tweede keer scheren -> een verschrikking!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

tweede keer scheren -> een verschrikking!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:41

Tjonge, vandaag gingen we Ragne voor de tweede keer scheren. Ze begint inmiddels alweer een aardige teddybeervacht te ontwikkelen en omdat anderen op de manege een tondeuse hadden gehuurd, konden wij ook weer aan de slag, dachten we...

Nou NIET dus! Ragne had s'ochtends al sedalin gekregen, want de vorige keer was ze niet zo blij met het scheerapparaat, maar het bleek niets te helpen! Toen ik het apparaat aanzette ging ze helemaal door het lint! Ik kon d'r helemaal niet meer aanraken, ze was doodsbang. Echt heel sneu om je paard zo bang te zien. We hebben het nog met een praam geprobeerd, maar ze had al zoveel stress..Ik had er gelijk geen zin meer in, heb d'r dus ook niet geschoren, dan maar weer wat dikkere vacht.

Maar toch snap ik niet waarom ze zo verschrikkelijk bang was. Er is de vorige keer niets gebeurt en vorig jaar bleef ze gewoon braaf staan en vond ze het helemaal niet zo erg. Hebben meer mensen dit weleens gehad??? wat kan je er nou aan doen?? Verward

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:48

de dierenarts om een andere verdoving vragen, sedalin komen ze nogal eens doorheen, en na enkele uren is sedalin ook al een eind uitgewerkt,je moet sedalin ongeveer een half uur tot een uur van te voren geven!
waarschijnlijk is ze de vorige keer toch een beetje gepikt door het apparaat oid?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:55

Misschien nu rustig elke dag aan het geluid laten wennen. En zo langzamerhand dichterbij kunnen komen?
Maar wel balen.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:56

Ja sedalin had ze iets minder dan een uur van tevoren gehad...Ik weet niet wat er mis is gegaan de vorige keer..misschien idd geprikt ofzo.. Als het echt nodig is, haal ik de DA erbij voor een verdoving, en scheer ik d'r alsnog

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:03

mischien dat je het geluid van de scheermachien op een cassetetje kunt opnemen, en altijd laten spelen als ze op stal staat, en geleidelijk aan luider, en daarna met het machientje zelf, aanleggen en niks meedoen, en de hele tijd zo door, miss dat dat helpt?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:18

Ragne schreef:
Ja sedalin had ze iets minder dan een uur van tevoren gehad...Ik weet niet wat er mis is gegaan de vorige keer..misschien idd geprikt ofzo.. Als het echt nodig is, haal ik de DA erbij voor een verdoving, en scheer ik d'r alsnog


idd, de da heeft andere soorten verdovingen , die ze gebruiken voor tanden vijlen en foto's maken ed, ze hebben hier bij ons in berghem een mix van verschillende stoffen ,die het paard suf maken,maar niet laat zweten ed.