Ewald verkopen??!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Ewald verkopen??!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 22:34

Pff.. Ik denk dat ik gigantisch in een dip zit... maar ondanks dat toch even mn verhaal kwijt.. denk ik..

Ik weet neit wat ik met hem aan moet.. In principe is hij een respectloze rotknol om het cru te zeggen.. Bokken als ik hem wil omzetten, gauw met zn staart tussen zn benen wegrennen als ie op zn donder krijgt. Hij weet het allemaal zo goed, als ik hem zo zie weg rennen doe ik het niet terwijl hij het wel verdient. En dan ik maar denken.. "zie hij weet dat ie fout zit" maar hij doet het net zo gauw weer..
Met het geld zit het ook niet zo lekker, toen ik hem kocht werkte ik meer en ergens anders. Nu werk ik zwart en 1 dag per week, het komt gewoon niet meer uit..
Ik heb niet super veel plezier aan hem mede doordat al mijn geld naar de kloten gaat en hij telkens weer ziek word en ik doe appelflap ZO mn best om alles hem zo naar het zin te maken, maar ik heb het gevoel alsof ik het allemaal voor niks doe.... Huilen
Ik heb het idee het geld wat ik voor hem krijg kan ik zo goed gebruiken, kan ik eindelijk iets kopen wat ik wil. Ik kan echt NIKS kopen, ik kan niet eens een keer met klasgenoten na schooltijd naar de macdonalds omdat ik anders de stalling niet kan betalen.
Over paarden rijden hoef ik me geen zorgen te maken ik kan een fries van johan krijgen te rijden, die rijd ik nu ook. Een ongelovelijk knappe friesche merrie van 3 jaar.

Er is maar 1 ding wat me tegen houd. Ik hou zo ongelovelijk veel van hem, ik ben bang dat ik wegkwijn zonder hem, hij is mijn grote liefde, mijn eerste eigen pony. Mijn band met hem is beter dan zijn band met mij. Tenminste hij laat het me niet merken, draait zn hoofd weg als ik een knuffel wil geven, loopt in de bak met zn oren in zn nek achter me aan.

Ik weet het allemaal niet, zou het nou echt beter zijn om hem te verkopen? Ik weet dat ik hem bij zijn vorige baasje een goed plekje kan geven, maar niet een plekje waar ik zeker weet waar hij eeuwig tot zijn dood blijft. Ze heeft me al 3x gevraagd of ze hem terug kan kopen... Maar dat ene dingetje houd me tegen..


Verdrietig

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:37

Maak eens een lijstje van zin voordelen en nadelen
Je moet niet met tegen zin naar hem toegaam wamt dan wordt het alleen maar erger

Anders doe je een weekje niks met hem
Gewoon lekker frutsellen en losgooien
Heefd toen heel erg goed bij mij en bella gewerkt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 22:39

Dat doe ik al 3 weken, want ja meneer heeft overbelaste knieen. Oke dit is niet eerlijk, kan hij niks aan doen. Komt door de stand van zijn hoeven (mijn schuld, heb ze nooit laten corrigeren).
Maar misschien kan ik dat doen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:41

Inderdaad, geef jezelf en je pony eens even rust. Totdat je zelf weer zin krijgt om met hem aan de slag te gaan.
Ik heb ook een keer zo'n erge dip gehad vorige zomer, en heb Camilla toen gewoon 2 maanden vakantie gegeven. En dat had serieus geholpen.
Je moet er iig echt heel goed overna denken.
Ik heb Camilla vorig jaar ook te koop gezet, en daar zooo'n spijt van gehad. Ze was nog niet eens verkocht, maar toch had ik al spijt. Vooral toen ik haar verwaarloosd en een klein beetje mishandeld van haar proef-tehuis terughaalde. Ik ben nu blij dat ik haar niet weg heb gedaan.
Dat van dat geld is natuurlijk ook erg jammer.. maar kan je anders niet meer gaan werken?
Denk er in ieder geval heel goed over na.. maak geen verkeerde beslissing.
Sterkte.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:44

misschien moet je iets meer meebuigen met zijn humeur en stemmingen... go with the flow. hij is nog erg jong, moet zijn weg ook zoeken. soms moet je je tempo iets bijstellen. jij moet je bij hem aanpassen en niet andersom. gaat het ff niet, nou dan maar niet.

en zijn gezondheid kun je ook niet leiden, je doet je best, verzorgt hem goed dus daar ligt het niet aan maaike.

