is dit wel mijn droompony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:53

kijk, dit is een jonge pony,en als je je er niet happy mee voelt, moet je misschien toch een andere kopen en je pony verkopen aan een ruiter die juist zo;n pony zoekt! En zelf een wilde kopen, als je daar happy-er bij bent, want anders blijf je heeel lang met een pony zitten die niet is wat je zoekt!
Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:56

Voor die pony die jij hebt zijn genoeg liefhebbers, de vraag naar eerlijke lieve ponies is heel erg groot.Jij zoekt een paardje met wat meer temperament, die zijn ook wel te vinden.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 17:46

nou nee daar ben ik het niet mee eens probeer eerst andere dingen voor dat je hem verkoopt !! geef hem ander voer met haver ofzo!!! }>

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:02

nou ik zou niet met voer enzo gaan lopen rotzooien! haver is er niet om een gewone lieve pony fel te maken.. ik zou als ik jou was gewoon wat rond gaan kijken, en kom je je ECHTE droompony tegen, dan kun je je andere pony verkopen, als het echt een lieverd is dan weet ik wel heel zeker dat je daar een leuk baasje voor zult vinden!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:12

als je verder wilt,en je niets meer zeg maar met hem of haar kan,bied haar dan een goed tehuis,waar mensen wel plezier van haar hebben,en jij ook plezier hebt.Je pony zal het waarderen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:18

ik denk dat het beter is voor je pony en je zelf om hem te verkopen want als jij een felle wilt en het is een lieve dan is dat niet goed en misschien komt hij anders bij een lief baasje die wel een betrouwbare eerlijke pony wil

maar waarom houd je van zon felle? die geeft toch niet om je .. zo'n gemene tenminste zo is het beschreven of een gewone felle

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:20

ik denk dat ze gewoon een pony met veel temperament bedoelt, geen gemene pony

Largos
Berichten: 96
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:31

Tis mischien niet zo leuk dat hij niet meer zo fel is. Maarja, met lieve pony's kun je wel veel doen Party!!.
Groetjes Mandy.
En een smak Largos Haha! (mijn eigenwijze maar wel heeeeeeeele lieve supergoeie pony) *LOL*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 09:20

Nou, ik zou hem niet zo wegdoen hoor. Zo'n lieve pony die zich goed gedraagt, en zomaar weg moet, daar snapt dat beest toch ook niks van. Hij doet gewoon z'n best voor jou, en dat is hartstikke lief van di pony. Ik zou hem niet zo weg doen, heel erg jammer!

frenske
Berichten: 94
Geregistreerd: 06-06-01
Woonplaats: berkel en rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:01

ik ben het met new-forest eens zo'n lieve poy als deze vind je nooot meer terug en ze nou zelf met een pony die rustig is kun je toch veel meer mee??? als met zo'n pony dier eerst effe helemaal uit zijn bol gaat als je met hem/haar wil gaan rijden????

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:13

Iedereen is anders Frenske.De 1 gaat voor wild,de ander voor rustig Scheve mond\

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:16

Ik vind dat je maar boft met zo'n lieve pony hoor!

En ik denk dat je zo'n felle pony na een tijdje wel achter het behang wilt plakken, omdat je zelf ook niet altijd lekker in je vel zit en ook weleens een ontspannen ritje wilt maken.

Denk er eerst heeeel goed overna!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:37

Wat een raar probleem.... Verward

Hartstikke leuk hoor, zo'n bokkende nerveuze draak, maar wat een beperkingen brengt zo'n paniekbeest wel niet met zich mee?
Op wedstrijd willen ze niet, want te veel stress. In de trailer willen ze niet, want dat is eng en vervelend, gaan ze vaak in stampen, schrapen en trappen, kost je je trailer.
Op buitenritten kan je niet, want teveel paniek en dat is gevaarlijk. Op stal zijn het valse secreten die je niet kunt straffen want dan weer paniek. Je buurmeisje even een rondje rijden, kan niet want gevaarlijk bokbeest.. Zulke dieren liggen ook voortdurend in de peoier want dan hebben ze weer een blessuure vanwege belachelijk onvoorzichtig gedrag. Die blessures genezen weer amper, want rust is ook niet aan die beesten besteed.....

