Ik was niet eens geinformeerd over de verhuizing!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Ik was niet eens geinformeerd over de verhuizing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:34

Het is inmiddels al weer twee weken geleden, maar ik wil toch nog graag even mijn verhaal doen Scheve mond

Zoals jullie misschien weten, heeft moon twee "huizen". Een op een klein landweggetje met een klein bakje erbij e een stuk grasland, en zo'n 500 meter verderop een heel groot weiland met het uitzicht op een kudde koniks.

Ze verwisselt altijd van weiland als het gras op is Lachen

Nou, nu stond ze dus daar op het landweggetje, en ik was er een weekje niet heen geweest omdat ik het erg druk had met tentamens Ziek . Dus ik wilde een keertje weer naar haar toe, kom ik daar: Moon weg!!! Verward
Ik was dus al helemaal bezorgd: Waar is ze! Waar is ze! Huilen

Dus ben ik snel naar het weiland verderop gefietst, en tot mijn grote opluchting stond ze daar in het grote weiland rustig te grazen. Ach gut

Ik ben wel een beetje flauw van haar eigenaren hoor! >;) Kunnen ze me niet vertellen ofzo dat ze verhuisd is Verward
Ik heb het idee dat het ze helemaal niet meer interesseerd dat ik Moon verzorg! Het kan ze echt niets schelen wat er met haar gebeurd of wat er met haar gedaan wordt Stoom uit je oren !!!

Eerder belden ze me wel altijd op als Moon verhuisd werd

Wat vinden jullie hier nou van? Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:29

Ik dacht otch ook dat het een kleien moeite was om het me even te laten weten. Niet dat ik te lui ben om bij het andere weiland te gaan kijken hoor, maar ik maak me dat natuurlijk wel ongerust enzo. Scheve mond

De eigenaren informeren mij trouwens nooit meer ergens over. Het hele paard interesseerd ze ook gewoon helemaal niet. Verdrietig
En trouwens, ze wisten niet eens dat ik tentamens had Scheve mond

Arme Moon, wat moet er toch nog van haar worden met die eigenaars (die bijv. niet eens met haar naar de veearts gaan voor de enorme wond op haar been, maar er gewoon maar allerlei kwakzalverij opsmeren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:31

Ilindra"]
[quote="Sammm schreef:
Ik ben wel een beetje flauw van haar eigenaren hoor! >;) Kunnen ze me niet vertellen ofzo dat ze verhuisd is Verward
Ik heb het idee dat het ze helemaal niet meer interesseerd dat ik Moon verzorg! Het kan ze echt niets schelen wat er met haar gebeurd of wat er met haar gedaan wordt Stoom uit je oren !!!

Wat vinden jullie hier nou van? Scheve mond


Ik vind dat je jezelf tegen spreekt.
Als het paard hen niets interesseerd waarom zouden ze het aan verweiden.
Bovendien is die andere wei 500 mtr verderop en is dat jou bekend, ik zie dus niet in waarom je jou daarover elke keer zouden bellen.
Ik bel de bijrijdster van Ilindra ook niet elke keer als ik haar in een ander weiland zet, dat ziet ze zelf wel en ze weet de weg.
[/quote]

Sorry, ik geloof niet dat jij helemaal snapt hoe het zit.

Ze zetten haar wel elke keer in een ander weiland, omdat ze natuurlijk anders omkomt van de honger en dan krijgen ze de DB op hun dak. (ze krijgt namelijk alleen maar gras te eten, geen hooi, brok, of wat dan ook)

Verder verzorgen ze het paard totaal niet goed. Het beestje wordt niet ontwormd, niet bekapt, met erge wonden wordt niets gedaan enz. enz.

Ik vind dat ze wel eben de moeite kunnen nemen om me te belen als ze naar een andere wei gaat.

zo hebben we dan namelijk afgesproken[color=#][/color].


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:05

axeltje"]
[quote="Ilindra schreef:
Bovendien is die andere wei 500 mtr verderop en is dat jou bekend, ik zie dus niet in waarom je jou daarover elke keer zouden bellen.
Ik bel de bijrijdster van Ilindra ook niet elke keer als ik haar in een ander weiland zet, dat ziet ze zelf wel en ze weet de weg.


Daar ben ik het dus wel mee eens.
Maarja als je het afspreekt oke dan moeten ze zich daar wel aan houden.
Wisten ze trouwens wel dat jij een week niet zou komen?
[/quote]

Het maakt ze helemaal niets uit wanneer ik kom. Het paard staat niet bij hun huis, dus ik ga altijd rechtstreeks naar Moon toe, voor eerst bij hun langs te gaan. Dat hoefde niet zeiden ze.

