onverwacht moeten laten inslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

onverwacht moeten laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 13:12

Zoals jullie misschien wel gezien hebben heb ik een tijdje geleden bij vraag-maar-raak gevraagd hoe het zou kunnen dat mijn shet-hengstje zo dun werd.
Zal nog maar eens het verhaal vertellen: Mijn shethengstje werd vanaf de zomer alsmaar dunner.We wisten absoluut niet wat er was.De da had toen gekeken en gezegd dat ie niks verkeerds zag of hoorde.maar goed,...hij werdt steeds dunner en dunner,.zo dun dat ik weer de da inschakelde(1 1/2 maand geleden)Hij wilde niet eens komen!!! Ik heb hem toen toch al bekeken was het enige wat ie zei.Je moet hem gewoon bij gaan voeren met eiwitarme brokken.Ik dus brokken gekocht,...netjes bij gevoerd,maar hij werd nog steeds dunner ,zo erg dat je zn ruggengraat vast kon pakken.hij begon gewoon op een geraamte te lijken.Ik weer gebeld,maar kreeg weer het advies om meer bijvoeding te geven.Zo gezegd zo gedaan.heb zelf ook de tandenfee ingeschakeld,want misschien lag het wel aan zijn tanden.twee dagen geleden was ik 's morgens in de wei om ze te voeren(heb r nl 3) en blij hinnikend kwam ie aangelopen en begon lustig te eten.ben toen naar de gevangenis gegaan(daar werkt mn vriend)om sinterklaas te vieren.(je mag daar geen telefoon meenemen)In die tussentijd is mijn pony ingeklapt in de wei.Hij lag doodstil in de blubber(hadden een stukje vd wei stukgelopen) en voorbijgangers dachten al dat ie dood was totdat ie met zn oren bewoog.Ze hebben me proberen te bellen,maar had dus voor t eerst geen foon mee.Ze hebben hem toen in een trailer gesjouwd en binnen gelegd.Meteen de da gebeld die gelukkig ook was gekomen(was een nieuwe da!!! een top-vent!!! OK dan! )Toen ik t nieuws hoorde ben ik er gelijk heen gegaan.Hij had ondertemperatuur en heb gelijk de da gebeld(die nieuwe vent)Gisteren heeft ie dus een warmte infuus gekregen,vocht en ontstekingsremmers.Hij kon gewoon niet meer op zn poten staan(bleef maar liggen)maar at nog wel.(liggend dus).De da had toen geconstateerd dat zn hardkleppen niet goed werkten en heeft meteen bloed afgenomen(je hoorde bij zn hart boenk-sjjjjjj,boenk,sjjjjjj)Je hoorde de ruis dus duidelijk.In principe kon ie daar nog mee leven.Toen ik vanmorgen bij hem in de stal kwam,was ie heel erg lusteloos,kon nog niet staan,maar at wel(???vaag).Heb meteen die nieuwe da weer gebeld en die kwam gelijk er weer aan.Hij had ook de bloeduitslagen bij zich.Hij vertelde me dat zijn nieren en lever waren aangetast door zn slechte hart en dat ie daardoor wel kon eten,maar niet de voedingstoffen er uit kon halen waardoor die zo dun werdt!Ik had hem op kunnen lappen,maar de da zei dat ie binnenkort toch was dood gegaan omdat zijn nieren hem aan het vergiftiggen waren.Het zou dus gewoon uitstel van executie wezen.De keuze was voor mij makkelijk: Hij had nu nog geen pijn en samen met de da heb ik besloten om hem in te laten slapen voordat ie wel pijn zou krijgen.
Hij is dus net in mijn armen gestorven.Ben r kapot van,...dat hengstje was mijn allessie,maar heb wel het idee dat ik de juiste keuze heb gemaakt!Mede dankzij de dierenarts die mij heel goed ondersteunde.(hij moest zelf ook huilen toen ie hem een spuitje gaf)Ben ook verschrikkelijk kwaad op die andere da omdat ie toen niet wou komen,..mischien was de schade dan wel beperkt gebleven.dat zei deze da nl ook.Helaas bestaat er geen klachtenlijn voor zoiets,anders had ik hem echt wel aangegeven.Kan het allemaal nog niet zo bevatten,.......het idee dat ie er niet meer is,....dat kan toch eigenlijk niet?
moest het even kwijt,.sorry!,...peppie ik zal je missen knul!!!!

elke gek heeft zijn gebrek!!



flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 13:27

Ellende schreef:
Vreselijk verhaal.. klinkt alsof je de juiste beslissing heb genomen, maar wat zou ik het moeilijk vinden zeg...

heel veel sterkte!

Het is ook verschrikkelijk moeilijk,....heb goed zitten brullen daar.Had zijn hoofd in mijn armen toen ie insliep,was de eerste keer dat ik een pony heb moeten laten inslapen en hoop dat nooit meer mee te maken!!Maar het idee dat ik de juiste keus heb gemaakt,troost me wel een beetje.Voor hem is het veel beter zo!Helaas kon ik zijn verzorgmeisje niet meer bereiken,die was net boodschappen gaan doen,..die heb ik dus net telefonisch in moeten lichten.Had liever gehad dat zij er ook bij was geweest.Zo lang ik hem heb verzorgd zij hem al.Mijn andere pony's zijn allebei drachtig van hem en in t voorjaar verwacht ik dus zijn veulentjes.Zo leeft ie in ieder geval nog een stukje verder en heb ik hem toch nog een beetje bij me!zucht,........ben kapot,.....mijn gedachten slaan op hol,...

elke gek heeft zijn gebrek!!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 22:50

robir schreef:
je zou er vast alles aan gedaan hebben als je wist wat het was maar nu was het te laat bah verschrikkelijk veel sterkte meid!!

