Waarom bestaat er zo iets als ouders? :P

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Waarom bestaat er zo iets als ouders? :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 19:11

Heb ik eindelijk echt mijn droompaard gevonden, beestje voldoet aan alle eisen, ziet er perfect uit, precies zoals ik het mooi vind, echt perfect alles, staat hier dicht in de buurt, kon ik zó ophalen.... maarjah, dan bestaat er ook nog zoiets als ouders Ik mag dus 'officieel' van mijn vader over 4 maanden een paard uitzoeken, maar ik heb juist nu het in mijn ogen perfecte beestje gevonden. Maarjah, dan krijg je reacties van zijn kant: er staat dan ook wel weer een mooi beestje! Maar hoe krijg je hem nou aan het verstand dat ik juist deze wil.....

Het gaat dus om dit paardje:

Afbeelding

Prijs: € 6995,-
Beschrijving: Ik bied aan mijn lieve, eerlijke maar temperamentvolle Andalusier (PRE) merrie.Jara is 5 jaar oud, stokmaat is ongeveer 1.58 m. Jara is B dressuur + wp. Ook is ze verkeersmak en kan ze een leuk sprongetje maken. Omdat Jara temperamentvol maar ook erg gevoelig is, is ze niet geschikt voor beginners. Jara kan de spaanse pas, aan de hand en een beetje onder het zadel. Bel voor meer informatie met Tatjana Kootstra

Ik vroeg nog aan mijn vader: is de prijs misschien te hoog? Maar dat is het probleem niet, hij vind gewoon dat ik die maanden uit moet zitten, dat is immers de afspraak.
Pffff, hoe kan ik hem nou overtuigen, dat ik juist dít paardje super leuk vind Verward

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:16

Afspreken met die eigenaar dat je hem over 4 maanden wel wilt kopen Lachen.Verder heb ik geen idee.
Je vader kan wel gelijk hebben.
Toen ik mijn eerste paard kocht ,kocht ik de eeste de beste.
Ik staarde me blind op dat ene paard.
Bij mijn tweede paard ben ik echt op zoek gegaan.
En misschien kom je over 4 maanden weer wat anders leuks tegen.

Succes
Laatst bijgewerkt door Ode op 26-11-03 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:16

Tja, ik ben toch bang dat je gewoon moet gaan overleggen. Je mag allang blij zijn dat je een paard krijg. Ik heb alles, echt alles(!!!) zelf moeten betalen en mocht pas een paardje kopen toen ik 17 was.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 19:19

Ohw, maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben ook helemaal niet ontevreden! Juist blij dat ik uperhaupt een paard krijg!! Maar dees vind ik zó enorm gaaf Haha!

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:28

Jullie vormen een mooie combinatie zeg. Ik zou overleggen met de eigenaren. Misschien kan je hem daar een paar maal rijden en vragen of ze hem 4 maanden vast willen houden. Tenminste als je vader de zekerheid wil afgeven dat je hem dan mag kopen.
Houd ons op de hoogte *LOL*

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 19:29

Uh klien... ik ben dat niet op die foto hoor Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:41

Ik zou eerst aan die eigenaar vragen of ze het paard voor jou nog 4 maanden vast wil houden. Als ze dat niet wil kan je altijd nog tegen je vader zeggen dat dit je droompaard is en zo. En dat een goed paard vinden dat aan jouw eisen voldoet heel moeilijk is. Op zich heeft ie wel gelijk, belofte is belofte. Maar mijn ervaring is wel van als je echt iets wil en dat kan alleen nu dat ouders dan nog wel eens willen zeggen van nou toe dan maar. Dus: nog effe doorzeuren Knipoog !
Erg mooi paardje trouwens!!!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:01

Klinkt gaaf hee!
misschien kun je de eigenaar idd zeggen dat je hem over 4 maanden mag hebben van je ouders. Hopen dat ze dat willen!
en anders je ouders toch overhalen.
hier een berichtje voor hen:

Koop dat paardje voor haar! wat maken die paar maanden uit! dit is haar droompaardje!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:06

Ouders bestaan omdat je anders zelf nooit had bestaan. Vraag ze eens naar de reden dat je pas over 4 maanden een paard mag. Misschien is de reden wel heel goed.......

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:14

Vraag je vader mee te gaan om het paardje eens bekijken......
Zodat jij het kunt uitproberen of het überhaupt klikt tussen jouw en dat paard. Als het niet klikt of past is het probleem al op voorhand opgelost.

Klikt het wel, kun je mischien iets regelen met de eigenaar of je vader, de periode van 4 maand wordt sowieso al korter omdat ik aanneem dat je het paard grondig laat keuren.....eventueel proeftijd.... enz.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:20

Ik zou toch dit paard aan me voorbij laten gaan. Hoe enthousiast je ook bent, hoe gaaf dit dier ook is. Er zijn echt meer geschikte paarden te vinden; staar je niet blind op het eerste de beste paard dat je hart steelt. Kijk en vergelijk, zou ik zo zeggen.

