Nieuwe Breyer modellen voor 2004

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Nieuwe Breyer modellen voor 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:29

Breyer is een Amerikaanse speelgoedfabrikant die levensechte modellen maakt in plastic. Ieder jaar worden er modellen in een ander kleurtje uitgebracht, en meestal word pas in het begin van het jaar bekend gemaakt hoe die modellen er uit gaan zien.

Voor de verzamelaars onder ons die het niet kunnen afwachten:
Ik vond deze link op een ander forum: sneak preview voor 2004....

Enne: die palomino tweelingveulentjes MOET ik gewoon hebben!

Afbeelding


http://hillsidehobby.com/2004preview.html

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:33

Dat zijn ze zeker. En het is in principe speelgoed, maar een heleboel mensen verzamelen ze...

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:37

DeesDeBest schreef:
ik vind de amber en (?) morgantweeling iets leuker dan deze, eerlijk gezegt, maarreh er zitten weer mooie tussen.


Amber en Ashley? Die heb ik al...Lips are sealed

Trouwens, weet je dat Amber en Ashley de namen zijn van de tweeling van de sculptor van de veulentjes: Kathleen Moody?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:52

Met Oberon heb je een hele gelimiteerde editie te pakken...

Mijn dierbaarste aankoop van dit jaar? Dat was geen Breyer maar een Peter Stone : Little Bird.

Het is een niet natuurlijke kleur (dat heet decorator) , maar zo ontzettend gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:04

JoyLady schreef:
Alleen de meesten zijn zo prijzig Verdrietig


Ze zijn idd niet goedkoop. Maar als je ziet hoe echt ze eruit zien (en wat je o.a. kwijt bent voor bijvoorbeeld barbiepaarden (die er niet uitzien ook) dan kies ik persoonlijk voor Breyer.

Een Breyer begint trouwens bij rond de 5 Euro voor een stablemate (7cm hoog) . Dat is dezelfde prijs als twee pakjes cigaretten (mocht je roken) of 4 glazen cola in een cafe. En naar boven toe kun je het zo duur maken als je zelf wilt....

Afbeelding

hoogte: 7 cm....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:34

Haha, bij de grote modellen zijn het soms ook portretten van merries, maar als je naar het model kijkt hangt er toch echt wat onder....Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:36

Sterre schreef:
Die tweeling is idd schattig Cas Lachen , maar ik vind dat paard met dat kalfje ook gaaf !!
(En nee... ik begin er niet aan Tong uitsteken !! Hebben ze trouwens ook een model van een Fries ?? Díe wil ik natuurlijk wél graag hebben Lachen !)


Ja ze hebben een Fries gehad, en die is erg moeilijk op de kop te tikken.
Zag hem laatst voor een paar 100 Dollar op Ebay langskomen...Lips are sealed
Ik heb trouwens zelf die Fries...maar ben er nog neit over uit of ik hem wil verkopen of niet. Krijg wel acuut ruimteproblemen namelijk! Maar hij is zo schattig!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:49

DeesDeBest schreef:
Ik zag er ook een CM voorbij komen, van het lonesome glory model en daar vroegen ze ruin 600 dollar voor(!!) echt super vond ik 'm niet.


Voor een drastic custom ben je dat snel kwijt, en je ziet ze steeds minder. Het probleem met customs is dat niet altijd de fouten van het model rechtgezet worden. En ze kunnen er vragen wat ze er voor willen, pas als iemand bereid is om het ervoor te geven is het model verkocht hoor!

Maar het is heel veel geld. Ik zou dat geld nog niet eens voor een resin uitgeven. En resins behouden meer hun waarde dan een custom.

Hoewel, als je er eentje op de kop kunt tikken van Sarah Minkiewicz...heb je goud in handen. Ze maakt namelijk niets meer op bestelling, en haar modellen zijn echt zo ontzettend gaaf!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:09

Er bestaat een grijze Fjord...dat was een speciale editie, gelimiteerde oplage.
Was het Tour model in 2002 of 2001...

En heb je de modellen Naughty en Nice gezien? Dat waren een witte en een lichtblauw metallic Fjord. De witte had blauwe sneeuwvlokken en de blauwe had witte sneeuwvlokken. Helaas alleen maar voor de lezers van het blaadje van Breyer...

Dus: interesse in een apart kleur Fjord? Neem een kwast en schilder Haha!
Of ga op zoek naar een van de speciale edities....kan je er bij helpen als je dat wilt.

Enne, dit is maar een sneak preview, er komen er volgend jaar nog meer....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:24

DeesDeBest schreef:
weet jij trouwens waarom ze hier in Nederland amper verkocht worden, zo'n jaar of 5 á 6 werden ze bij horselover nog verkocht, maar nu zie ik haast amper.


Voorheen had Holco Publications (van de Penny) nog het dealership. Dat zijn ze op een gegeven moment kwijtgeraakt (reden weet ik niet? Ze konden ze in ieder geval wel heel goedkoop aanbieden, en hebben nog op verschillende beurzen met de modellen lopen leuren. Zou zelfs nog kunnen dat ze nog wat hebben, anders moet je een keertje bellen? Ze zitten in Alkmaar. Sinds die datum kun je ze alleen maar per mail order krijgen, uit Amerika, Duitsland en voorheen ook - en ik weet niet of ze het nog steeds doet - via Horse Pleasure. Wel jammer dat je ze niet zelf kunt zien, je koopt de modellen van een foto en kunt ze niet zelf zien voordat je ze koopt. Omdat het speelgoed is, is de kwaliteit soms heel verschillend, en kunnen er zelfs krasjes opzitten als ze uit de verpakking komen.

