kat aangereden... Voel me zo schuldig.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

kat aangereden... Voel me zo schuldig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 16:39

Ik kwam gisteren terug van me werk met de scooter.
Moet dan altijd door een hele vervelende bocht, je hebt daat geen overzicht nix (zijn al heel wat ongelukken gebeurd daar).
Dus gelukkig rijd ik daar nooit hard.
Gisteren reed ik dus door die bocht heen en opeens vanuit het nix sprong er een kat voor mijn wiel. Kwam zomaar uit de struiken en ik kon niet op tijd remmen.... Er lagen nog wat bladeren op het wegdek dus ga ook nog een keer onderuit met mijn scooter (AUW) Dus ik gelijk naar die kat kijken, hij had een wond aan zijn koppie en dar bloedde echt heel erg.
Echt ik dacht dat hij dood was en dat anders heel snel zal gaan.
Ik helemaal in paniek bij iemand aangebeld of de kat van hun was.
Degene die daar woonde zei dat de eigenaar een stukje verderop woonde.
Ik had de kat in mijn jas gewikkeld en daarnaartoe gelopen.
Mensen waren niet thuis!!!!
Nou ik wist echt niet wat ik toen moest doen. Heb daar keihard staan janken maarja dat hielp natuurlijk niet. Ben toen met de kat naar de dierenarts gereden wist het verder ook niet. Ik had daar dus verteld wat er was gebeurd en waar de kat woonde.
Gelukkig viel het heel erg mee, de wond is schoongemaakt en gehecht.
Ban net nog even bij de mensen geweest van wie de kat is (zwart poesje en ze blijkt winnie te heten)
Gelukkig waren die mensen niet boos op me, ze waren heel erg blij dat ik niet gewoon ben doorgereden. Ik hoef ook de dieranats rekening niet e betalen ofzo.
Maar ondanks dat het goed is afgelopen voel ik me wel heel schuldig.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:44

Je kunt er toch niks aan doen en het is gelukkig goed afgelopen...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:45

Zoals je het opschrijft lijkt het me alsof je er niets aan kan doen... Het beest sprong opeens uit de bosjes, en het feit dat dat het erg meeviel met de kat wijst erop dat je niet hard reed...

vind het trouwens geweldig dat je meteen naar de dierenarts gereden bent!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:46

Meissie je hoeft je daar toch niet schudig over te voelen.
Jij kan er toch ook niks aan doen dat die kat ineens voor je scooter sprong.
Gelukkig dat het voor de kat en jou goed is afgelopen Lachen
Een wondje is te genezen

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:48

als eigenaar van een recente aangereden kater, kan ik je vertellen; het is echt hartstikke fijn als iemand die per ongeluk je kat aanrijd, het in ieder geval wel komt melden.
En wat jij gedaan hebt voor de kat Winnie: chapeau! Grote klasse! Ontzettend goed van je. Ik kan heel goed begrijpen dat je van de schrik wel een potje heb staan janken, zou ik waarschijnlijk ook doen...
Maar je hoeft je absoluut niet rot te voelen omdat je hem geraakt hebt, dat deed je toch niet met opzet?!, sterker nog, je riskeerde je eigen gezondheid door met je brommer onderuit te gaan.
Zulke dingen gebeuren nou eenmaal als poezen los op straat mogen lopen. Daar hoef jij je niet schuldig om te voelen. En bovendien vind ik echt dat je met grote klasse de situatie afhandelt. Heel goed gedaan!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:50

Niet schuldig voelen hoor, je hebt het perfect aangepakt OK dan! Je wilt niet weten hoeveel mensen doorrijden na zo'n aanrijding. Ik zou iig heeeeel erg blij zijn als iemand mijn kat naar de DA zou brengen.....ongeacht of diegene hem aangereden had of niet......

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:51

Mijn kattenbeest -die helaas niet meer bij mij is sinds 15-12-2002 Huilen - is ook ooit aangereden... Ik vind het helemaal top van je dat je de kat naar de DA hebt gebracht en nog langs bent geweest joh! OK dan! Je kan er immers helaas ook niks aan doen, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal.... misschien kan je binnenkort nog eens langs gaan met een lekker visje of kattenkussentje of een speeltje van de dierenwinkel of iets dergelijks. Even het poezebeestje verwennen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:53

Helemaal met je eens, Dees.

