Vervolg woest op verzekering!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Vervolg woest op verzekering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:40

Heel vreemd,ik heb donderdag een second opinion aangevraagd bij de verzekering
Vandaag zou ik uitslag krijgen van de verzekering of ik voor een second opinion in aanmerking zou komen!
Ja hoor ik mag een second opinion laten doen maar alleen in Utrecht,wat voor mij geen enkel probleem is!
Wat denk je ..... bel ik vanmiddag naar Utrecht,krijg ik te horen Ooooh u bent Mevrouw....... Wij hadden u vorige week al verwacht!!!!
Wij hebben al uitgebreid contact gehad met uw verzekering!
U wilt een afspraak maken voor een second opinion!
Ik had alleen mijn naam nog maar gezegt!
Is dit niet een beetje vreemd?
Ook wil de verzekering graag weten hoe laat en welke datum ik precies een afspraak heb!

Sorry ik weet niet hoe ik een link moet maken naar mijn vorige bericht
[url]Woest ben ik op de verzekering![/url]

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:44


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:46

Heel erg bedankt voor je hulp!
Groetjes lundi

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:17

Ik ben zo benieuwd hoe dit af gaat lopen. Is toch niet meer normaal dat je zo met je paard moet lopen leuren voor een juiste beslissing. Lundi ik wens je veel sterkte, instorten kan altijd nog!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:20

Kan me niet voorstellen dat ze in Utrecht 'te koop' zijn en zo hun oordeel laten bepalen door een verzekeringsmaatschappij. Maar zou wel bij het afspraak maken de naam van de behandelende DA vragen, en dan pas doorgeven aan de verzekering.
Als je dan op de dag zelf een andere DA krijgt dan vooraf bekend gemaakt, is dat idd wel vreemd...

Zou ook mijn eigen DA een verklaring vragen op schrift, en die meenemen. Had je die al? Ik herinner me van wel.....

kiek
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-06-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:23

Waarschijnlijk heeft Utrecht nu al opdracht gekregen van de verzekering!
De verzekering wil naar mijn idee nog niet uitkeren,omdat het paard nog maar kort in de verzekering zit!
Laten we eerlijk wezen,een 4 jarig paard met een gekanteld en gezakt hoefbeen,verbening van hoefkraakbeen en zwaar arthrose,kan naar mijn idee niet de sport meer in!
Tenminste als je eerlijk wilt zijn tegenover het paard!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:11

Lundi, ik denk dat je niet alles nu zo zwart/wit moet gaan zien. Komt die second opinion er op jouw of op hun verzoek en wie betaalt dit?
Als de verzekering dit betaalt vind ik het niet meer dan hun goed recht om te beslissen waar de second opinion plaats vindt.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 23:14

Dees, mijn eigen staldierenarts heeft zelfs een gesprek gehad met de verzekeringsarts en gezegt dat dit paard niet geschikt meer is voor de sport en als hij dit paard moest keuren op de rontgenfotos,dit paard niet eens had goedgekeurd voor de sport!
Hij heeft de verzekering geadviseerd dit paard af te keuren voor de sport omdat er nu alleen maar onodig kosten gemaakt worden,en het toch bij uitkeren zal eindigen!
Het paard hoeft wat mij betreft echt niet naar de slacht,en ik wil hem verder nog een goed leven bezorgen,maar in de sport er mee vind op deze manier niet eerlijk tegenover het dier!
Petrabonanza,instorten doe ik nog net niet,maar zal niet lang meer duren!
Het is gewoon zo hard wat hier gebeurd Huilen
Fijn dat jullie allemaal zo meeleven,dat geeft tenminste wat steun,en houd me in de strijd!
Kus voor jullie allemaal,die met mij en mijn paard meeleven!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 23:29

Fritzroy,ik heb zelf aangegeven dat ik een second opinion wil in Utrecht!
Ook al wil de verzekering niet betalen dan betaal ik deze zelf!
De verzekering heeft aangegeven deze wel te vergoeden,maar daarom is het wel vreemd dat mijn verhaal al bekend is in Utrecht,voor dat ik kan vertellen hoe en waarom mijn aanvraag van deze second opinion!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 07:58

als een verzekering bepaald waar het moet plaatsvinden word ik bij voorbaat achterdochtig. Zelf ken ik ook een veearts die absoluut omkoopbaar is door de verzekering. En ja, de verzekering stuurt regelmatig mensen naar hem door.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 10:22

