Was vanavond bij Birger Gieseke (PNH)!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 23:54

Vanavond was er in het "Landesleistungszentrum" in Ansbach een "kijk-avond" met Birger Gieseke. Hij is één van de grootste instructeurs hier in Duitsland die opgeleid zijn door Pat Parelli. Ik moet zeggen: het was érg interessant. Het grenst bijna aan het ongelovelijke als je ziet hoe iemand zó met z´n paard kan omgaan. Hoe hij ook liep, het paard liep mee, in alle drie de tempo´s wel te verstaan. Longeren was ook zo iets; hij zat op een ton en het paard liep braaf z´n ronden, een hand-wissel inbegrepen. In de bak liepen nog twee leerlingen van B.G. met hun paarden mee. De ene werkte sinds ´97, de andere sinds ´98 naar de methode van Pat Parelli met hun paarden. In de pauze was er gelegenheid om met hun drie te praten. De paarden stonden in de bak, gewoon tussen al die mensen !!!! zonder ook maar een spoor van onbehagen of nerveus gedrag te vertonen, ze bleven gewoon al die tijd staan, af-en-toe snuffelde er eens een aan iemand die bij ze in de buurt stond, maar dat was dan ook alles! Op het laatst reed B.G. zijn paard zonder trens, halster,zadel of wat dan ook en liet zien hoe je een paard zonder al deze "hulpmiddelen" , alleen door gewichts- en beenhulpen, naar voren, naar achteren en opzij kan krijgen, zelfs een levade liet hij zien. Ik was wel onder de indruk hoor!!!!
Is er hier iemand die zijn paard traint naar de methode van Pat Parelli ?????
Zo ja, hoe lang ben je daar al mee bezig, is het moeilijk om te doen enz. enz.
Mijn vriendin en ik volgen nu al een paar jaar kursussen bij Andrea Klemer, waar wij (en daardoor natuurlijk ook onze paarden Lachen !) echt een hele hoop geleerd hebben. Ik vond het vanavond leuk om te zien, dat veel dingen die Gieseke deed, wij ook geleerd hebben. Andere dingen zijn weer kompleet anders.
Zoals Gieseke met z´n paard omgaat, willen we (denk ik Knipoog ) allemaal wel, maar is het zinvol om, als je al een bepaalde methode volgt, op PNH over te gaan Verward .
Ben heel benieuwd wat jullie van P.P. vinden en of iemand van jullie naar deze methode traint !!!!
Groetjes, Sterre

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 00:15

Op onze manege zijn ze helemaal into Parelli. Hierdoor heb ik ook wel het een en ander meegepikt van de methode (en ik ben verliefd op de Parelli-barebackpad, maar dat terzijde).
Birger is trouwens ook een weekend bij ons op de manege geweest, omdat mijn instructrice en haar man in het nederlandse Parelli-team zitten en zelf deze cursussen ook mogen geven.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 00:32

Citaat:
Op 2001-10-23 00:15, schreef maaike van de vis:
Op onze manege zijn ze helemaal into Parelli. Hierdoor heb ik ook wel het een en ander meegepikt van de methode (en ik ben verliefd op de Parelli-barebackpad, maar dat terzijde).
Birger is trouwens ook een weekend bij ons op de manege geweest, omdat mijn instructrice en haar man in het nederlandse Parelli-team zitten en zelf deze cursussen ook mogen geven.


Hoi Maaike, hoe vond je Birger??! Had ´ie bij jullie ook "Paul" mee ????
Traint je instuctrice bij jullie ook naar PNH of geeft ze alleen "gewoon" les. Ik ben altijd een beetje bang, dat als je een cursus volgt, het tijdens de cursus allemaal goed loopt, maar dat het zo moeilijk is dat verder te oefenen als je niet iemand (intructeuer/-trice) in je directe omgeving hebt die met de methode bekent is en je zonodig helpt, of vergis ik me Verward .

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 01:29

Ik heb wel een clinic gezien van David Lichman.
Zelf speel ik alleen de '7 games' maar op dit moment niet echt vaak Lachen
Loswerken op de voest manier Lachen
En rijden op onze manier *LOL*

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 07:51

Sterre, ken je deze site?
http://www.nh.cybercomm.nl

Ik wil graag een keer naar een open dag hiervan. Iedere laatste zondag van de maand is er een gratis introductiedag.
Ik zoek nog een slachtoffer om mee te gaan Haha! . In mijn omgeving zijn ze nogal sceptisch hierover en om m'n vriendje nou mee te slepen, alleen omdat ik niet alleen wil gaan...