vippie gezien in bit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

vippie gezien in bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 12:55

met haar paard Tjody! vond het een heel leuk onderwerp ook, want ik zelf hou van buiten rijden en ik vind haflingers erg mooi, en een shire helemaal geweldig (maar duur in onderhoud). Tjody zag er heel mooi uit. Was het een leuke rit?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:59

En de tinker???? Dat was Ailin met Marjolein. Ben erg benieuwd naar het artikel. De shire was Sherwood met Bas trouwens.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 13:04

3 bokkers in een bit artikel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:04

Stond dat in de bit van November,waar ook het Verhaal van Lorenzo instond??

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:22

Nee in die van December. Ik had hem zaterdag!!! Straks nog eens goed kijken. Wel een gezellig artikel!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:26

Ik had het al gehoord via een andere route, maar wist nog niet dat Marjolein en Ailin er ook in voorkomen. Leuk, weer Bokkers in de Bit! Lachen

Ameretto is op die manier de bekendste Dravebier van NL geworden. Tong uitsteken

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:38

Tjonge! Dus ik heb donderdag een beroemdheid op visite? Haha!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:53

Leuk, allemaal bokkers. Ik herkende alleen Vippie aan het oranje hoofdstel Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:00

Leuk hoor iedereen heeft het al gezien behalve ikzelf Boos! , naja heb wel op P&K een blik geworpen en heb me dood geergerd aan dat artikel. Zowizo de grote foto, Tjo wordt bereden door een boom blijkbaar gezien de flinke tak voor mn gezicht (er waren toch zeker leukere en betere foto's dan deze) en van mijn ingeleverde stukje over een bijzondere ervaring met Tjo staat helemaal niks nopes nada, terwijl van de rest wel hun stuk geplaatst is over hun ervaring met hun paard.
Daarbij wordt mijn naam genoemd bij het stukje over de korte staart van de shire, zowizo lekker belangrijk en totaal niks te maken met het stuk anzich en ook nog eens uit de lucht gegrepen aangezien ik de vraag niet eens gesteld heb, sterker nog het is me niet eens opgevallen dat het dier een korte staart had en al had het me opgevallen dan had het me niet geintereseerd waarom hij zo kort was.
Wat een domper zeg, daar lever je dan een vakantiedag voor in, dat doen we dus ook nooit meer.
Ga de betreffende schrijver van het stuk en de redactie nog wel even zeggen wat ik van dit misbakken stuk vindt en zou het wel zo leuk vinden als mijn stuk ook nog geplaatst wordt, nu staan we er leuk bij voor de foto maar verder niks. Huilen
Dat de schrijver lyrisch was van de shire en clysedale was die dag wel duidelijk maar dat hij ook daadwerkelijk 3/4 van het stuk daaraan zou besteden vindt ik wel heel banketstaaf voor de rest, die ook hun vrije dag en tijd ervoor opgeofferd hebben, dat wij die dag niet meer belangrijk waren blijkt wel uit het stuk.
Echt heel jammer, van mij hoeft de bit geen medewerking meer te verwachten in wat voor vorm dan ook, blech..... Boos!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:01

Kan iemand het misschien inscannen?? Tong uitsteken

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:10

JUIST! ik heb hem ook nog niet eens gelezen Boos!
Heb hem ook niet gekregen ... nog. Ga direct naar de winkel racen, hoop dat ie al daar te koop is.
hahaha lees ik nu even het stuk van vippie, heeft ie werkelijk 3/4 van het stuk over bas en max geschreven???? Eigenlijk kan dat niet nee, maar bas vind het vast wel leuk :p
nog even dan van die staart.... iemand had dat gevraagd, die vond dat wel zo dood zonde die staart, waarom ik dat gedaan had. Was voor de verassing in engeland afgeschoren toen ik hem kocht. Was een duur paard en hij wou hem piekfijn afleveren. Wel heel aardig van die man. Hij wist ook niet dat ik het vreselijk zou vinden, zo'n frikandel aan z'n kont. Nou ja, nu houd ik hem maar een beetje kort, maar wel dik, zoals op de foto dus, dat vind ik wel mooi. Het moet voor de keuringen, anders maakt hij geen kans meer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 14:32

het was inderdaad wel jammer hoor, van die eerste grote foto: alles staat erop, behalve hangt er een tak voor Viv's gezicht. Je zag nog wel een kleine foto van haar, kon ik toch nog een beetje zien hoe ze er uit ziet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:46

Jammer dat ze niet met je hebben overlegd over de tekst. Ik doe dat zelf altijd wel als ik iemands woorden in een artikel gebruik of wanneer ik een tekst zodanig moet aanpassen of inkorten dat de oorspronkelijke tekst ingrijpend wordt veranderd. Kost wat tijd, maar het voorkomt wèl dit soort teleurstellingen.

Ik heb het stukje over onze Dravebier destijds nog opgevraagd bij de Bit voordat het geplaatst zou worden, en heb toen wat aanwijzingen voor aanpassing gegeven. Maar daar is ook niets mee gedaan, zodat het stukje dat uiteindelijk bij de foto is geplaatst hier en daar rammelde. Jammer, maar helaas. Kan me wel goed voorstellen dat jij teleurgesteld bent.

