Manege de Bongerd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:32

Oh ja dat was ook zoiets

Leuke pony idd

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 23:34

Ja ook erg fijn dat hij nu geleast is. Dat meisje is erg goed voor hem wat ik zo begrijp. Ik was vorig jaar weer op de manege en dat meisje was kei aardig over Spirit en ik heb ene tijdje met haar staan praten.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:11

Waarom dat Lips are sealed ??

Ik heb er láng geleden les gegeven. Misschien is het nu wel de beste manege van groningen, maar destijds was het ronduit slecht. Pa Lameijer was een vreselijke dictator, de paarden hadden nix te vreten en toen was t al beter dan een paar jaar dáárvoor.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:14

Daar moet ik je inderdaad gelijk in geven. Mijn (niet zo positieve) mening over de Bongerd is voornamelijk gebaseerd op dingen uit het verleden.

aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:28

in of bij Drenthe?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:29

Glimmen, zeg maar tussen Eelde en Groningen.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:33

Nou ja, tussen... naast Eelde, aan de andere kant van de snelweg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:11

Tja , er waren leuke kinderen , en leuk dat je er onbeperkt mocht rijden

maar ze hadden ook wel een maximum in kunnen voeren met het onbeperkt rijden , srry maar ik vind het absoluut geen leuke manege , je kon kiezen uit div. maaltijden werd me verteld 2 soorten groenten Rolleyes alleen het vlees was a en toe lekker , ik heb maar 2x les gehad en een keer om te kijken welk nieveau ik had

er waren meisjes die naa een rit van 5 a 6 uur nog leuk op hun terrein gingen galloperen , toch ook niet meer normaal!!!!!!

en iedereen was bang voor die "lameijer"

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:19

aqua schreef:
in of bij Drenthe?


NET in Groningen nog, de grens ligt bij de Aa, die is een meter of 200 verderop.

Het klopt idd dat het een stuk erger geweest is hoor.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:23

Dat vrijrijden op het terrein vond ik ook altijd vreselijk, was je rustig na de les een rondje aan het uitstappen, sjezen er opeens een paar meiden met ponys voorbij, vaak aan het halster zonder zadel en dan de grootste pret, kijk , dat mag van mij, maar doe dan wel ff normaal aub Haha!

Ook als er ponykamp was, moest je nog op die ponys rijden, want er waren geoon geen andere ponys meer Verward dus werden die ponys en paarden gewoon een paar keer ingezet bij lessen en een paar een ponykamp rit per dag Verward

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 23:01

Ik vond het altijd wel meevallen met het vrijrijden.. Wij hadden er vorig jaar helemaal geen tijd voor! Het was ook erg warm dus niemand had er ook zin in...

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:10

Ik ben er vaak geweest, maar herinner me eigenlijk alleen nog mia, het paard van Jody en Champion was leuk.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:56

Ik ben er een aantal jaartjes terug op ponykamp geweest , vond het er heel leuk, moest op Pascinel ofzo, een grote vreetzak. Maar was wel eerste met de wedstrijd, de jury vond dat ik hem goed aanpakte. Hij ging eten, ik geef een tik, hij geeft een bok, naja dan kan ie nog een mep krijgen en toen was het over Haha!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:14

Ik ben er heel lang geleden ook op ponykamp geweest. Ik had polly toen als 'vaste' pony. Staat ie er nog?????
Vond het wel een hele leuke week hoor maar de pony\s staan inderdaad al die tijd in de zon.....

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:02

Ik ben er ook een keer op ponykamp geweest (best een tijd geleden, jaartje of 9?). In mijn herinnering werd er wel degelijk wat van gezegd als je dat onbeperkt rijden TE letterlijk nam en ook mochten wij toen niet te veel sjezen.
Ponykamppony's moesten bij ons alleen op zaterdag 1 uurtje in de les, voor de rest hadden ze genoeg pony's om in de lessen te gebruiken.
Ik heb er destijds een leuke week ponykamp gehad.
Ik reed destijds trouwens op Alice, kent iemand die nog?

Irishcoffee

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:44

Ik ben ook 2 keer op manege de Bongerd op ponykamp geweest.
Ik vond het kamp erg gezellig, maar toen we voor het eerst de paarden zagen vonden we ze wel erg mager, maar er werd gezegd dat dit alleen tijdens de ponykamp periode is...

De eerste keer heb ik op Glamour gereden, vond ik erg lief maar wel heel iel...
de tweede keer op Evergreen. Ik heb nog contact met meisjes die daar rijden en hoorde dat hij nou verleast is? Wie weet hoe het met m gaat?

enne de leiding was top Haha!

Groetjes

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:59

Laatst met een vriendin een rondje maneges groningen/drenthe geweest . We zouden letten op les, stallen, paarden etc. Er waren wel meer maneges die mij niet aanspraken, maar de Bongerd was de enige manege waar ik een heel naar gevoel Huilen bij kreeg. Ik wist niet hoe snel ik weer weg moest! De pony's met zadeltjes op die de eigen hoofdstellen aan het vertrappen waren in het mest, zwaar vermagerde paarden, rommelige zadelkamers, kille sfeer, blegh ... ik werd er niet blij van.... Scheve mond

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:09

Zijn er mensen een beetje bekend bij de bongerd?
Ik ken nl. een pony/paard die heet The Bongerd Chico. hij heeft vroeger mee gelopen in manege lessen ghoorde ik van zn eigenaresse... dus misschien komt ie van deze manege?
weet iemand dat?

