mijn nieuwe paard bij de hoefsmid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

mijn nieuwe paard bij de hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 17:43

ik heb dit paard Haha! nu bijna 5 weken en ben zeer tevereden over haar gedrag in omgang en bij rijden....maar hoevenkrabben was een regelrechte ramp.

ze is rond de 8 jaar dus je zou zeggen dat ze weet hoe het moet. Verward
ik kocht haar zelfs met voorijzers.maar omdat haar verleden 1 grote verrrassing is weet je niet wat ze gewend is/was.

haar voorbenen moest je zelf buigen en optillen,dat ging best aardig en haar achterbenen deed ze onwennig/onhandig maar hield ze 3 sec. vol voordat ze helemaal panisch/gespannen werd en snel haar been terugtrok.

2 weken erna ging ze bij achterbenen slaan ,ik vloog meerdere malen tegen de muur 3 meter verderop(hihi).
toen kreeg ik een goede tip van iemand hier op bokt om het met een lange handdoek te doen. dat werkte *LOL* zeer goed.
zo leerde zij langer dan 1 minuut haar been omhoog te houden en ik bleef heel. Knipoog

ze had aan alle 4 haar benen rotstraal,voor is nu na een week behandelen over maar achter kon ik er niet goed bij door het slechte hoeven geven maar ook omdat de achterhoevverzorging zo verwaarloosd was dat je er niet diep genoeg bij kon.

DAAROM was het belangrijk dat mijn hoefsmid kwam.

vanmorgen was het zover,ik kon er helaas niet bij zijn maar vertelde wel wat het probleem was. ik liet de staleigenaar s óchtend een 300 kilo aan sedalin geven zodat ze alles wat rustigiger Bloos zou ervaren.

wat bleek: ZE IS SUPERBRAAF Lovers GEWEEST....haar achterhoeven zijn na lange tijd weer netjes bekapt en bijgesneden.

NU kan ik goed bij de rotstraal achter en is ze volgende week weer helemaal toppie!!

wat zal ze zich lekker voelen?!

Afbeelding

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:28

wat fijn dat alles goed is gegaan. Zo zie je maar al doende leert men. Ik denk alleen niet dat je 300 kilo sedalin hebt gegeven, maar zoveel streepjes als voor een paard van 300 kilo.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:20

Fijn dat het zo goed gegaan is. Weer een zorg minder!