en je geldzaken... tsja, je bent 17 jaar, hebt pfeiffer, gaat in zwolle naar school, dus je lestijden + 2 uur reizen per dag, je werkt en je hebt ewald...
als je gezond bent heb je een erg druk leven. iemand die werkt hoeft, als 'ie naar huis gaat, 'niks' meer te doen maar jij moet nog huiswerk maken. als je ziek bent komt dit natuurlijk dubbel zo hard aan.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 23:27

Ja ik weet het allemaal niet. Ik zeg altijd dat wij zo goed klikken maar als ik erover na denk klikken wij helemaal niet zo goed. Het rijden gaat wel goed maarja hij loopt bij iedereen die een beetje lef heeft goed (niet schrikt van zijn schrikacties).
.... Ik jank al bij de gedachte dat ik elke avond ga liggen janken omdat ik hem zo mis en ik hem terugwil.
Misschien moet ik hem een tijdje ergens anders zetten en die fries voor hem in ruil op stal neerzet. Kijken of ik hem echt mis...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:52

Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van 'verdomme, ik doe zo mn best en dan werkt die rotknol nog niet mee'.
Maar je moet wel realistisch blijven. Het is een paard! En een hele jonge ook als ik me het goed herinner, die puberen nou eenmaal en gaan je uitproberen, op een gegeven moment doen ze dat een keer, dat zal die Fries ook zeker een keer gaan doen hoor, reken daar maar op. En als een paard erachter komt dat je niet zo dapper bent heb je daar nog meer last van.
Heb je goede les met hem? Zo ben ik wel weer met Eldientje uit m'n dip gekomen, heb normaal haast geen les met haar, maar op stage een 'spoedcursus' gehad en 't gaat echt super nu, terwijl ze daarvoor echt een draak was.
En als je het niet red met geld, heb je m op een dure manege staan? Denk dan eens aan een simpele stal met enkel een buitenbak, plezier wordt er niet minder om hoor, eerlijk niet. En misschien een ander baantje? Willen je ouders niet bijspringen? Betalende bijrijder voor 2 x per week, scheelt jou in de kosten en dan heb je ook eens een dagje vrij!

Suc6, een paardencrisis is nooit leuk Ach gut

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 00:07

Mijn ouders springen al ongelovelijk in. Ik vind dat niet leuk. Het is mijn pony, ik heb belooft hem zelf te betalen. Maarja het schiet niet op. Die DA-kosten (in totaal zeker zo'n €600,- in anderhalf jaar.) hebben het ook niet beter gemaakt.
Les heb ik al een tijd niet goed gehad. Mijn instructrice wou me geen les meer geven. Een ander kan ik dus niet betalen. Dus het is flink zoeken naar een die goed bij me past.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:03

Dan kun je 'm misschien beter toch verkopen en lekker voor een ander gaan rijden... De kans dat je zo weer uit je dip komt, is, nouja, niet heel groot vrees ik. Mag ik vragen waarom je instructrice je geen les meer geeft? Dat was toch dezelfde als die mee ging toen je Ewald kocht (die met die rare naam, iets met Piet erin ofzo?)

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:46

Ik zit nu ook in zo'n soort dip! Het lijkt of mn pony nix voor me wilt doen! onder het rijden! Als ik hem wat meer op de achterhand zet gata ie stijgeren als ie het wat moelijker krijgt omdat de oefening gewoon inspanning kosten gata steigeren en bokken! ( K GA DAT DIER TOCH EEN KEER NA LATEN KIJKEN! ) maar hij doet gewoon nix wat er op lijkt! op wedstrijden doet ie alles wel maar hij weet ineens niet meer wat mn been is dus valt ie helemaal terug hoe hard ik hem ook schop wat dan ook probeer Verward
maar ik geef dat beest wel te eten en mest dat beest uit fiets er iedere dag naar toe geef hem zijn beweging en het lijkt of ik er niets veel voor terug krijg!
het gaat soms ook wel heel erg goed hoor maar soms denk ik.... grrrr
Ik word er ook een beetje groot voor en volgend jaar moet ie wel verkocht worden als ik verder de sport in wil.. maar ik hou zo van um Haha!
ik wil hem eigenlijk niet weg! maar k kan um af en toe gewoon niet uit staan Boos! maar jah! binne kort gaat het vast wel beter hoop ik dan Boos!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 13:23

Pietrick ja Knipoog Normaal gesproken was er een lesavond op stal en gaf zij dus zo'n 3/4 lessen achter elkaar. Al die anderen hebben afgehaakt en ik bleef over, voor 1 persoon wil ze niet langskomen ivm tijd.

