Ik wist me even geen raad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Ik wist me even geen raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 20:04

Mijn lieve merrie zat op het punt dan ze hengstig was, en vastzat aan de rechter kant. Heb veel voltes en slangenvoltes gereden, maar opletten of stelling of buiging wou maar niet komen.

Ik heb dus maar mijn instructrice om hulp gevraagd. Ik wou mijn prive les die ik nog te goed had niet laten verpesten door een rot halfuur met loswerken van mijn paardje.

Dus we hebben haar maar even in de set gegooit. Ik had hem anders vast geklikt, maar toch was het beeld hetzelfde en de inwerking ook. Ze veranderde wat dingen eraan en begon lady te longeren. Ze zat dus op rechts vast. Normaal nam ik stelling door de longeerlijn door het bit te halen en dan aan het singeltje te klikken. Ze wou niet los laten de laatste paar dagen, ondanks dit hulpje. Het schoot niet op, mijn instructirce liet zien hoe ze bijdreef met de zweep en zachtjes speelde. Op een gegeven moment kwam ze heel laag, en later werd ze vervelend want het was moeilijk. Maar al snel werd ze zo lekker los en swingend in het lijf!
Later nog linksom maar die kant gaat eigenlijk wel lekker, ze liep mooi los! Mijn instructrice vind het een erg leuk paard haha:D Ze is er altijd zeer te spreken over Lachen Het is ook een donders lief paard!

Ze was na een halfuurtje zeikant, ondanks alles ontspannend was. Maar natuurlijk wat spierpijn dus dat moet nog weer beter worden. Ik heb nu weer een richtpunt want ik wist me even geen raad. En nog een paar keer longeren en dan weer eens beetje gaan rijden. en dan die prive les eens gaan volgen!

Maja ik stond er wel van te kijken hoe ze het deed, ze heeft vele ervaring met paarden. Heeft zelfs wat paarden naar internationaal gereden! Echt tof! Ben echt blij dat ik van haar les heb, en nu eens prive! Hartstikke tof! Ze ziet ook wel wat in lady, dus het is hartstikke tof dat ze me zo helpt!

Doeg OK dan!

ps. ik vraag liever hulp dan dat ik haar alleen maar vast werk toch?

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:20

Ik zou ook hulp vragen ja Leuk dat het nu weer goed gaat. Hoe longeer je haar nu precies dan?

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 00:06

Hmm tja ik longeerde haar rechtsom altijd dus met wat meer stelling op recht, dus longeerlijn door het bit en dan aan de zijkant van het longeersingeltje klikken. En dan met de zweep zeg maar weg laten wijken met de achterhand, waardoor ze meer ging kauwen. Maar ze zat nu echt muurvast dus wat ik ook probeer het wou niet. Linksom had ze juist weer teveel stelling, teveel naar binnen. Dus er was wat werk te doen!

Ik had mijn set vast op een niet al te vaste manier, want het moet ontspanning leveren en niet spanning. Dat ene deel waar je dat katrolletje hebt die had ik aan de zijkanten van het longeersingeltje gedaan, en toen door de bitringen gehaald en die laatst gespen tussen de benen aan het tussenstukje.
Eigenlijk niet verkeerd maar ik kreeg haar rechtsom gewoon niet ontspannen en los.

Ze heeft dus waar het touw makkelijk rold (bij dat gespje), dat deel heeft ze aan de bitringen geklikt en die uiteindes dus gewoon tussen de benen zoals ik deed. Het zat dus bij het bokje niet meer vast, alleen nog van dat bontje erachter! dus ik ga daar nog even iets voor verzinnen, want ze komt lekker laag, maar stel te laag, dan heb je een probleem! Maar ze liep heel lekker en mooi!

Linksom had ze dus teveel stelling naar binnen. Longeerlijn door het bit, over het kopstuk en aan de buitenkant vastklikken aan het bitringetje. Ze ging longeren op dezelfde manier. Ze had vaak met galoperen dat ze achter overkruist raakte. Dus late deed marita iets en ze sprong onmiddelijk terug! Vaak bij raakt ze dan helemaal in de verkeerde gallop. tja ik weet niet hoe ze het voor mekaar kreeg, maar het paard had het warmer dan normaal met een ritje van een uur haha!

Ja het ging top! Morgen zelf eens proberen!

Ze heeft dus eerst rechtsom haar gelongeerd, longeerlijn door de bitring en naar de singel en vastklikken, en ze dreef veel bij met de zweep, en ze liet haar lekker vlot rond draven, en ze speelde heel zachtjes met haar hand. Later zakte ze echt totaal!

Joa ik ga weer:D