Misschien een tip: gisteren was er werd er bij Radar gesproken over verzekingen. Het gaat welliswaar over letselschade, maar ze besproken wel wat verzekeringen allemaal uithalen om vooral niet te hoeven betalen, tot en met omkoping toe. Sterker nog: mensen die zich niet laten omkopen, zijn vaak opeens geen expert meer Lips are sealed

website:

www.trosradar.nl

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:29

heeeey kiek en lundi,...
ik leef egt met jullie mee...wat verschrikkelijk wat er gebeurd!! Huilen voor jullie EN natuurlijk voor het paardjuh...ik zal aan jullie denken deze moeilijke tijd die jullie doormaken...sterkte..xx carina

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 09:08

Dank je wel Shadow12

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:22

Sterkte!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:42

Wat een verhaal zeg! Mag ik vragen of je nou naar Kat in de Zak hebt gemaild? Als ik het me goed herinner is Mourali zelf ook paarden fan, dus met een beetje geluk....
Heel veel sterkte met je paardje, geef hem maar een dikke knuffel...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 13:53

Ja ik heb inderdaad mijn vehaal aan Kat in de zak geschreven!


Bedankt voor uw aanmelding bij "De Kat in de Zak".
Wij zullen uw klacht zo spoedig mogelijk bekijken. Naar aanleiding van het grote aantal aanmeldingen kan dit enige tijd duren.

In het geval dat wij besluiten uw klacht in ons programma te behandelen, nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet
Redactie RTL4 Kat in de Zak

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:35

Wat een vreemd verhaal joh! Succes!

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:26

heb hetzelfde mee gemaakt ong 15 jaar geleden. moest ook naar utrecht en de mensen van de verzekering stonden me al op te wachten. paard was van achter door een ander paard in z'n kootholte gelopen. resultaat stokkreupel. hij is ong 1 week in een kliniek geweest, daarna kreeg ik te horen, laat hem maar in de wei lopen ( hij was pas anderhalf ) dan komt het wel goed. toen hij 3 was ben ik hem in gaan rijden, maar hij liep niet goed links achter. DA er weer bij en die had er geen goed gevoel over.
hij had destijds een ontsteking in het weke gedeelte en dat is niet goed zichtbaar op de foto. dus na nader onderzoek bleek dat de ontsteking een cyste was geworden en het kraakbeen had aangetast. dus het kwam wel degelijk door het ongeluk toen met dat andere paard. de verzekering vond van niet en zei dat ik dat niet hard kon maken ivm die foto van toen en wilde dus niet uitkeren. na lang touwtrekken hebben ze me uiteindelijk afgekocht met een mooi verhaaltje dat ze het toch maar zielig vonden voor mij ( ja ja ) en ik ben daar toen ingetrapt. dus je moet zeer alert zijn, er zit genoeg gespuis tussen.

succes

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:55

Ik zat net nog even dat andere topic te lezen. Wat wordt er nou precies bedoelt met: je paard terugkopen van de verzekering? Het paard is en blijft toch ten alle tijden JOUW eigendom? En kan een verzekering dus beslissen over of jouw paard een behandeling mag krijgen of niet, als het erom spant? Mogen ze besluiten of hij afgemaakt moet worden en anders krijg je je geld niet? Want volgens mij kan je dan beter zelf die 60 euro per maand of hoeveel het ook mag zijn, opsparen voor noodgevallen, dan kan je altijd nog zelf besluiten wat er met je paard moet gebeuren.

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:15

als je verzekerd bent en je paard is niet meer geschikt voor de sport, dan kun je hem aan de verzekering over doen. maar wil je hem of haar houden en is zij nog geschikt voor de fok, dan kun je haar terug kopen van de verzekering. meestal tegen slacht waarde. dan trekken ze dat van het bedrag dat ze aan je uitkeren af.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:40

Niet bij elke verzekering kan je je paard terug kopen hoor!
Als de verzekering betaald is het paard van hun en heb je er niks meer over te zeggen....bij sommige verzekeringen kun je hem voor een schappelijk bedrag terug kopen, maar zeker niet bij alle!

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:12

als de verzekering betaald dan is het paard uiteraard van hun. daarom moet je dat ook van te voren regelen. daarna heb je geen enkel recht meer. bij mijn weten kan dat bij alle verzekeringen, maar ik kan me vergissen hoor.

judith661
Berichten: 135
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hendrik ido ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:37

ja volgens mij ook want ook heb ik dit van te voren geregeld. Dat als mijn paard iets krijgt waardoor ik hem laat inslapen ik hem zelf hou en hun alleen de slachtwaarde uitbetalen.
Zo hou ik zelf de controle over me paard ze welzijn en niet de verzekering.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:01

Jeetje wat een verhaal zeg! Wij hebben onze paardjes ook verzekerd. Kan je mij doorgeven bij welke verzekering je zit? want dan ga ik daar echt weg hoor! alvast bedankt en heel veel sterkte en succes vandaag bij de opnames! OK dan!