En toch ben ik benieuwd naar de nieuwe Bit, ligt-ie nou al in de winkel of hebben alleen de abonnees 'm nog ontvangen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:48

als abonee heb ik hem nog niet gehad...

en had idd graag vooraf het stuk ingezien, maarja aldoende leert men...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:48

ben net wezen kijken, hij ligt nog niet in de winkel, jammer

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:04

Hebben jullie geen exemplaar gekregen? Meestal is het zo als je meewerkt aan een artikel in een blad, dat je een exemplaar krijgt. Dat lijkt me ook niet meer als logisch. Heb zelf eens in de Yes gestaan en kreeg toen ook een exemplaar en ook de foto's die toen gemaakt zijn voor bij dat artikel. Erg leuk. Kun je niet even bellen met de redactie?

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:39

Ik krijg m normaal ook pas op dinsdag (dus 3 dagen nadat heel bokt 'm heeft ontvangen Boos!) alleen voor het eerst lag de bit al op zaterdag in de bus. Echt zonde van de foto, we hebben allemaal kleine foto'tjes thuisgestuurd gekregen om zelf na te bestellen. Daar zaten echt 10 keer leukere foto's bij! Maarja, die foto van Tjody voor het stro is echt om te kwijlen! En weer een ervaring erbij, nietwaar?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:43

Foto's kun je nabestellen, maar dan ben je wel arm: 10x15 = 10 euro maatje groter is 15 euro, 15x30 is 20 euro geloof ik en 20x40 is 45 euro (iets in die richting)......
Ik ben abbonee dus krijg hem vanzelf thuis hoor

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:11

ik kreeg net een email van de schrijver, we krijgen hem allemaal thuis gestuurd!
Heb al 4 foto's besteld van die vrouw. Vond ze zo super mooi. 2 keer zo'n hele grote en 2 keer een kleinere. Moet ze nog krijgen. heb ze maar pas besteld. Ben soms wat traaaaaaaaaag. Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:34

Ik heb de bit meteen gekocht op P&K dus nu heb ik een weggeef exemplaar Haha!
Ik vond de grote foto errug zonde. 2 paarden met hun mond open en viv der hoofd zomaar weg. snap niet wat er nu zo mooi was aan die foto. Verder was ik wel tevreden ik wordt aardig lang geciteerd, niet alles klopt maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb trouwens 5 foto's besteld allemaal klein formaat. 2 standfoto's en 3 van lin en mij samen. Daarnaast nog de digitale foto's dus ben weer een boel mooie foto's rijker.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:23

Ik zag het stuk meteen en begon me al af te vragen of ik lid ben van de bit of van de bokt Haha!

Ik wist dat die tinker ook van een bokker was, maar wist de boktnaam er zo gauw niet bij Bloos (zat al met mayo enzo, maar dat klopte niet Haha! )
Je krijgt trouwens de groetjes van Ot Marjolein Knipoog

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:32

Ik ''herkende'' in de eerste instantie alleen marjolein met haar tinker. Bloos!

Maar die shire wat een beest hee Cool Daar zou ik ook wel eens op willen rijden. Haha!

Dat het hoofd van dat meisje op de fjord (vivian dus) er niet opstond viel me ook meteen op. Scheve mond

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:10

Sorry, maar ik vind het artikel kenmerkend voor de afnemende kwaliteit van de Bit (al was de rest van dit nummer deze keer wel goed).
De Haflinger, Fjord en Tinker bijzondere buitenrijrassen? Pak dan wat echt bijzondere rassen en maar daar een buitenrit mee, of noem het artikel een buitenrit met standaard buitenrijrassen. Volgens mij zijn dit op de KWPN na de meest voorkomende rassen in Nederland.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:48

Miran schreef:
Sorry, maar ik vind het artikel kenmerkend voor de afnemende kwaliteit van de Bit (al was de rest van dit nummer deze keer wel goed).
De Haflinger, Fjord en Tinker bijzondere buitenrijrassen? Pak dan wat echt bijzondere rassen en maar daar een buitenrit mee, of noem het artikel een buitenrit met standaard buitenrijrassen. Volgens mij zijn dit op de KWPN na de meest voorkomende rassen in Nederland.


Nou wat ik ervan begreep is dat het hoofdzakelijk ging om de karaktereigenschappen van deze 4 verschillende rassen zo goed mogelijk weer te geven. Daarom moest ieder van het kwartet ook een stukje insturen over iets bijzonders wat ze met haar paard heeft meegemaakt. Dit zou verwerkt worden door middel van een stuk over buitenrijden. Ik vond bijvoorbeeld dat stukje over Marjolein wel leuk, maar over Tjody wordt bijna niks gezegd...

Maar Miran, ik geef je gelijk dat als je een stuk zou schrijven dat puur om het buitenrijden zelf ging, dat je dan misschien andere rassen zou kunnen nemen. Fjordenfans zijn ook al hard op weg om andere mensen ervan te overtuigen dat een Fjord veel meer kan dan alleen een suf buitenritje.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 07:57

sherwood schreef:
ik kreeg net een email van de schrijver, we krijgen hem allemaal thuis gestuurd!
Heb al 4 foto's besteld van die vrouw. Vond ze zo super mooi. 2 keer zo'n hele grote en 2 keer een kleinere. Moet ze nog krijgen. heb ze maar pas besteld. Ben soms wat traaaaaaaaaag. Haha!


Ik heb ze ook nog niet besteld hoor, eerst maar even sparen gezien de prijzen......