haar misschien wilde gaan verkopen) nou had ik dat uiteindelijk toch niet gedaan, maar ok, ik vind het gewoon heel erg jammer, het beessie heeft zoveel pijn gehad al die dagen Huilen

Wel heb ik mezelf er iets beter door leren kenne, ik heb de rare gewoonte om te gaan vragen *hoe laat is ze dood gegaan* zodat ik me kan bedenken wat ik op dat tijdstip deed, ik weet ook niet presies waarom, nou had ik dat dus niet gevraagd, maar het komt een beetje uit, ja, ik vind het zielig dat ze dood is, ik wil kunnen beseffen wanneer ze nog lekker leefde, maar gelijk daar achteraan, niet bewust, maar totaal onbewust kwam de gedachte van "verdorie, wat zit je nou te zeuren, dat beessie had hardstikke pijn, het is veel beter zo, ik mag blij zijn dat ze op dat ene moment haar laatste adem uitblies en niet een seconde later..." Ik had altijd van mezelf verwacht, hoe erg de situatie ook zou zijn dat ik niet zelf de beslissing zou kunnen nemen om het paard af te laten maken, dat ik eerst door vele mensen overtuigd moest worden... Ik weet nu wel beter, in werkelijkheid denk ik dus helemaal niet zo, als het er op aan komt, voel ik nu, kan ik ook geheel zelfstandig beslissen om mijn paard of verzorgpaard af te laten maken als dat echt nodig is. Ik vind dat wel een hele opluchting voor mezelf moet ik zeggen.

Maar ik vind het echt jammer dat ze dood is...
Ten eerste, ze was 4 jaar.
Ten tweede, er werd nooit wat met haar gedaan.
Ten derde, de eigenaar was bang voor haar.
Ten vierde, de eigenaar is erg ziek.
Ten vijfde, hij voerde zijn paarden moddervet.
Ten zesde, hij is heel vaak gewaarschuwd dat de paarden hoefbevangenheid konden krijgen hiervan.
Ten zevende, hij verzorgd het paard niet onmiddellijk als het hoefbevangenheid krijgt, niet d.m.v. dierenarts en niet d.m.v. natte lappen...

Is zo iemand wel een paard waard? Verdrietig

[EDIT] Bloos had een stomme typfout gemaakt, voor de mensen die VOOR 21:58 hebben gereageerd
Laatst bijgewerkt door Xyris op 26-11-03 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:43

Wat erg, heel veel sterkte!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:49

Jeetje, wat erg! Heel veel sterkte, maarre, je hebt wel 'n kleine typo hoop ik toch
Citaat:
Ze hebben haar vandaag ingereden...
Dat moet toch ingeslapen zijn hoop ik!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:49

heel veel sterkte en erg sneu dat het zo gelopen is.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:52

Ach wat zielig, heel veel sterkte!!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 23:00

assie schreef:
Jeetje, wat erg! Heel veel sterkte, maarre, je hebt wel 'n kleine typo hoop ik toch
Citaat:
Ze hebben haar vandaag ingereden...
Dat moet toch ingeslapen zijn hoop ik!


Bloos oeps, ja, zat met dat beessie in mijn hoofd, die is nadat ik was gekomen net ingereden, zat me te bedenken of ik dat wel zou vertellen maar vond dat niet nodig, vandaar denk ik dat typfoutje :S magoed, heb ook eenlichte hersenschudding Scheve mond hehe ben een beetje vergeetachtig sindsdien en zeg rare dingen

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:32

Kei zielig man!! Nee, danm ben je idd geen paard waard nee!

Heeel veel sterkte!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:50

Bah wat verschrikkelijk!!!
Heel veel sterkte

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:40

Heel triest. En had niet hoeven te gebeuren, dat is nog het ergste.

En op je vraag of zo iemand wel een paard waard is weet jij zelf het antwoord wel........

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:24

Heel veel sterkte ermee!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:01

Wat erg!!
Veel sterkte ermee...

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:29

heel veel sterkte Ach gut en ja zo iemand als hij is idd geen paardje waard