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:29

Lijkt me niet, vooral omdat het met THE is, het heet daar gewoon de bongerd, en niks engels Tong uitsteken
de paarden waren idd wel mageer, en ze kregen van dat koeienvoer, bietpulp ofzo. Op zich niet zo heel veel mis mee, maar toch wel vreemd, want het was voor koeien en ze kregen verder niks!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:11

Polly is er niet meer, Alice wel, Pacinel en Glamour ook, Evergreen niet dacht ik. Er heeft idd een Chico daar gestaan al een poos geleden, eerst manegepaard en toen pensionpaard (meisje had hem gekocht). Het is een vos met bles van ong 1.65 gok ik, kan dat?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:57

Ja klopt!!!!!! het is denk ik idd de bongerd!
chico is een vos maar geen 1,65! Ik gok rond de 1,60 want het is net geen pony meer! het een klein paard. wat aan de stevige kant. Mij werd vertel dat het een kruising is tussen een welshcob en een halinger! zoeits!
Ik denk dus dat we het wel over dezelde chico hebben! nog meer mensen iets afwetend van Chico?

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:28

Voor de mensen die hier de Bongerd dus wat beter kennen, ik ben ff een naam kwijt van een beestje daar. T was een zwarte (volgens mij) of heel donkerbruine e-pony. Er staat me iets van bij: Zeppa of Zappa ofzo.... kan dat kloppen?? Ik vond m zow cute, hoe gaat het met dat beestje?? (hij was wel wat lui, maar k vond het een schatje Lovers )

En dan nog wat: ik wil er graag op ponykamp, maar 1 van de reacties hierboven stond: 'iedereen is bang voor lamijer' is dat zo'n erg mens?? Ik bedoel, ik kan (als ik merk dat mensen heel veel gezag hebben en zo bulderen, of constant rot en kattig tegen me doen) behoorlijk in mezelf gekeerd raken, dan voel ik me écht niet lekker. Is dat echt zo'n 'commandant leger' mevrouw?? Want dan zoek ik wel een ander kamp Scheve mond

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:35

INkie schreef:
Ja klopt!!!!!! het is denk ik idd de bongerd!
chico is een vos maar geen 1,65! Ik gok rond de 1,60 want het is net geen pony meer! het een klein paard. wat aan de stevige kant. Mij werd vertel dat het een kruising is tussen een welshcob en een halinger! zoeits!
Ik denk dus dat we het wel over dezelde chico hebben! nog meer mensen iets afwetend van Chico?


Chico is al lang weg, dus weinig kans denk ik.
Het is iig geen kruising tussen een welshcob en haflinger, zijn moeder staat er ook, die lijkt er heel erg op. Chico liep geloof ik M met dat meisje.

Zeppa is een vos.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 23:01

JoyLady schreef:
Voor de mensen die hier de Bongerd dus wat beter kennen, ik ben ff een naam kwijt van een beestje daar. T was een zwarte (volgens mij) of heel donkerbruine e-pony. Er staat me iets van bij: Zeppa of Zappa ofzo.... kan dat kloppen?? Ik vond m zow cute, hoe gaat het met dat beestje?? (hij was wel wat lui, maar k vond het een schatje Lovers )

En dan nog wat: ik wil er graag op ponykamp, maar 1 van de reacties hierboven stond: 'iedereen is bang voor lamijer' is dat zo'n erg mens?? Ik bedoel, ik kan (als ik merk dat mensen heel veel gezag hebben en zo bulderen, of constant rot en kattig tegen me doen) behoorlijk in mezelf gekeerd raken, dan voel ik me écht niet lekker. Is dat echt zo'n 'commandant leger' mevrouw?? Want dan zoek ik wel een ander kamp Scheve mond

Ik vind het wel meevallen. Ik vind Mevr Lamijer wel aardig. Ik kom uit Limburg en ik ben een keer wezen kijken op de manege voor het ponykamp en ze deed toen kei aardig. Erg lang mt haar staan praten en we kregen gewoon drinken en al... Ook toen ik dit jaar weer op ponykamp kwam herkende ze me nog. Meneer Lamijer ken ik niet zo goed maar die is wel wat strenger volgens mij.. Er was een meisje op ponykamp toen en die had het erg bont gemaakt dus toen was hij ook echt kwaad. Maar hoe hij verder is weet ik niet want ik ben er maar 2weken geweest. Niet lang genoeg om mensen goed te leren kennen..

Ow jah een andere tip voor een ponykamp is manege Bergemo Tong uitsteken Ga ik weer heen dit jaar Hyper!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:03

Lameyer...zucht!! Pa was de dictator, dochter een bitch, niet karin die was leuk en haar vriend Johan ook. Zoon Johan was arrogant. Paarden werden klote verzorgd, open wonden op de schoft, niks te vreten, met zijn 40-en op kaal land...