verschrikkelijk...gelezen op marktplaats!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:38

Brendageene schreef:
ik denk eigenlijk ook dat het beter voor deze pony is om afgemaakt te worden. Klinkt heel hard, maar ze kunnen deze pony alleen in leven houden met vloeibaar voedsel wat ie op kan drinken (als ie geen tanden meer heeft) een paard is van een nature een dier wat veel ruwe celstof nodig heeft (hooi, gras etc) om de darmflora goed te houden. Als die pony alleen vloeibaar voedsel krijgt zal het hele verteringssysteems in de war raken (waarschijnlijk diarree, buikpijn, koliek)
Lijkt me niet echt een pretje als je al een rotleven achter de rug hebt en heel zwak bent...


Enerzijds waar, een paard heeft idd ruwe celstof nodig om te kunnen overleven. Anderzijds kan een paard zonder kiezen vrij goed gewoon eten omdat het tandvlees gewoon kei en kei hard word. Natuurlijk moet je geen harde brok gaan voeren, maar slobber en hooi zou lukken volgens mijn paardentandarts. (die heeft namelijk ook eens een paard onder handen gekregen die geen enkele kies meer had, ze heeft me dit ooit eens allemaal verteld van hoe en wat te doen dan etc)
Tuurlijk duurt het eten heel lang bij zo een paard, maar dat is nog het minste probleem en op zich niet erg enkel maar goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit, Blacky94, evelien11, Gigixponys, Jossie, Mark0919, Pellelilly, Vlindy, wend2009, xSuuzerd en 39 bezoekers