Bovendien zou dat ook helemaal niet kkunnen, want de eigenaren zijn haast nooit thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:23

vikki schreef:
Ik vind dat je erg overdrijft... en ik vind je ook erg ondankbaar klinken, bovendien vind ik het onfatsoenlijk hoe je je hier uitlaat over de eigenaars.


Dat is misschien ook wel zo, maar het is wel terecht. Jij weet niet hoe ze het arme dier verzorgen.

*Toen ze in het prikkeldraad geraakt was en met een gapende wond rondliep belden ze nieteens een dierenarts.

*Haar hoeven worden nooit bekapt en zien er echt niet uit (scheuren en afgebrokkelde stukken tot aan de kroonrand)

*Ze wordt nooit onwormd

*Ze heeft elk jaar weer wonden waar niets aan gedaan wordt en waar de maden dan uitkruipen.

*Ze heeft enorme mokbenen waar niets aan gedaan wordt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nou, vind je het dan gek dat ik ondankbaar over de eigenaren praat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:25

Botervlieg"]
[quote="Sammm schreef:

En trouwens, ze wisten niet eens dat ik tentamens had Scheve mond


En, wat vind je dat dit over jou zegt?
[/quote]

Ik hoef het niet elke keer te zeggen als ik kom. Als ik dus een weekje niet komt, hoef ik dat niet door te geven.
Lijkt me dus een beetje raar als ik dat dan ineens wel door zou geven Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:13

youngster schreef:
Hoeven totaan de kroonrand afgebrokkeld??? Kan het beestje nog wel lopen dan??

Niet de hele hoef is afgebrokkeld, maar grote stukken wel.

Ik doe verder niets met Moon, dus niet rijden ofzo. Ik verzorg haar omdat ik het heel zielig voor haa vind. Als ik haar niet verzorg krijgt ze helemal geen aandacht meer. Scheve mond

Afbeelding

Dit was haar hoef van de zomer, nu is het alleen nog maar veel erger geworden Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:19

Tanneke"]
[quote="Sammm"][quote="youngster schreef:
Hoeven totaan de kroonrand afgebrokkeld??? Kan het beestje nog wel lopen dan??

Niet de hele hoef is afgebrokkeld, maar grote stukken wel.

Ik doe verder niets met Moon, dus niet rijden ofzo. Ik verzorg haar omdat ik het heel zielig voor haa vind. Als ik haar niet verzorg krijgt ze helemal geen aandacht meer. Scheve mond

Afbeelding

Dit was haar hoef van de zomer, nu is het alleen nog maar veel erger geworden Verdrietig
[/quote]

Wat erg zeg!
Stom, dat zo'n eigenaren er niks aan doen. Gelukkig is er nog een iemand die van haar houd (he SAMMM)
[/quote]

Ja, ik houd zo van mijn lieverd! Lovers

Veel mensen snappen niet dat ik haar wil verzorgen omdat ze er zo slecht aan toen is. Ik snap dat niet. Zo kan ik haar juist toch nog een beetje steunen?

Ik zou het echt niet aankunnen om ermee te stoppen. Dan weet ik gewoon dat ze daar weg staat te kwijnen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:27

denz schreef:
Even tussendoor hoor, kun je de hoeven niet zelf een beetje bijvijlen?Omdat je zegt dat het nu nog veel erger is? Lachen

Ik zou wel willen, maar ben bang dat ik alleen nog maar meer schade aanricht Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:34

denz schreef:
Vijlen zou opzich niet zo'n probleem moeten zijn toch? Je hoeft ze niet meteen kort te vijlen, maar gewoon iedere keer een heel klein stukje en het zo een beetje bijhouden zodat ze niet langer worden? En kun je niet zelf een keertje de smid laten komen? Ik begrijp dat je daar vast niet veel geld voor hebt, maar ze zien er toch wel heel erg uit Boos! misschien willen je ouders je meehelpen?


Idd heb ik jammergenoeg niet het geld om hun paard te onderhouden
En op mijn ouders hoef ik al helemaal niet te rekenen als het om zoiets gaat. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:07

Botervlieg schreef:
Wat versta jij onder verzorgen?
Zonder vijlen zou je de hoeven (geleidelijk aan) al heel wat
beter kunnen krijgen door bijv. de kroonrand dagelijks (!) met
laurierolie in te smeren en de rest van de hoeven als ze zo heel
droog zijn vochtig te maken en vervolgens licht met hoevenvet
in te smeren.
Je kunt ook vragen of je die steeds terugkerende wond mag
behandelen (met calendula/echinaceagel van de Paardendrogist
bijv.).


Dat zou ik ook graag doen, maar al die middelen kosten toch wel wat, en van mijn ouders zou ik dat nooit mogen kopen Scheve mond
Dan zou ik het al stiekem moeten doen, maar daar krijg ik echt gedonder mee Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa en 36 bezoekers