aan zijn hart zou sowieso niks gedaan kunen worden;maar zijn nieren hadden misschien beter in tact kunnen zijn als ik t eerder had geweten.Maar dat veranderd niks aan t idee.Als ik eerder had geweten dat er wat met zn hart of zoiets was dan had ik er nog enigszins rekening mee kunnen houden.Nu zat ik al die maanden in onzekerheid over wat ie mankeerde en dat neem ik die eerste da toch wel erg kwalijk!Ik heb regelmatig slapeloze nachten gehad en getwijfeld aan mezelf(wat doe ik verkeerd etc)Heb ook reacties uit de buurt gehad,..van: goh,..wat ziet jouw pony er erg uit,..moet je m niet meer te vreten geven etc.Reacties waar je niet vrolijker van wordt!! Mensen oordelen al snel als ze niet weten wat er loos is.Komt ook nog eens bij dat ie uit de wei is gehaald terwijl ik er niet was en er genoeg mensen daar langs fietsten.Het enige wat die mensen willen zien is dat ie er zo mager uitzag en zielig in de wei lag.Lijkt wel of ze sensatie zoeken of zo!De eerste reactie die ik kreeg te horen toen ie net ingeslapen was van een fietser: tja,..dat krijg je ervan als je dat beest nooit te vreten geeft!!!! Boos! Heb toen goed zitten brullen op dat moment!!!(en dat terwijl die mensen ook zien dat er nog twee andere ponies van me in de wei staan die er uitstekend uitzien!!!!anders hadden die r toch ook magertjes en zielig uit moet zien????)Wordt alleen maar erg verdrietig op dit moment van die reacties.Heb alles gedaan wat in mijn mogelijkheid lag om hem te redden.kan dit er niet bij hebben.Dus mensen,.....maakt niet uit om wat voor iets t gaat,maar vel pas een oordeel als je precies weet hoe t zit!! Bedankt voor jullie reacties!! doet me goed om te merken dat er zoveel menesne met ons meeleven!!!! OK dan!

elke gek heeft zijn gebrek!!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 08:37

Paradise schreef:
Mensen praten toch wel, moet je je niks van aantrekken..doe je wel weet ik, zou ik ook doen.. Je word eigenlijk aangevallen door die mensen terwijl ze niet eens weten wat er gaande is.. Jammer dat mensen hun oordeel altijd zo snel klaar hebben..

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om hem de pijn wat hem te wachten zou staan te besparen.
Ik hoop voor je dat de veulens op hem lijken, is hij toch nog een beetje bij je..

Heel veel sterkte en gecondoleerd met je hengst..


hoi!! zucht een volgende morgen,maar kan t nog steeds niet bevatten.Weet wel dat ik niks van dat geklets aan moet trekken(ik weet nl hoe t zit),maar het is zo wrang op zo'n moment.Weet je wat ik ook zo erg vind?Dat t allemaal paardemensen zijn die dat zeggen en zogenaamd alles over paarden wetn Boos! .Snap dat niet.Omdat zij ook paarden/ponies hebben,denken ze dat ze "voleerde"paardenkenner zijn.Eigenlijk hoop ik dat er 1 of twee van die mensen dit forum lezen,zodat ze weten dat ik er alles aan heb gedaan en dat ze weten wat er nou echt aan de hand was!En dat het heel erg pijn doet als ze zoiets zeggen!!!In ieder geval bedankt voor jullie steun!!!Mijn vriend doet vandaag de andere ponies(kan t nog niet aan om naar de wei te gaan als hij er niet is en wil niet het risico lopen dat ik de destructie tegen t lijf loop)echt heel erg bedankt allemaal OK dan! !!!

elke gek heeft zijn gebrek!!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 15:22

Sassieja schreef:
Hey wijffie!
Goh meid...nou moeten we onze lieve Peppie tog ontzettend missen! Het was altijd een ontzettende scheet en ik zal hem nooit vergeten! Huilen
Maar jah we weten allebei dat dit gewoon het beste voor hem was en nu heeft hij geen pijn gehad en dat is ook belangrijk!
Maar onze lieve Pep zal voortleven in ons hart!
We zulllen hem ontzettend missen en we kijken uit naar de veulentjes, dan hebben we evengoed nog wat van hem! Lovers
Lieve Sas ik wi je nogmaals hartelijk bedanken voor alles en ik ben hartstikke blij dat ik jou en de pony's gevonden heb en daar ben ik je ontzettend dankbaar voor, want er zijn geen lievere! Knipoog
We zullen hem missen en laat die mensen maar praten hoor die weten er niks van, wij waren er voor hem en dat is het belangrijkste!
We gaan hem ontzettend missen maar hij zal altijd bij ons zijn!
Veel liefs,
Je verzorgstertje Saskia Ach gut

hoi sas

dankjewel voor je berichtje!!!doet me goed!!! Peter doet nog steeds de ponies,want kan t nog steeds niet aan om naar de wei te gaan.Ben blij dat jij er wel was op t moment dat ie ingestort was! OK dan! .Kon niet beter voor hem wensen dan iemand bij zich te hebben waar ie gek op was.Dankjewel voor alles en dat je je zo betrokken voelt bij "onze"beessies!!Want jij hoort net zo goed bij de ponies als ik!!!!Dankjewel dat je altijd zo goed voor nickey,romy en pepper klaarstond!!Kan geen betere verzorgster wensen!!nogmaals bedankt!!!
dikke kus van mij en een pootje van romy en nickey!

elke gek heeft zijn gebrek!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, Annash, Athelas, Babootje, esmee_2001, Flubberboot, Jaydee_WP, Kozzy, meniekske, nick_en_ik, Patriesje, xRoossie95, Zitaaa en 99 bezoekers