Waarom zou je in hemelsnaam zo'n pony wensen? Bedenk nou eens wat voor leuke dingen je met deze vlot lopende maar eerlijke pony juist WEL kunt doen en niet met zo'n stresskip? Dit is een hele leuke pony!
als je perse een bokkend beest wilt, leg dan eens een distel onder het zadel....maar dan ben je echt dom bezig!
Geniet van het dier. Het is vriendelijk voor jou, waardeer dat! en anders moet je hem verkopen, zulke ponies zijn heel gewild! Juist omdat je net met zulke ponies WEL wat kan....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 17:28

Nou dan heb ik wel een leuk paardje voor je in de aanbieding!
Heel fel echt voor een niet-bange ruiter!
Het is echt zo'n bom die elk moment kan ontploffen, hoewel hij wel heeeerlijk rijdt!
Hij werkt heel hard met je, maar het is gewoon een superfel ding! Party!!
Staat te koop.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:11

Citaat:
Op 2001-10-21 21:40, schreef kelly!!:
ja, ik zoek gewoon een pony met heel erg veel temperament
en mijjn eigen pony luistert gewoon bijna altijd
ik wil gewoon een pony die als ie van stal afkomt eerst een flink aantal keren bokt omdat ie z'n energie enzo kwijt wil, zeg maar

maar ik zeur gewoon maar wat, een eerlijkere en lievere pony als deze vind je niet
maar toch...



Haha! Ik heb nog wel een enorme etter op stal staan je mag der wel uitproberen. Ze is helaas wel te klein voor je. Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel grinnik

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:49

ik zal 'm niet al te snal weg doen....
misschien denk je nu wel
ik wil er een met een flink temparemet
maar denk je er later anders over
en dan heb je m al verkocht
en t licht er ook aan wat je met de pony wil gaan doen

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:25

woow ik denk het laatste meid niet te erg zeuren
denk eens na hoeveel meiden en jongens wel niet opzoek zijn naar zo'n pony hoe graag ze zo'n pony wel niet zouden willen hebben

ik vind het eerst ook wel leuk maar na een x met me ribben boven op een ijzeren hek gevallen ben is dat dus over het is niet meer kleuk als je paard zo knettergek is altijd en elke dag echt niet hoor!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:31

Ik heb ook zo'n heethoofd gehad. Hij is na drie jaar bij mij wel heel erg opgeknapt maar ik ben toch blij dat ik nu een paardje heb dat gewoon braaf alles doet. Als ik zeg dat het niet eng is neemt hij dat gewoon aan en loopt mee, heerlijk toch?!
Ook met springen kijkt hij helemaal nergens naar, gewoon rechtdoor eroverheen Lachen Ik zou dus nog maar eens goed nadenken wat je wilt voor je je pony verkoopt. Een brave pony kan ook heel fijn zijn voor de sport hoor, ook al toont een felle misschien iets meer!

Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:35

Vooral niet met voer gaan lopen klooien. Dat zou zonden zijn. Zo'n eerlijke pony. Zoek dan beter een ander feller paard die dan misschien niet even eerlijk is. Maar kijk eens hoeveel mensen opzoek zijn naar zo'n paardje.......

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:10

ja ik ben het met talata eens!!!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:04

Citaat:
Op 2001-10-22 21:35, schreef Talanta:
Vooral niet met voer gaan lopen klooien. Dat zou zonden zijn. Zo'n eerlijke pony. Zoek dan beter een ander feller paard die dan misschien niet even eerlijk is. Maar kijk eens hoeveel mensen opzoek zijn naar zo'n paardje.......



Zo een heb ik er. Ze is heel goedkoop. Verder 100 % gezond. met klinisch keuringsrapport (als ik die kan vinden). Extreme duivel Extreme duivel

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:35

Bedoel je met fel dat je pony vanzelf loopt als je aan het rijden bent, het lijkt erop dat toen je de pony kocht, hij gewoon het rijden niet goed kende en daarom wat loperiger was. Nu is hij beter doorgereden weet wat er van hem verlangt wordt en is daarom in jouw ogen niet fel meer.
Als je probleem is dat je echt moet bijdrijven en de pony niet meer vanzelf loopt dan moet je zorgen dat je pony meer aan het been komt, dus rijtechnisch oplossen.
Verder zou je hem de hele dag op stal kunnen houden totdat jij gaat rijden, zul je zien dat hij na een paar dagen explodeert als je erop gaat. Extreme duivel (Dit meen ik dus niet echt).
Maar een pony wegdoen omdat hij juist doet wat er van hem verwacht wordt, zou ik niet doen.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 00:47

Ik denk net als wat anderen al zeiden dat je veel meer mogelijkheden hebt met een brave pony dan eentje die altijd maar druk is. Als je toch echt meer uitdaging zoekt kan je misschien iemand met een zeer fel paard, pony helpen door die een paar keer per week( als je tijd hebt ) te rijden. Zo heb jij je eigen lieve pony nog, maak je eens wat spannends mee en hoedft de ander niet altijd op zijn/haar heethoofd. Misschien kan die persoon dan even op jouw pony rijden? Voor die persoon leuk en scheelt jou weer tijd. Ideetje? Zo kun je aan een heethoofd wennen en kijken of je het wel ECHT zo leuk vind en dan kan je altijd nog zo`n pittig typje aanschaffen.