update: Sebastiaan nog steeds in de kliniek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

update: Sebastiaan nog steeds in de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 19:14

Jasper schreef:
Ons ezelveulen Sebastiaan staat voor de tweede keer deze week in Utrecht. Zondag werd hij linksvoor kreupel, maandag de dierenarts erbij maar omdat hij zo'n dik kogelgewricht had, toch maar dinsdag naar Utrecht. Foto's gemaakt, niets te zien, dus waarschijnlijk was het een verstuiking. Sebastiaan (maar ook zijn maatje Christoffel) moesten een nachtje blijven en woensdag weer mee naar huis. Twee weken stalrust voor Sebastiaan. Maar helaas, het ging alleen maar slechter. Vanmorgen kon hij er echt niet meer op staan.
Utrecht gebeld en met ezels weer terug (arme Christoffel, hij ook weer mee). Sebastiaan zijn pezen gescand, gewricht aangeprikt, niets te vinden.
En nu staan ze in Utrecht. Hopenlijk kunnen ze daar volgende week ontdekken waarom Sebastiaan toch zo'n dik en pijnlijk been heeft.
Voor alle bokkers die hun paard in Utrecht hebben staan en nog een worteltje/appeltje/snoepje over hebben: ze staan in stal D-15 en zijn dol op aandacht.


Dat was mijn bericht op 31 oktober. Helaas is er nog niets veranderd. Sebastiaan heeft nog steeds een heel dik been, iets minder pijn dat wel, en de artsen weten nog steeds niet wat hij mankeert.
Hij is als de dood voor prikken en er is de afgelopen week heel wat geprikt in zijn lijfje en been. Hij heeft dan ook al twee studenten geschopt. Zijn reputatie daalt met de minuut. En ik kan je vertellen dat het heel genant is wanneer er weer een hinkende student op je af komt! Met een dappere glimlach 'dit hoort erbij hoor als je dierenarts wilt worden' maar je ziet ze denken 'waarom koop je nou zo'n k....ezel'. Tja, en dan blijf ik het antwoord schuldig......


Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 21:15

Mist schreef:
Zo lang moet je hem al missen ? wat voor onderzoeken hebben ze gedaan (het is toch niet gewoon een "simpele" hoefzweer he ?!?)
Ik hoop dat je hem snel weer thuis hebt !

Er zijn foto's gemaakt van het kogelgewricht, zijn pezen zijn gescand, het been is uitverdoofd etc. Op de scan is te zien dat er 'uitstulpingen' aan de peesschede zitten en 'troebele vloeistof' in het gewricht zelf (bloed?)
Hij heeft zijn been in een nat verband gehad en antibiotica. Dat heeft wel iets geholpen maar zijn been blijft gezwollen en pijnlijk. Ach gut
Er is dus iets aan de hand in dat gewricht en met de peesschedes, maar wat? en wat is de oplossing?
Hij heeft heel veel pijn aan zijn been dus ik laat hem maar in de kliniek tot ze iets voor hem kunnen doen. (Wil niet weten wat de rekening wordt Huilen Huilen )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anita158, ikkedus, Jet, lies_sparkle, Maanon_, Mark0919, Vagabondo en 42 bezoekers