Discriminatie op de helling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Discriminatie op de helling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 09:05

Onlangs werd op een topic door enkele wedstrijdruiters heel duidelijk zonder twijfel gesteld dat:

"je het nivo van de rijkunstigheid alleen kan meten tussen mensen die wedstrijd rijden of gereden hebben"

Panklare discriminatie noemen wij dit wat dus werkelijk nergens opslaat.
Rijkunstigheid kan je aflezen aan je paard. De correcte spieropbouw erop rijden en erop houden, dat is rijkunst.

Niet alle mensen willen om zeer uiteenlopende redenen deelnemen aan wedstrijden. Dat betekent dus volgens die enkele wedstrijdruiters dat mensen die geen wedstrijden rijden, ongeacht de reden, allemaal gedoemd zijn te mislukken. Aan deze opmerking zou je kunnen concluderen dat je er misschien dan maar beter niet aan kan beginnen. Ook werd duidelijk gemaakt door deze dames dat je inbreng hier op bokt ook eigenlijk niet naar waarde wordt ingeschat. Beetje jammer, zou ik zeggen.

Daarom willen wij alle mensen die geen wedstrijden rijden oproepen om gewoon heerlijk door te blijven gaan met wat ze aan het doen zijn! En met zekerheid meer van hun paarden genieten dan een aantal wedstrijdruiters. Onlangs werd ook duidelijk dat er mensen zijn, de zogenaamde recreatie ruiters(prutsers aldus die dames) die veel meer uit hun paard kunnen halen met voldoening zonder daar bevesting voor nodig te hebben.

Dicriminatie in paardenland moet op de helling!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 10:32

He. wat fijn dat er mensen zijn, die nu inzien en kunnen accepteren dat er ook talenten zijn die zeer rijkunstig bezig zijn zonder dat dat bevestigd hoeft te worden op wedstrijden. YEAH!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 17:10

Lovely schreef:
Het leukste blijft wel het commentaar van mensen op wedstrijden of zelfs op andere dingen, terwijl ze ze zelf niet durven te rijden.
Oftewel, see you at halt at X.


Ik denk niet dat de groep mensen waar deze topic voor bedoeld is jou tegen zullen komen bij X.
Voor veel mensen zegt de bevestiging van het wedstrijdrijden namelijk niets, anders zouden ze wel wedstrijden gaan rijden. Dus deze groep mensen vindt dus de bevestiging bij zichzelf en bij hun paard. Behoefte om in een hokje geplaatst te worden hebben deze mensen over het algemeen niet. Zij rijden met plezier en genieten dat is voor hen genoeg.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 01:51

runningkawa schreef:
En wedstrijd ruiters rijden niet voor hun plezier en genieten niet?


Dat zeg ik helemaal niet Kawa......ze zoeken bevestiging in de wedstrijden of de uitslag daarvan. Dat is wat anders.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 23:19

Weet je ik geef onder andere ook aan 43 kinderen les dus ik ben best wat kinderachtige reacties gewend, maar een aantal van deze kinderachtige reactie zijn zelfs voor mij nieuw! Dat is op zich een prestatie en tekenent voor een volwassene om zo uit de hoek te komen!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, f_pepper, journee, Marcato, marjor, Saartjuh_b, Swift en 141 bezoekers