Het rijden gaat wel goed, in principe ben ik ook de enigste die hem zo kan rijden, maar ik heb hem zelf ingereden dus hij is totaal naar mij gezet.
Maar ik snap heel goed wat je bedoelt INkie, veel sterkte ook Ach gut

Ik heb het er vanochtend ook met mijn vader over gehad, het barste er zo allemaal uit toen mijn vader over het scheren begon. Mijn vader zei dat als ik er geen lol aan had dat ik hem moet verkopen en op Anke (die 3 jarige fries) kan rijden. Toen we nog even verder spraken hebben we afgesproken dat ik hem harder aan het werk zet, volgens mijn vader verveelt hij zich en gaat daardoor die nukken ontwikkelen (hij is staat nu 4 weken stil ivm blessure en daarvoor deed ik ook niet elke dag wat met hem) Ewald is uit mijn zadel gegroeid en de zadelmaker zou 2 maand geleden!! al langskomen, dus we hebben ook besloten dat ik maandag een andere ga bellen. Zodat ik zo snel mogelijk weer kan beginnen met rijden.
Ben blij dat mijn vader wel achter me staat. Hij snapt ook wel dat ik er heel goed overna wil denken voor ik een beslissing neem. Mijn vader heeft ook aangeboden de eerste keren rijden mee te gaan om me te helpen (hij rijd zelf dan niet maar ziet wel veel dingen vanaf de kant). En we gaan 1x in de 2 weken weer naar pietrick toe (dit kon eerst niet omdat hij zo'n problemen gaf met het trailerladen).

Ik hoop dat ik hier eerst mee vooruit kan, maar volgend jaar word ik 18 en zal ik wel met hetzelfde probleem komen te zitten, hij toont dat wel groot maar of ik het daarmee red tussen de paarden... Scheve mond

Bedankt voor alle reacties Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:51

Je bent dus weer een stukkie in de goeie richting, lucht op he, met een van je ouders praten en dat ze t dan nog snappen ook. Suc6!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 21:56

Tsjah het gaat wat op en af Haha!
Zonet had ik zoiets van Neeh ik ben gek als ik hem verkoop maar nu denk ik weer anders...
Dat van Pietrick gaat ook neit meer door (goh snel beslist Verward ) maar ze was vanmiddag op stal en zei me niet eens gedag, zoiets kan bij mij al de knop omdraaien. Maar we gaan het nog wel even proberen, kan zadel van stalgenootje lenen die goed op hem ligt.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:58

Ik ken het zelf wel een beetje. De hele zomer ben ik aan het werk geweest, om hopelijk autorijlessen te nemen. Meneer is nu 8 weken kreupel en ik moet mijn dierenartskosten, hoefsmid kosten, en stalgeld allemaal betalen, hoewel ik nu er al 8 weken niet echt op gezeten heb. Ik lig nu elk weekend nog krom om te werken. Hoewel vrienden/ klasgenoten altijd uit gaan, weer een snieuwe kleren kopen, samen de stad in gaan, kan ik vaak niet mee doen.
Het is makkelijk om te zeggen: ik doe hem weg, maar je ziet hem weer, en ik wordt weer helemaal verliefd Lovers .
Wees trots dat je zelf het toch voor elkaar krijgt om toch rond te komen, met de kosten van je paard erbij! Straks gaat de zon weer voor jou schijnen!!! Ach gut

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:12

anna-jelle.....wat een drama bij jou.

hij heeft overbelaste knieen,maar dat komt door je zelf.
hij heeft een te klein zadel,en het duurt te lang voor er een ander komt.
hij en jij hebben geen les meer.
en of jij volgend jaar er nog zin in heb bij de paarden,tja dat weet je ook nog niet.
trouwens paarden kosten nog meer dan ponys in onderhoud,verzorging en zeker in da kosten.

ik vind je beetje ondankbaar,sorry dat ik het zeg.
ander mensen zouden graag in jou schoenen staan met een eigen pony en zouden de mac donalds zo opzij zetten...
en ouders zouden moeten begrijpen dat een eigen pony niet door een kind betaald kan worden en dat ouders altijd zullen moeten bijspringen zolang je in ieder geval thuis woont.
gelukkig is je vader wel een toffe vent zo te lezen..

en nog iets,waarom denk je dat je beter bent met een paard tussen de paardenwedstrijden?
dat zeer ambitieuze meiden overgaan op een paard om zo hogerop te klimmen naar de zz dat is begrijpelijk.
maar ben jij een talentvol persoon die hoger dan de zz gaat worden.
95 % niet,hou dan lekker je pony en bewijs daar eerst maar eens mee dat de z te halen is.

ponys worden niet anders gejureerd dan paarden,echt niet!!

ik hoop dat je je plezier weer terug kan vinden met je pony,ik denk dat je gewoon even de weg ben kwijt geraakt omdat de les,zadel,rijden, gezondheid van je pony,school en geld tegenzit.
en dat is nogal veel te gelijk.

succes

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:53

Anna-Jelly schreef:
Pff.. Ik denk dat ik gigantisch in een dip zit... maar ondanks dat toch even mn verhaal kwijt.. denk ik..

