onverwacht moeten laten inslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

onverwacht moeten laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 13:12

Zoals jullie misschien wel gezien hebben heb ik een tijdje geleden bij vraag-maar-raak gevraagd hoe het zou kunnen dat mijn shet-hengstje zo dun werd.
Zal nog maar eens het verhaal vertellen: Mijn shethengstje werd vanaf de zomer alsmaar dunner.We wisten absoluut niet wat er was.De da had toen gekeken en gezegd dat ie niks verkeerds zag of hoorde.maar goed,...hij werdt steeds dunner en dunner,.zo dun dat ik weer de da inschakelde(1 1/2 maand geleden)Hij wilde niet eens komen!!! Ik heb hem toen toch al bekeken was het enige wat ie zei.Je moet hem gewoon bij gaan voeren met eiwitarme brokken.Ik dus brokken gekocht,...netjes bij gevoerd,maar hij werd nog steeds dunner ,zo erg dat je zn ruggengraat vast kon pakken.hij begon gewoon op een geraamte te lijken.Ik weer gebeld,maar kreeg weer het advies om meer bijvoeding te geven.Zo gezegd zo gedaan.heb zelf ook de tandenfee ingeschakeld,want misschien lag het wel aan zijn tanden.twee dagen geleden was ik 's morgens in de wei om ze te voeren(heb r nl 3) en blij hinnikend kwam ie aangelopen en begon lustig te eten.ben toen naar de gevangenis gegaan(daar werkt mn vriend)om sinterklaas te vieren.(je mag daar geen telefoon meenemen)In die tussentijd is mijn pony ingeklapt in de wei.Hij lag doodstil in de blubber(hadden een stukje vd wei stukgelopen) en voorbijgangers dachten al dat ie dood was totdat ie met zn oren bewoog.Ze hebben me proberen te bellen,maar had dus voor t eerst geen foon mee.Ze hebben hem toen in een trailer gesjouwd en binnen gelegd.Meteen de da gebeld die gelukkig ook was gekomen(was een nieuwe da!!! een top-vent!!! OK dan! )Toen ik t nieuws hoorde ben ik er gelijk heen gegaan.Hij had ondertemperatuur en heb gelijk de da gebeld(die nieuwe vent)Gisteren heeft ie dus een warmte infuus gekregen,vocht en ontstekingsremmers.Hij kon gewoon niet meer op zn poten staan(bleef maar liggen)maar at nog wel.(liggend dus).De da had toen geconstateerd dat zn hardkleppen niet goed werkten en heeft meteen bloed afgenomen(je hoorde bij zn hart boenk-sjjjjjj,boenk,sjjjjjj)Je hoorde de ruis dus duidelijk.In principe kon ie daar nog mee leven.Toen ik vanmorgen bij hem in de stal kwam,was ie heel erg lusteloos,kon nog niet staan,maar at wel(???vaag).Heb meteen die nieuwe da weer gebeld en die kwam gelijk er weer aan.Hij had ook de bloeduitslagen bij zich.Hij vertelde me dat zijn nieren en lever waren aangetast door zn slechte hart en dat ie daardoor wel kon eten,maar niet de voedingstoffen er uit kon halen waardoor die zo dun werdt!Ik had hem op kunnen lappen,maar de da zei dat ie binnenkort toch was dood gegaan omdat zijn nieren hem aan het vergiftiggen waren.Het zou dus gewoon uitstel van executie wezen.De keuze was voor mij makkelijk: Hij had nu nog geen pijn en samen met de da heb ik besloten om hem in te laten slapen voordat ie wel pijn zou krijgen.
Hij is dus net in mijn armen gestorven.Ben r kapot van,...dat hengstje was mijn allessie,maar heb wel het idee dat ik de juiste keuze heb gemaakt!Mede dankzij de dierenarts die mij heel goed ondersteunde.(hij moest zelf ook huilen toen ie hem een spuitje gaf)Ben ook verschrikkelijk kwaad op die andere da omdat ie toen niet wou komen,..mischien was de schade dan wel beperkt gebleven.dat zei deze da nl ook.Helaas bestaat er geen klachtenlijn voor zoiets,anders had ik hem echt wel aangegeven.Kan het allemaal nog niet zo bevatten,.......het idee dat ie er niet meer is,....dat kan toch eigenlijk niet?
moest het even kwijt,.sorry!,...peppie ik zal je missen knul!!!!

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:15

Aah.. Huilen Heel veel sterkte ermee!!
En Boos! voor die andere DA!! Maar wel beter dat je nu wel een goede DA hebt gevonden, maar nogmaals STERKTE!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:19

heel veel sterkte.... en wat een *** Da die andere maar fijn dat je nu een goede DA hebt...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:21

Vreselijk verhaal.. klinkt alsof je de juiste beslissing heb genomen, maar wat zou ik het moeilijk vinden zeg...

heel veel sterkte!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:23

Jeetje wat erg,kl@#tzak die andere DA.

Heel veel sterkte,en ik vind dat je de juiste keuze gemaakt hebt.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 13:27

Ellende schreef:
Vreselijk verhaal.. klinkt alsof je de juiste beslissing heb genomen, maar wat zou ik het moeilijk vinden zeg...

heel veel sterkte!