En anders... vind ik dat wat Alane zegt erg zinnig.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:54

JoyLady schreef:
Uh klien... ik ben dat niet op die foto hoor Knipoog


Sorry, had in je profiel gekeken, maar er stond geen foto van je in. Dacht dat jij het was.
We hebben wel dezelfde smaak van films OK dan!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:59

Dat is die PRE merrie.. had haar ook al zien staan...
Je kan idd proberen te vragen of de eigenaar haar enkele maanden wil bijhouden, maar dat zal wschlk niet lukken. Maar goed, wie niet waagt, niet wint!
Als je specifiek op zoek bent naar een PRE-merrie, is dit misschien wel een kans die je niet mag laten schieten. Er zijn namelijk niet zat veel bereden PRE-merries te koop.
Succes met je beslissing...

[edit]Ik lees nu pas dat je haar nog niet bent gaan proberen, klopt dat? Wieweet is het wel een rotknol...dat kan je aan de foto's toch niet zien? Staar je dan maar niet blind op haar, want wie weet is de klik er absoluut niet, en dan sta je nog nergens...[/edit]

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:13

wouw gewellidig paard ik snap niet dat je vader dat niet inziet hoe je hem overtuigt ik zou niet weten Verward

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:00

Als je het heel zeker weet en ik neem aan dat je het paard laat keuren (of dat al gedaan hebt) en verder weet je dat je ook de rest kan regelen, probeer het dan via je moeder te spelen Knipoog Die is misschien iets gevoeliger voor smeekbedes en misschien weet die vader wel te overtuigen en natuurlijk ook al wel bij je vader proberen.
Laat zien hoe graag je het wil en ga ervoor Haha!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 18:04

Ik zocht namelijk al een PRE merrie of ruin, ben helemaal gek van het ras! Heb er ook zelf 1 ingereden, maar er is zoveel aanbod in PRE hengsten, maar ik wil een ruin of merrie! En deze is zo prachtig mooi... ik zou haar graag willen proberen!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:45

Je kan ook een Andalusierhengst kopen en deze castreren

Als het niet per sé een merrie hoeft te zijn, heb je binnen 3 maanden nog wel keuze genoeg denk ik (tenzij je zo kieskeuirg bent als ik, dan doe je er 8 maanden over Tong uitsteken).

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:19

Idd een geweldig beestje!!!
Misschien kan je een afspraak maken dat je hem over 4 mnd koopt ofzo? En er een keer heen gaan te kijken met je vader ofzo, misschien dat je hem dan kan overtuigen dat het je droompaardje is Tong uitsteken (en idd, zoals Idra zegt, het kan ook een rotknol zijn Knipoog)

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 12:40

Idra schreef:
Je kan ook een Andalusierhengst kopen en deze castreren

Als het niet per sé een merrie hoeft te zijn, heb je binnen 3 maanden nog wel keuze genoeg denk ik (tenzij je zo kieskeuirg bent als ik, dan doe je er 8 maanden over Tong uitsteken).


Mijn vader wil die kosten er niet nog eens overheen... hij vindt dat teveel gedoe Scheve mond

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 12:42

Ohw begrijp me trouwens niet verkeerd, want wat ik net typte kan wel raar overkomen met 'die kosten er nog eens overheen'. Tis niet zo dat hij denkt van ik betaal alleen het paard, we hebben er wel goed overnagedacht wat betreft stalling, hoefsmid, dierenarts, wormenpasta's, voer, dekens enz. hoor Lachen Hij wil gewoon wat betreft het paard, direct het goede 'geslacht' en niet een hengst die je nog eens moet laten castreren... dat vind hij beetje veel gedoe ofzo Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:11

Je weet niet of dit paard je droompaard is totdat je erop gerden hebt. Het gebeurd zo vaak dat een paard op papier helemaal het einde lijkt, en in praktijk heel erg tegenvalt, of gewoon niet klikt, of heel anders is als beschreven, of er inmiddels heel anders uitziet, of wat dan ook. Dus staar je niet blind op het eerste paard dat je tegenkomt, en koop *zeker* nooit het eerst paard wat je leuk vind voordat je andere paarden hebt bekeken...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:10

JoyLady"]
[quote="Idra schreef:
Je kan ook een Andalusierhengst kopen en deze castreren

Als het niet per sé een merrie hoeft te zijn, heb je binnen 3 maanden nog wel keuze genoeg denk ik (tenzij je zo kieskeuirg bent als ik, dan doe je er 8 maanden over Tong uitsteken).


Mijn vader wil die kosten er niet nog eens overheen... hij vindt dat teveel gedoe Scheve mond
[/quote]

Misschien weet je vader niet dat een castratie helemaal niet veel geld hoeft te kosten... In de tijd dat ik mijn Haflinger liet castreren, heeft het me nog geen 250 EUR gekost...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:48

ik zou tegen de eigenaar zeggen dat je hem over 4 maanden neemt, als dat echt zeker is!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:40

Als ik m'n paard zou verkopen zou ik daar absoluut niet voor gaan. Echt niet. Staat 'ie nog 4 maanden lang geld te kosten... Als 'ie er dan nog staat mag je 'm dan kopen, maar als ik hem tussentijds goed kan verkopen is 'ie weg. Zo werkt dat.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 20:49

ArwenLune - Dat dacht ik dus ook, ik denk niet dat die eigenaar hem 4 maanden vast wil houden, tis toch bijna weer een half jaar!