Ik weet neit wat ik met hem aan moet.. In principe is hij een respectloze rotknol om het cru te zeggen.. Bokken als ik hem wil omzetten, gauw met zn staart tussen zn benen wegrennen als ie op zn donder krijgt. Hij weet het allemaal zo goed, als ik hem zo zie weg rennen doe ik het niet terwijl hij het wel verdient. En dan ik maar denken.. "zie hij weet dat ie fout zit" maar hij doet het net zo gauw weer..
Met het geld zit het ook niet zo lekker, toen ik hem kocht werkte ik meer en ergens anders. Nu werk ik zwart en 1 dag per week, het komt gewoon niet meer uit..
Ik heb niet super veel plezier aan hem mede doordat al mijn geld naar de stinkmoddern gaat en hij telkens weer ziek word en ik doe appelflap ZO mn best om alles hem zo naar het zin te maken, maar ik heb het gevoel alsof ik het allemaal voor niks doe.... Huilen
Ik heb het idee het geld wat ik voor hem krijg kan ik zo goed gebruiken, kan ik eindelijk iets kopen wat ik wil. Ik kan echt NIKS kopen, ik kan niet eens een keer met klasgenoten na schooltijd naar de macdonalds omdat ik anders de stalling niet kan betalen.
Over paarden rijden hoef ik me geen zorgen te maken ik kan een fries van johan krijgen te rijden, die rijd ik nu ook. Een ongelovelijk knappe friesche merrie van 3 jaar.

Er is maar 1 ding wat me tegen houd. Ik hou zo ongelovelijk veel van hem, ik ben bang dat ik wegkwijn zonder hem, hij is mijn grote liefde, mijn eerste eigen pony. Mijn band met hem is beter dan zijn band met mij. Tenminste hij laat het me niet merken, draait zn hoofd weg als ik een knuffel wil geven, loopt in de bak met zn oren in zn nek achter me aan.

Ik weet het allemaal niet, zou het nou echt beter zijn om hem te verkopen? Ik weet dat ik hem bij zijn vorige baasje een goed plekje kan geven, maar niet een plekje waar ik zeker weet waar hij eeuwig tot zijn dood blijft. Ze heeft me al 3x gevraagd of ze hem terug kan kopen... Maar dat ene dingetje houd me tegen..


Verdrietig



Dit is exact hoe ik me op het moment voel.....
Ik zit in VWO-6, werk drie dagen per week, moet naar Tiek, heb nog een leven buiten schooll, werk en Tiek.... En dan nog het geld....Werk keihard en elke cent gaat naar Tiek, ik kom gewoon niet uit!

Ook gaat t op t moment gewoon gigantsich slecht tussen tiek en mij. Rijden is alleen maar oorlog, dressuur is uit ons woordenboek verdwenen. Maar ook de omgang zelf, Tiko lijkt nergens plezier in te hebben, zijn eigenwijze levenlustige blik is weg uit zijn ogen......

Daarboven op komt nog dat ik van stal veranderd ben waar ik om bepaalde redenen achteraf spijt van heb, deze stal is een stuk duurder en ik voel m er niet meer echt thuis.... daardoor ga ik al met meer tegenzin naar Tiek, en dan krijg ik ook nog een chagerijnige bek, en wordt het rijden ruzie......en ondanks dat ik het plezier momenteel mis, en eigenlijk helemaal geen tijd en puf meer voor hem heb, blijft het geld als water tussen mijn vingers wegstromen.......

Ik heb afgelopen voorjaar getwijfeld of ik hem zou verkopen. HEt ging toen goed, hij zag er goed uit, liep keurig, was braaf. HEb nu SPIJT dat ik het niet gedaan heb...al is het alleen maar omdat hij er nu zoveel slechter uitziet, en wij sindsdien alleen maar achteruit zijn gegaan.....

Toch...het is mijn eigen lieve Tiko, die ik helemaal niet kan missen...denk ik.......



Heel veel sterkte met je beslissing. Ik heb achteraf spijt dat ik hem niet verkocht heb.....vooral omdat ik nu toch eigenlijk geen geld en tijd voor hem heb, en veel relaxder had kunnen leven, me veel beter op mijn examen had kunnen voorbereiden als ik Tiek niet meer had gehad.....

Sterkte!!