Naar een veulen wezen kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 15:35

Gisteren ben ik samen met m'n vader weer eens een middag op pad geweest om naar een veulentje (welsh cob) te kijken.
Eerst de moeder gezien en nog wat (half)zusjes.
En daarna gingen we naar een ander weiland naar het veulentje kijken.
Een heel lief veulentje, een donkere vos met een heel mooi blesje.

Ik blijf het moeilijk vinden om veulens te beoordelen, maar het veulentje was in ieder geval correct gebouwd en had nette bewegingen.
Alleen niet het type wat ik zoek...

Jammer, maar het was wel een gezellige middag.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:49

Wat voor type zoek je dan ik neem aan dat je je aan de rasbeschrijving wilt houden? Probeer het anders eens in Engeland, Tyreos in Wales heeft een goede naam en is een betrouwbaar adres. Het adres staat wel in een oude journal.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 17:36

Ik heb op dit moment 3 imports op stal en ik vind het moeilijk om in Nederland goede veulens te vinden. Maar het is wel leuk om zo veel mogelijk (Nederlandse) veulens te bekijken.
Ik heb nu 2 merries uit Trefaes lijnen, daar ben ik erg wijs mee Lachen . De Tyreos lijnen ken ik ook, o.a. van de hengst Carnifor Defiance.

En het type dat ik zoek, das toch meer het ouderwetse type. Breed, kort op de benen en niet te groot.
Ik ben dan ook heel blij dat ik deze zomer een merrie heb kunnen kopen die ook echt dat oude type heeft.
Ik ben bang dat Engeland pas volgend jaar gaat worden. Ik zou dit jaar met iemand mee gaan, maar door de MKZ ging dat dit voorjaar dus niet door.
Maar dan gaan we iig naar Huw Davies (Trefaes) en waarschijnlijk ook nog wel naar andere fokkers.