Het is ook verschrikkelijk moeilijk,....heb goed zitten brullen daar.Had zijn hoofd in mijn armen toen ie insliep,was de eerste keer dat ik een pony heb moeten laten inslapen en hoop dat nooit meer mee te maken!!Maar het idee dat ik de juiste keus heb gemaakt,troost me wel een beetje.Voor hem is het veel beter zo!Helaas kon ik zijn verzorgmeisje niet meer bereiken,die was net boodschappen gaan doen,..die heb ik dus net telefonisch in moeten lichten.Had liever gehad dat zij er ook bij was geweest.Zo lang ik hem heb verzorgd zij hem al.Mijn andere pony's zijn allebei drachtig van hem en in t voorjaar verwacht ik dus zijn veulentjes.Zo leeft ie in ieder geval nog een stukje verder en heb ik hem toch nog een beetje bij me!zucht,........ben kapot,.....mijn gedachten slaan op hol,...

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:41

Jeetje wat een verhaal zeg! Heel erg veel sterkte ermee! Maar zoals je zelf al zegt, het is wel beter zo en je hebt hem waarschijnlijk een boel leed bespaard.

En mocht je er behoefte aan hebben, er bestaat volgens mij wel een soort veterinair tuchtcollege geloof ik. In ieder geval voor kleine huisdieren, dus waarschijnlijk ook wel voor grote huisdieren. Want veearts nummer 1 is toch op z'n minst nalatig geweest en had langs moeten komen in mijn ogen. Ookal had dat voor de uiteindelijke diagnose misschien geen verschil gemaakt.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:51

Mijn oude pony is ook gestorven door een verkeerde beslissing van de DA. Heb nu ook een andere. Meer kun je niet doen.
Goed van je dat je hem in zijn stalletje hebt laten inslapen en dat je er bij gebleven bent !
Ik wens je heel veel sterkte !!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:14

aahh echt een zielig verhaal, wat een rare vent die andere dierenarts van je dat ie niet eens de moeite neemt om even te komen kijken. Je hebt de juiste beslissing gemaakt en ik wens je heeeeel veel sterkte Ach gut

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:28

WAT EEN KLOTE DA ZEG!!! Boos! Stoom uit je oren
maar jij veel sterkte meissie!! *LOL* Vriendjes zijn?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:05

Sterkte met het verlies van je hengst. Ik hoop dat je veel van hem in zijn veulens terug gaat zien...

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:16

Wat een vreselijk verhaal. Huilen Huilen

En wat een Kl**tzak is die vorige DA. Boos! Boos!

Ik wens je veel sterkte. Ach gut

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:18

heeel veel sterkte Ach gut
als het kon zou je die ander DA willen ontslaan Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:46

Jakkes, wat ontzettend rot voor je... Sterkte met het verwerken van dit verlies...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:52

Jeetje, wat een pech, en sterkte met het verwerken van het verlies.

Nog even, je kan wel de eerste dierenarts voor de tuchtraad voor laten brengen. Mijn vriendin heeft het ook gedaan nadat een pony van haar was overleden door onhygienisch handelen van een dierenarts. Deze dierenarts is veroordeeld. Overleg met de laatste dierenarts over deze stappen. Kan je ook helpen in het verwerken van je verlies en om iets te doen met je woede. Plus het voorkomt dat deze dierenarts nog meer fouten gaat maken bij anderen, misschien schut hij zo wel wakker. En je kan zo ook de dierenartkosten bij de slechte terugvorderen.

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:19

heeeeeeeeeel erg veel sterkte Ach gut
en wat ben je voor een dierenarts als je niet eens komt als je wordt gebelt Boos!
ze zouden hem moeten ontslaan!!!!!!
maar goed.....
gelukkig had ie geen pijn...
maar het is wel fijn dat je nu een beteren dierenarts hebt!
altijd beter als ie huilt als dat ie zegt dat je niet moet zeuren ofzo.
maar veel sterkte..... Ach gut

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:26

Heej, ik wil je heel erg veel sterkte wensen!
Een verschikkelijke manier om afscheid te moeten nemen van je knuffel.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:40

veel sterkte de komende tijd en voortaan maar de "nieuwe "DA laten komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:24

jeetje,meid wat erg!

Bedenk wel dat je het beste voor hem hebt gedaan.
Hij zal je er dankbaar voor zijn geweest.

toen mijn paard overleed heb ik op internet een gratis monument voor hem geplaatst. dit hielp heel erg met het verwerken:

http://www.dierlief.nl

Misschien helpt het ook bij jou!!

heel veel sterkte!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:28

Heel erg veel sterkte met het verlies van je lieverd!!
Wat een ***vent was die ene DA!
Gelukkig maar dat je een nieuwe heb!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:50

Lijkt me een hele symphatieke vent, die laatste
Echt jammer dat je je vriendje moet hebben laten gaan Ach gut
Sterkte!!

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:34

jeetje, das niet niks.... en wat een k*t da (die oude dan!!)
maar sterkte ermee he!! *LOL*

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:44

je hebt gedaan wat je kon..
"De beste Beslissing" genomen,en je was bij hem..dat betekend zoveel voor een dier..
Heel veel sterkte,en probeer het een plekje te geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:45

Bah, wat een naar bericht.
Ik heb zelf een maand geleden Händell na 14 jaar moeten laten inslapen en weet heel goed hoe je je nu voelt Verdrietig
Heel veel sterkte.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:09

Ik vind het heel goed van je dat je hem hebt laten gaan zodat hij geen pijn meer had.
En die oude DA .. wat een kl##tzak zeg ..
Sterkte !!!