Paard wordt schijtluis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 13:09

Mijn nieuwe paard was de eerste buitenrit superbraaf. De tweede keer draaide hij zich halverwege ineens 180 graden om, iets wat hij met regelmaat heeft herhaald! Gister ging ik voor de vierde keer t bos in (ik heb hem nu een maandje) en hij keek naar alles, vond alles eng en heeft zich 3 x omgedraaid. Hij bokt dan niet of gaat niet echt steigeren, ik heb hem een paar klappen verkocht en dan gaan we weer, maar toch. Ik kan het niet helemaal rijmen...Het lijkt alsof hij de eerste wek overbluft was en nu al het enge naar buiten laat komen (het is nogal een binnenvetter). Komt dit mensen bekend voor?


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 14:42

Nou, er is geen sprake van overheersen. Het is juist verder een eitje hem te rijden na alle dominante rakkers die ik heb gehad. Hij biedt verzet, ik zeg bij wijze van spreken een keer streng 'nee' (gepaard met lichamelijke actie) en dan heeft hij zoiets van 'ok baas' en het verzet is over.

Ik krijg m ook rustig dat hele bos door, en ik voel wel wanneer ik kans maak dat hij het gaat doen (zit er een soort van handrem op), maar op het moment dat hij het doet is hij ZO snel, dat kan ik toch echt niet voorzijn. Tenminste nu nog niet, wellicht komt dat nog.

+ ik weet dat hij niet echt schijterig is, maar hij gedroeg zich schijterig, vandaar.
Hoe lang zou zo'n wenperiode duren?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SemrushBot, xxIsaa en 35 bezoekers