vreemd verhaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 11:31

Ik had een al een tijd geleden gehoord maar wil het jullie niet onthouden. Er was een man (kennis van me) en die had een paardje. Toen kwam er een man en die wilde graag dat paard bijrijden. Zo gezegd zo gedaan. het klikte zeg maar. Hij mocht er alles mee doen. Ook het bos in.

Na een paar maanden krijgt mijn kennis een vervelend telefoontje. Zijn verzorgen was buiten aan het rijden en z'n paard stapte in een konijnenhol. Had zijn been gebroken en moest meteen afgemaakt worden. Kennis van me was heel verdrietig en vertelde dat dat dat zo maar moest gebeuren. Hij was net een weekend weg maar de verzorger zou alles regelen.

kennis van me wilde geen nieuw paard meer. was erg verdrietig. Logisch he?

Na een jaar gaat die kennis van me op vakantie in Engeland. toch nog een paardenliefhebben besluit hij daar naar een springwedstrijd te gaan kijen. En opeens komt zijn paard voorbij. Hij schrikt zich wezenloos en denk dat ie zich vergist. Natuurlijk gaat ie op onderzoek uit en bij de stallen aangekomen blijkt het inderdaad zijn paard te zijn. Nu met een andere identiteit maar zonder twijfel zijn paard.

Kennis erg overstuur en praat met de nieuwe eigenaar. Die weet van niets alleen dat hij het paard in Nederland voor een hoop geld heeft gekocht van.....juist die verzorger.

kennis begint langzaam over de rooie te raken. Maar besluit dat zijn paard in Engeland mag blijven. Die nieuwe eigenaar zorgt er heel goed voor en is helemaal weg van zijn paard. kennis mag altijd komen om te rijden. Dat vind ik toch wel heel lief.

Volgens mij had ie ook niet echt veel keuze hoor. zouden verschillende rechtzaken aan te pas moeten komen en wie zou gelijk krijgen? Maar goed dat is een ander verhaal.

In Nederland aangekomen spant ie meteen een rechtzaak aan tegen zijn oude verzorger Hij krijgt wint en krijgt een hoop geld maar is dus wel zijn paard kwijt.

Dit lijkt wel een verhaal uit een film maar is echt gebeurt. het zal je paard maar zijn zeg. Ik zou laaiend zijn..

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:37

jeetje wat een naar verhaal!pfffffff idd het zou jij maar zijn.en je paard.man o man ik word witheet als ik dit lees!bah zeg dat zulke mensen misbruik van de goedheid van anderen maken!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:40

Goed van hem dat hij een rechtzaak is begonnen. Niet om het geld maar om die man te pakken te nemen Boos!. Die man mag van mij zwaar gestraft worden dit is gewoon pure diefstal Boos!.

Erg sneu voor die betreffende persoon ik zou ook een rechtzaak beginnen hoor. Dusse Karin je bent gewaarschuwd Haha! (grapje).

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:47

1 "maar":
ook al moest mijn paard daar ter plekke afgemaakt worden, ik zou hem altijd nog een keer willen zien denk ik!!!

maar wat een ellende zeg! zo ie je maar dat je nooit voorzichtig genoeg kunt zijn als het om je paardje gaat!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:08

jeetje zeg wat een verbazingwekkend verhaal! het zou je paard maar wezen. tja zo blijkt toch dat verzorgers ook erg Frusty kunnen zijn.
om het zo maar uit te drukken.
wat ontzettend lief dat hij zijn paard daar heeft gelaten maar wat zou hij een verdriet hebben gehad. ik zou me niet inkunnen houden als dat gebeurd. en idd erg toevallig dat ie meteen afgemaakt moest worden terwijl de eigenaar er zelf niet bij is. als ditbij mij was gebeurd dat zou ik helemaal Boos! Frusty Huilen Scheve mond\ Verdrietig zijn..
verschrikkelijk!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:20

wat een l*l dattie dat doet... Niet normaal toch?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:29

jeetje het zal je maar gebeuren! Gelukkig dat het paard goed terecht is gekomen, maar toch...
Ik zit zelf ook weleens te denken, heb mijn paard niet van veulen af aan, zou het misschien een beroemd paard zijn geweest?! Is die gestolen en aan mij doorverkocht? Hihi in filosofische bui haal ik van alles in mijn hoofd. Ik hoop dat ik dit soort taferelen nooit hoef mee te maken.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:30

Jeetje miena! 't zal je maar overkomen!!
Ik had echt helemaal gek geworden! Boos!
En wat een toeval dat hij zijn paard daar helemaal in Engeland tegen was gekomen!

Lijkt me echt raar hoor! Denk je dat je paard is afgemaakt, en ben je verdrietig om geweest etc. en dan zie je m doodleuk een parcours in Engeland springen! Frusty

Da's toch te gek voor woorden? Verward

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 14:32

heftig!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 14:49

Ik zou echt heel kwaad zijn als mij dat zou overkomen. Extreme duivel Boos! Extreme duivel Gelukkig dat hij de rechtzaak heeft gewonnen. Hij heeft dan wel niet zijn paard terug, maar in ieder geval wel zijn gelijk.
Helaas zijn er mensen die dit soort dingen voor elkaar krijgen. Ik hoop voor je kennis dat hij nog van "zijn" paardje kan genieten als hij naar het paard toe gaat...

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 15:22

jeetje toen ik het las dacht ik ook meteen aan zo'n verhaal waar gebeurd wat in de krant staat of een film van is echt erg is dat eerst iemand vertrouwen hou kun je zo'n misbruik maken van zo'n paard echt slecht ben je dan! Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 15:27

Ik vind het een belachelijk verhaal. Die eigenaar is geweldig stom geweest dat hij niet de moeite heeft genomen om zijn paard nog even te zien, dood of levend. Zoiets zou mij echt niet overkomen hoor! Ik ben met Pepe destijds zelfs meegegaan naar de slacht. Ik heb op dat gebied heel veel zekerheid nodig. Ik vind het gewoon van de gekke dat iemand niet weet hoe het met zijn eigen paard afloopt. Overal zou je toch zelf bij moeten zijn. DAt is verantwoordelijkheid.

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 15:36

Het paard is afgemaakt...door wie? Blijkbaar waren er dus meer mensen bij betrokken dan alleen die verzorger Extreme duivel Je kunt ook niemand meer vertrouwen dus.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 16:18

Kijk nu we het toch hierover hebben.
Dits is dus al menigmaal gebeurd bij paarden die eigenlijk voor de dood gingen en dan door de slager weer doorverkocht werden.
Vandaar zorg dat je er zelf bij bent of iemand die je heel goed vertrouwt.(okay hij dacht natuurlijk zijn verzorger te vertrouwen.)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 16:38

Ik vind dat je sommige dingen niet aan een derde over kan laten. Die moet je echt zelf doen, ook al zijn ze nog zo rot. Dit heeft te maken met verantwoordelijkheidsgevoel. Ik vind het onverschillig overkomen om via een telefoonberichtje door te geven dat het paard naar de slacht kan en er vervolgens niets meer van te vernemen. Overigens kan het goed zijn dat de fout niet bij de verzorger ligt. De slager kan het paard goed ontvangen hebben en het hebben doorverkocht. GEbeurt immers zo vaak.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 17:13

ik maak nou zelfs zoiets mee, ik kan het zelfs nauwelijks bevatten, dus laat ik het voor me.