stalking !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

stalking !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 21:31

er is op de manege iemant die mijn paard bijna de dood heeft ingejaagt
Tja het was weer zover,iemant is mijn stal weer ingegaan en heeft de deur open gelaten en mijn paard heeft al het eten dat ze vond opgegeten Huilen mijn paardje was juis op gewicht en nu weegt ze terug te veel ze is terug kilo's bijgekomen !Dit is nu al de 4-de keer dat iemant dit bij mij doet! Vandaag was het het ergste ze is dan uitgebroken en is daarnu super hart gaan crossen en niemant kreeg ze vas zo ging ze een half uur door ze was niet ver van een zware koliek aanval Verdrietig dus ik heb eigenlijk nog een beetje geluk gehad maar ik ben dit wel kots beu Scheve mond weten jullie wat ik er misschien aan kan doen *LOL*

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:38

Zo wat errug zeg, voor jou en zeker voor je paard natuurlijk
Kan je geen slot op je staldeur maken dan???
Ik heb geen idee wat je anders zou kunnen doen?

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:42

Ja dat van een slot is ook een goed idee, en misschien handig om voor de zekerheid een camera op te hangen ofzo?? Ik weet het voorderest niet, maar veel sterkte Ach gut

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 21:44

ik heb al een slot proberen te hangen maar dat gat niet maar dat idee van die camera is wel goed ik weet alleen niet waar ik het moet bevestigen

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:48

of naar een andere stal gaan?
want volgens mij ben je daar niet erg welkom
als ze hje paard steeds los laten enzo

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:23

Slot zou ik niet aanraden, je weet nooit wat er gebeurd op stal en dan kan je paard niet 1, 2, 3 gered worden, moeten ze eerst naar het sleuteltje zoeken. Wat een lijers zeg, die je paard en jou zo treiteren. Camera's uit zicht en aan niemand vertellen, je weet dat er gauw gepraat word. Succes

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:35

stiekem camera ophangen, gericht op je staldeur!

of een ketting+hangslotje, waarvan alleen staleigenaar+jij een sleutel hebben

heb je het hier al met je staleigenaar over gehad?dat ze je paard steeds loslaten?


ik zou eigenlijk zsm naar een andere stal verhuizen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:27

Iig geen slot op je stal. Stel er breekt brand uit en jouw paard staat in een afgesloten stal. Is niet zo handig, denk ik... Ik zou, als ik jou was, eens even heel snel mijn boeltje bij elkaar pakken en vertrekken naar een andere stal, waar mensen elkaar in hun waarde laten en de paarden gewoon netjes behandelen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:41

Ja idd, slot is geen goed idee...
Ik zou dan een cameraatje ophangen en dat echt tegen niemand zeggen, maar ja wat schiet je er mee op? Ik denk niet dat het dan ophoudt met de pesterijen. Ze zullen je dan wel op een andere manier pakken (ik hoop het niet voor je!!!)
Ik zou gaan informeren naar een andere stalling. Wat houdt je hier nog??
SUCCES

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:11

Wat laag zeg, om zo iets te doen!!
Ik denk dat je dan beter een andere stal kan gaan zoeken.
veel sterkte

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:56

Toen mijn paard stalrust had 6 weken heeft iemand iets soortgelijks bij mij gedaan. Hij/zij had op het mededelingenbord de vraag gezet of iemand sunny in de wei wilde zetten. (na 6 weken!!! boxrust!!!) niemand was natuurlijk zo gek. Daarna allemaal teksten op mijn stal, bord, kalenders die er hangen. Voerschema werd ineens veranderd. We weten nog niet wie he gedaan heeft.
Ik heb toen het verhaal in de wereld geholpen dat er 'toezicht' op de stal werd gehouden en dat als het nog een keer gebeurde dat we wisten wie het was.
Tot op heden is het niet weer gebeurd gelukkig.
Maar een slotje op de stal zou ik ook niet doen hoor. Je moet proberen te achterhalen wie dat doet, wanneer het is gebeurd, wie waren er toen, dan sluit je al heel veel mensen uit.
Ik in ieder geval destijds wel.
Heel veel sterkte want het is een hele vervelende situatie.
sommige mensen................

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 20:13

hey ik ben wel door de meeste gelieft op de manege alleen door 2 personen niet maar die zie ik dat nog niet doen die zijn maar 8 jaar en die hebben ook een pony en hun moeder is altijd bij hun

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:39

Dan zou ik toch maar beter oppassen, want mijn beste vriendin bleek mijn grootste vijand te zijn. Heeft met haar vriend mijn pony de snelweg opgejaagd, in de spits!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:23

kellykeuhh schreef:
en nu weegt ze terug te veel ze is terug kilo's bijgekomen !

