sinds wanneer fokken we springpaarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

sinds wanneer fokken we springpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 21:47

We hebben een aantal veulens op stal staan, en zolang de opfok ruimte niet klaar is moeten ze het helaas even met los in de bak doen. Best gezellig, gaan ze per 2 naar buiten. Zondag kreeg "Onse Jos" een belgisch trekpaard hengstveulen het op zijn heupen en besloot over het toegangshek van de bak te springen (ca. 120cm hoog). Ok, die mag dus alleen nog los op de kale wei...

Vandaag vroeg de stalhoudster of ik even wilde helpen met de KWPN en Quarter buiten zetten. Ja hoor, prima, ik help wel even.
Onderweg van stal naar bak was Jack (de Quarter) al gruwelijk aan het etteren, niet netjes mee lopen (wat ie wel kan), allemaal springen.... Kortom, had er mijn handen vol aan Haha!

In de bak aangekomen was hij het zat, maar ik kon hem nog niet los laten aangezien mijn stalhoudster nog niet in de bak was met het andere veulen. Jack kwam omhoog en sloeg me met zijn voorhoef precies bovenop mijn hand (au au au au)... Van mij kreeg ie dus mooi wel een lel terug! Laat me niet zomaar meppen! Gedraagt ie zich ineens of ie dagelijks mishandelt wordt, draait en steigert tegelijk, valt half om, waardoor ik weer opzij moest springen om niet tussen zijn benen te komen.
De stalhoudster was inmiddels in de bak, en was het hek aan het dichtdoen, zodat we daarna los konden laten... Wovaldi (KWPN) dacht hier echter anders over, en ging alvast, met de stalhoudster half achter hem aan, die wel los MOEST laten.
Dus liet ik Jack ook maar los (hek zat inmiddels dicht) anders zat ik er straks tussen..
Alleen.... Het halstertouw zat nog aan Wo's halster.. Nouja, Stalhoudster had toevallig een snoepwikkel in haar zak, wat ie erg boeiend vond, dus die hadden we ook zo weer te pakken Haha!

Ik vroeg of het verder lukte zo, want ik moest echt naar huis, aangezien ik naar een verjaardag moest.
Ja hoor, prima, zij ging even opstrooien, en dan vroeg ze wel even iemand om te helpen binnen zetten.
Zo gezegd zo gedaan, ik loop naar mijn kast om mijn handschoenen te pakken, loop weer naar buiten naar mijn scooter, staat Jack voor mijn neus!
dus ik gelijk: SANDRAAAA!!! JACK LOS!!! (sandra was aan het mesten) en ik liep terug om brokken te pakken. Ook hier kwam ie zo op af.
Wij terug naar de bak om naar het hek te kijken, maar alles zat keurig dicht, alleen het touw dan om de ingang gebonden zat, zat nu wel erg strak....
Jack is dus ook al een springpaard... Pfff, kan leuk worden dit Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:50

Hehehehehe t zijn een lekker stel...
Arme Arda met dr rug... Whehehe

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:53

Hahhaah erg leuk. Tong uitsteken Verder niks met je hand door die klap?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 21:56

gelukkig niet! Niet eens blauw!