Echt ontzettend goed van je wat je hebt gedaan!
1, jij kunt er niets aan doen dat je het diertje hebt aangereden.
2, je hebt ontzettend netjes gehandeld, menig was doorgereden....

Ik had hetzelfde gedaan als die mensen, de rekening was voor mij geweest.. ik zou je juist ontzettend dankbaar wezen.....

Grote klasse, echt super!!!! OK dan!

Waren er maar meer mensen zoals jij....

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 18:05

Het was zo zielig....
Dat beessie lag daar en er kwam allemaal bloed uit zijn kop.
Ben wel blij dat ik op dat moment niet hard reed.
Goed idee Dees. Over een paar dagen zal ik een speeltje voor dat arme beest kopen. Ze zal wel de schrik van haar leven hebben gehad (en ik erbij). Ben zo blij dat die mensen niet kwaad waren.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:10

Heel goed van je wat je gedaan hebt, je kon er zelf niets aan doen, maar je hebt wel actie genomen.
Er zijn (helaas) niet veel mensen die dat doen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:27

OK dan! Echt geweldig wat je hebt gedaan!!! OK dan!

Mijn kat hadden ze ook aangereden, en zijn doorgereden. Een andere man (had zelf ook katten) had mijn kat zien liggen en heeft haar aan de kant gelegd, halsbandje met kokertje afgedaan en is daarmee naar mij gereden. Ik helemaal in tranen (poes was nog warm, maar wel dood zei hij), en heeft hij samen met mij mijn poes van de weg gehaald. Ik heb die man gewoon vergeten om zijn naam en adres te vragen. Heb ik zo'n spijt van, want ik had hem wel een bedankje willen geven.

Katten lopen los, dat is ieder zijn eigen verantwoording. Mocht er toch een kat aangereden worden, hoop ik dat mensen net zo handelen als jij! Je hebt gedaan wat je moest doen, en nog meer. Van mij krijg je een pluimpje hoor!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:48

Kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent

Maar super gehandeld!
Zou idd blij zijn als iemand dat deed met mijn kat (stel dat ik er een zou hebben Knipoog).

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:17

Gelukkig is het goed afgelopen en echt super dat je gelijk naar de dierenarts bent gegaan!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:27

Ontzettend goed gedaan, echt waar. Toen mijn beide katten aangereden waren, is ook niemand naar me toe gekomen. Ik was toen echt woedend. Hoe verzin je het om een kat aan te rijden en dan niet eens minstens even uit te stappen om te kijken hoe het met het arme dier is? Eén van mijn katten heeft volgens de dierenarts minstens twee dagen aan de weg gelegen, terwijl hij niet dood was, maar hij kon niet meer lopen en dus ook niet eten. Ik vind het hoogstens onbeschoft als mensen het niet laten weten als ze je kat hebben aangereden, maar het gebeurt maar al te vaak. Jij hebt juist super gehandeld. Ik dacht altijd dat het de schuld van de automobilist, of in jouw geval dan bromfietser, was als een kat aangereden werd, maar ik weet hoe donker het 's avonds kan zijn en hoe snel een kat op het allerlaatste moment nog voor je auto langs wil gaan. Hoe snel je ook wilt en kunt remmen, je bent vaak al te laat. Het is dan niet jouw schuld, dus voel je alsjeblieft niet schuldig! Ik denk dat de eigenaren van de kat je ontzettend dankbaar zijn dat je met hun kat naar de dierenarts bent gegaan (die verantwoordelijkheid hebt durven dragen en het initiatief hebt willen nemen) en dat je zelf zo aangeslagen was. Geloof me maar, ze zijn je ongetwijfeld verschrikkelijk dankbaar. Aanrijden kan altijd en iedereen gebeuren, maar doorrijden vind ik ontzettend zwak. Wat jij hebt gedaan is het beste wat je kan doen in die situatie en dat vind ik echt top van je!! OK dan!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:48

Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt,
maar ik vind het ook super dat je de kat naar de
dierenarts gebracht heb OK dan!

Jij verder succes met je been... zit die nu in het gips door die val?

Groetjes Linda

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:00

goed van je dat je winnie nog naar de dierenarts bent gegaan, er zijn genoeg mensen die doorrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:00

midara schreef:
Ik hoef ook de dieranats rekening niet e betalen ofzo.
Maar ondanks dat het goed is afgelopen voel ik me wel heel schuldig.