Verward

Klopt deze zin wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 02:30

Chiqa"]
[quote="kellykeuhh schreef:
en nu weegt ze terug te veel ze is terug kilo's bijgekomen !

Verward

Klopt deze zin wel?
[/quote]

Volgens mij is dit Vlaams, die zeggen vaak 'terug' in plaats van 'weer' geloof ik. Geen idee of het correct Vlaams is Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 02:37

Kimberley77 schreef:
Slot zou ik niet aanraden, je weet nooit wat er gebeurd op stal en dan kan je paard niet 1, 2, 3 gered worden, moeten ze eerst naar het sleuteltje zoeken.


Dat is op zich wel waar, maar wij hebben toen we de paarden nog aan huis hadden iets soortgelijks meegemaakt.

Het paard van mijn vader was uit de box gelaten en de boxdeur is weer achter het paard dichtgedaan (en vergrendeld). Het paard is op de weg gekomen (vrij druk) en doorgerend naar het spoor. Daar is hij door iemand terug 'gejaagd' (waarschijnlijk om te voorkomen dat hij onder een trein zou komen). Daarna ging hij op een drukke kruising af (80 km wegen) met stoplichten. Het was nog donker ook...
Uiteindelijk is het gelukkig goed afgelopen, maar het had ook anders kunnen gaan.

Vanaf die dag hebben we toch maar de deuren van de boxen op slot gedaan. Als 's nachts het hek dicht was en de hond los, dan gingen de sloten er weer af. Ook overdag zaten de sloten er niet op, want dan zat het hek ook dicht en was de hond ook los.

Wij hadden wel op meerdere plaatsen sleutels voor de zekerheid (sleutelbos, bij de hond in zijn hok (direct naast de boxen) keurig aan een haakje en bij ons binnen in de gang). Ook hadden we sloten uitgekozen die heel makkelijk open te maken waren met de sleutel (geen oude dus, waarbij je moeilijk moet doen).

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:55

Er bestaan veiligheidssloten voor stallen.
De deur zit dan niet echt vast op slot, maar op het moment dat je 'm open doet gaat er een sirene af die alleen af te zetten is met een sleuteltje. In geval van brand kan je paard toch z'n stal uit zonder gepruts met sleutels, die sirene boeit dan niet.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:12

Als ik jou was zou ik mooi een andere stal opzoeken, want dit gaat een keer mis.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:32

Ongelofelijk zeg.
Mensen moeten van ander mans dieren afblijven.
Ik wil niet weten wat er allemaal had kunnen gebeuren.
Maar een camera in een hoekje is nog niet zon slecht idee.
weet de stal eigenaar er al van?
Ik hoop dat het nooit meer gebeurt of dat je de dader betrapt.....
En die kilo's gaan er wel weer af hoor.

knuffel voor je paardje en veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:32

okee dan ja dat wist ik even niet...we hebben natuurlijk ook vlaamsen hier op het forum!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:37

Tijd voor een andere stal zo te lezen.
Overigens heeft je paard niet ineens weer een gigantisch overgewicht als 'ie een keer veel te veel eet, maar het koliekrisico is enorm.

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 18:39

ja de eigenaar van stal weet hier ook al vn maar ze weet niet hoe die snachts is binne kunne komen want alles zit afgesloten en er loopt een hond ( scheper ) die snachts als er iemant op het erf loopt supper hard begint te blaffen en ja ik ben vlaams Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:28

Margreet schreef:
Er bestaan veiligheidssloten voor stallen.
De deur zit dan niet echt vast op slot, maar op het moment dat je 'm open doet gaat er een sirene af die alleen af te zetten is met een sleuteltje. In geval van brand kan je paard toch z'n stal uit zonder gepruts met sleutels, die sirene boeit dan niet.


Dat is nog eens een goed idee! Had voor ons destijds ook een mooie oplossing geweest (als het toen al bestond i.i.g.). In dat geval moet er natuurlijk wel altijd iemand in de buurt van de stal zijn...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:09

Ik zou niet een slot op je stal doen Als er brand uitbreekt wie opent dan je stal ??
Of bedoel je niet zo'n slotje??
Ik heb het zelf ook overwogen omdat ze zomaar aan Guus zitten enz. Maar eigenlijk om deze reden doe ik het niet.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:06

Als ik jou was zou ik een andere stal gaan zoeken want wat je ook doet, als ze je willen blijven vervelen verzinnen ze wel iets anders helaas.... Verward