Dit weer te warm voor de paarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Dit weer te warm voor de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 10:20

Het is nu zacht weer voor de periode van het jaar. Voor ons heel lekker, kunnen nog zonder handschoenen naar school fietsen enzo.
Maar dan kom je bij je verzorgpony en die haal ik uit de stal om te poetsen. Behalve dat die vies is (liggen in een stal met houtsnippers Clown ) is Brend nu ook vaak nat bij de buik. Dit is wel zweet denk ik. Dit is dus veel te warm weer voor Brenda en vooral als ze in dr stalletje staat.
Maar wat kun je ertegen doen? Volgens mij niet veel. Buiten zetten denk ik alleen dat kan niet altijd door de blub weiland die ze anders kapot trapt.
Hebben hier nogmeer paarden last van?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:27

Is voornamelijk een probleem als ze een hele dikke vacht hebben en op stal staan met te weinig ventilatie. Een fjord bij ons op stal heeft het ook heel af en toe, wat zij dan deed is de buik een stuk scheren, dan is het al een stuk minder warm voor ze.
Of een deken opdoen, ik weet niet of jou verzorgpony die opheeft??

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 10:36

Mijn verzorgpony is een TInkertje met een hele dikke vacht. En de stal is wel wat warmer dan buiten. in de echte winter is dat misschien wel fijner alleen nu zweet ze best wel.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:00

Rhona zweet ook op stal nu. Ze heeft al een flinke vacht, maar het weer is veel te zacht. Aan ventilatie en frisse lucht geen gebrek, want ze staat met haar neus bij de deur van de stal. De deur staat altijd open.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:05

goh, ik heb van lieverlee er maar weer een dek onder uit gehaald bij die 2 van mij. Want die hadden het ook vaak te benauwd. Het is zo vaag, je weet niet waar je aan toe bent.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:19

Matti heeft ook een vrij dikke vacht en heb en is niet geschroren..ze staat ook niet onder een al te dikke winterdeken maar onder een tussendoor deken.. Ik ben niet van plan om weer van deken te gaan wisselen, dan hebben de paarden helemaal geen vast ritme meer en da heb je ook meer kans op verkoudheid..

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:19

Met rijden zweet die van mij wel een stuk meer, maar in de wei niet.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:23

Bij ons staat er ook altijd 1 verschrikkelijk te zweten savonds op stal, terwijl het een buitenstal is, het ligt dus niet persee aan de ventilatie want die zou dan toch wel genoeg moeten zijn.