onzekerheid:toch weer hoesten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 00:09

sinds donderdag heb ik haar vlas-strooisel gemengd met houtkrullen.zaterdag én zondag heeft ze alweer gehoest.wel met briesen erna.
ik ben bang dat het hoesten door de houtkrullen komt,gezien ze een stofallergie heeft.ik baal echt als een stekker,ik hoop maar zo dat het daar niet van komt.ik zie het nog maar even een paar dagen aan,maar als het idd de houtkrullen zijn waar ze van hoest........dan moet ik toch weer terug naar dure vlas..... Verdrietig

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 08:55

Haaaaaai, ik ken dat vlas-spul niet. Maar mijn -alllergische- paardje staat op koolzaadstro (Rap).
Bevalt ons beter dan houtkrul iig... misschien het overwegen waard?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 10:28

Jee wat een pech!

Moet je dat vlas zelf betalen Sanderijn? Dat wordt dan inderdaad een dure grap, maar ja, elke keer medicijnen tegen het hoesten is ook niet goedkoop... rottige situatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 10:47

Misschien is het wel iets anders. Misschien heeft ze wel last van haar wintervacht. Ik rij Lois helemaal nat en ben dan braaf 30 minuutjes aan het droogstappen. Toch hoorde ik hem van de week een keertje proesten.
Ik duim voor je dat het niets met de krullen te maken heeft. Het zou nu toch wel een uitkomst zijn wanner ze dat goed verdraagd.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:08

Als je denkt dat er te veel stof uit de houtkrullen komt kun je er misschien na het opstrooien even met de gieter of met de plantenspuit overheen gaan voordat je je paard weer op stal zet. Dan is het ronddwalende stof in ieder geval weg.
Wij doen dat bij onze paarden ook altijd na het opstrooien van het stro.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 12:29

nouvel thanks voor de tip.iedereen bedankt voor jullie reactie!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:24

Hoe gaat het nu met het hoesten van tinkie??
Al een beetje beter of denk je echt dat het van de krullen komt??
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt....

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:31

Ik herken het probleem heel erg. Mijn paard staat nu op zaagsel en hij hoest nog steeds wel. Ik zou vlas wel willen proberen, maar hoe duur is dat dan? Ik betaal nu 18 gulden voor een pak(je) zaagsel, wel redelijk stofvrij maar ook best prijzig.
Tsja Sanderijn, ik moet ook zelf vrij dure bodembedekking betalen, maar aan de andere kant, DA kosten vallen ook niet mee en als het daarmee beter gaat...Over de perfecte bodembedekking heb ik nog niet gehoord. Het ideaalste is toch op een wei, die van mij staat nu ook dag en nacht buiten zolang het nog kan. En het gaat zoveel beter, ik zie alweer op tegen de stalperiode. Ik hoop dat het iig snel beter gaat met tinky!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 20:26

vlas werkt echt super,tinkie hoestte daardoor helemaal niet meer.maar die balen kosten 29,- en voor een even grote baal houtkrullen betaal ik 13,75
van de balen vlasheb ik best veel nodig(ik ben errug schoon op stal)en het is voor mij in mijn eentje gewoon niet meer te betalen.grmbl.ik heb haar vandaag niet horen hoesten maar ze had vandaag ook vrij dus eigenlijk kan ik er niets van zeggen want ze hoestte gisteren en eergisteren tijdens het draven......