1. Uiteraard hoef jij die rekening niet te betalen, zij moeten juist de schade aan jouw bromfiets/kleding betalen.
Elke diereneigenaar moet voorkomen dat zijn huisdier los op weg kan komen en zo het verkeer in gevaar brengt.
Schade bij aanrijdingen van loslopende dieren zijn dan ook altijd voor de eigenaar van het dier.

2. Waarom zou jij je schuldig voelen, als iemand zijn kat los laat lopen is dat zijn eigen verantwoordelijkheid.
Je hebt het zo heel netjes opgelost, daar moeten ze al heel blij mee zijn, volgende keer komt hij onder een auto Scheve mond

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:02

Heel goed wat je gedaan hebt!!!

Mijn vriend en ik hadden het vorig jaar, 's nachts...Ineens sprong die kat daar voor de auto,mijn vriend remmen maar helaas niet op tijd..De kat geraakte links onder de auto en kwam er met een harde bons rechts weer onderuit...

Als een gek naar dat beest gerend,het lag doodstil op de straat..Totaal levensloos..Ik dacht echt dat ie dood was en hield het ook niet meer droog...Heb de ogen uit mijn kop gejankt,en s nachts om 2 uur zijn we daar nog een dierenarts op gaan zoeken..Richting da werd het dier al levendiger..Nou,de beste man het dier even bekeken,en godzijdank was er niets aan de hand...Omdat het inmiddels half 4 's nachts was,hadden we maar niet meer bij de mensen aangebeld (wisten ook niet van wie het dier was, al die boerderijtjes in zo'n polder..) De dag later zagen we de kat vrolijk rond huppelen,maar de eigenaar hebben we nooit gesproken..

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:10

Je hebt het goed opgelost en er is dan ook geen reden om je nog schuldig te voelen! Lachen
het is allemaal goed afgelopen en de mensen zijn je zeker erg dankbaar!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:31

goed zeg dat je met die arme kat naar de dierenarts geweest bent !! ik zou net als die eigenaren super blij zijn met zo iemand als jij !!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 22:52

nanka schreef:
Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt,
maar ik vind het ook super dat je de kat naar de
dierenarts gebracht heb OK dan!

Jij verder succes met je been... zit die nu in het gips door die val?

Groetjes Linda


nee hoor die zat al in het gips maar doet wel flink pijn na die val.
Nou ja als ik niet onderuit was gegaan had ik het arme beest denk ik nog harder geraakt.
Vind het zo zielig, hij lag daar maar dacht echt dat hij dood was. En al dat bloed.... Volgens de dierenarts zien dit soort wonden er vaak erger uit dan ze zijn. Maar toch dat ik dat heb gedaan... Rot idee!!
De eigenaren (twee oudere mensen) zijn echt heel blij dat ik het heb verteld. ik ga denk ik morgen even kijken hoe he tmet Winnie is.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:10

Ik vind het echt goed hoe je het hebt gedaan OK dan!
Veel mensen rijden gewoon door en je kan er toch niets aan doen?
Ik snap het wel,ik zou me ook schuldig voelen maar ik vind dat jij het niet beter had kunnen doen hoor Ach gut

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:03

goed gedaan OK dan!
ik wilde dat er wat meer mensen op deze wereld waren zoals jij, die zo handelen. ik kan me voorstellen dat de eigenaren blij waren dat je gelijk naar de dierenarts bent gegaan.

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:50

Toppie! Knipoog Ik vind het echt tof dat je zo gehandeld hebt en je hoeft je eigen echt niet schuldig te voelen. Jij bent tenminste iemand die stopt en die kat probeert te helpen.Er zijn er genoeg die gewoon doorrijden Boos! Ik ben ook al 3 x uit m'n auto gesprongen voor een kat die aangereden was en dat die lafbekken gewoon door zijn gereden. Alle 3 de keren waren ze al dood,maar leg ze dan uit fatsoen aan de kant.Er hoeven toch niet nog 50 auto's over heen te rijden?
Echt waar ik vind het echt super van jou! OK dan!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 17:35

dank jullie wel voor alle lieve reacties.
Dat voelt wel fijn hoor, maar voel me toch schuldig, vanavond ga ik nog even kijken hoe het met Winnie is, vertel dan ook hoe het nu met haar is.
Ik weet dat de eigenaren niet kwaad op me zijn maar ben toch wel een beetje zenuwachtig. Heb net een grote witte speelgoedmuis voor haar gekocht.