Je moet dus wel weten waar je ze vandaan laat komen. Ik heb een adresje dat voor een kleine meerprijs ter plekke de modellen controleerd, de service is heel goed, en ze kiezen altijd hele mooie modellen uit.
Als je wilt weten waar, moet je me maar een PB-tje sturen...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:55

Website van Peter Stone: www.stonehorses.com
Website van Breyer: www.breyerhorses.com

Maar daar staan alleen de modellen op van dit jaar. Als je wilt weten of je model er tussen staat bestaat er van Peter Stone een soort online referentiegids:

http://www.stonehorseref.com/

Bij Breyer is er helaas heel weinig te vinden, er zijn intussen meer dan 7000 modellen uitgegeven, er zijn mensen die een verzamelgids op CDROm hebben uitgegeven, er zijn boeken uitgegeven, maar geen enkele is echt helemaal compleet.

Als je een foto plaatst, kan ik in mijn documentatie duiken op zoek naar het nummer en de naam van het model.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 00:08


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 00:21

Vippie schreef:
He jammer weer geen nieuwe fjord.... zou er nog wel een bij willen hebben..... leuke grijze of rodblakke ofzo.....



Afbeelding


Special Run Silver Wolfe
Norwegian Fjord
Produced: 2000
Silver dun, dorsal stripe, zebra markings on legs, stockings
Source: Spring Horse Show
Estimate: $29-35

Afbeelding

Special Run Naughty
Produced: 2001, about 1500 made
Glossy, midnight blue, white points, blue snowflakes on side
Source: JAH Gambler's Choice Offer
Estimate: $80-88

Kan geen foto vinden van "Nice" maar het is de Fjord in parelmoer wit met lichtblauwe sneeuwvlokken.

Dan weet je waar je op Ebay naar moet zoeken Lips are sealed Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 00:37

Sterre schreef:
Ja, als je dat kan zou het wel makkelijk zijn Tong uitsteken !
Helaas Verdrietig ...
Als iemand z´n Friesje kwijt wil ??! (maar een paar 100 $ is me echt teveel hoor Scheve mond !)


Horse Pleasure kan wel een model in het bruin/zwart voor je beschilderen. En dan ben je minder kwijt dan die paar 100$...stuur haar maar een PB-tje.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 10:38

Noureyev schreef:
Zou je een foto kunnen plaatsen van de UNICORN Cheese!

Zou hem grag willen zien *LOL*


U roept wij draaien:

Afbeelding

Model is classic size en porcelein.

Nog een Eenhoorn uit de serie van dit jaar:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 13-11-03 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 10:42

Vippie schreef:
Nee dit zijn echte nepperts (overgespoten model henry), een gra kleur heeft geen witte sokken, hihihii
Nee ik bedoel de echte van Breyer zelf, er is ooit een grijze uitgegeven maar die is zo zeldzaam.....
Telkens zie je nieuwe modellen/kleuren van allerhande rassen, maar van de fjord is er zo weinig.... snik Huilen


Die Silver Wolfe is van Breyer zelf. Als je weet waar je moet kijken dan kom je hem weleens tegen. maar dan is hij beslist niet goedkoop, dus het ligt eraan wat je wilt uitgeven.

En dat er normaal geen sokken aan zitten: Breyer kleunt wel vaker mis Lips are sealed

En helaas zijn er bij een echte Fjord maar weinig variaties mogelijk...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 11:02

INkie schreef:
ja ik heb ook nog allemaal dekens voor die dingen! ook transsport beschermers maar die gebruik ikmaar voor bandages Tong uitsteken


De extra spulletjes die Breyer uitbrengt voor die paardjes (dekens, zadels enz) zijn gedacht als kinderspeelgoed, dus best wel bestand tegen wat grover gebruik. De echte verzamelaar investeert in handgemaakte zadeltjes, hoofdstelletjes, beenbeschermers enz. Of hij maakt ze zelf. Hoe gedetailleerder, hoe beter.

Als je een zadeltje of een outfit met hoofdstel wilt kopen, ben je in sommige gevallen net zo veel kwijt als bij een echt zadel Lips are sealed
(ach ja, die miniaturisten, en dan maakt het niet uit of je met modeltreintjes speelt, in poppenhuizen duikt of met plastic paardjes speelt, zijn echt compleet geschift)

Ik zeg altijd maar: gek is lastig, maar doet niet zeer Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 14:48

Dit is een sneak preview...de rest van de lijk komt ergens in December of Januari.

Ik heb wel een paar classics waar ik vanaf zou willen...PB me maar!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 15:51

Ik heb wel foto's maar die kan ik vanuit mijn werk niet op bokt plaatsen.
En als je op de site van HP kijkt, zie je bij de shows ook wat modellen van mij staan. Zal vanavond even kijken of ik de foto's kan plaatsen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 00:23

napoleon schreef:
Ik zou heel graag een Lipizzanermodel willen hebben, maar degene die ik heb gezien in Wenen vond ik nou niet bepaald mooi Ze zouden er een moeten maken in een mooie levade of Capriool.....

Weet iemand of die te krijgen zijn????


Er was er een te krijgen via Breyer in een levade. Is een wat ouder model, classic size. Ik heb hem in mijn verzameling, en zou er eventueel wel vanaf willen.

Deze dus, maar dan in het wit:

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 10:20

Nee hoor, dat is helemaal geen domme vraag. De classic size van Breyer is poppenhuismaat, 1:12. Horse Pleasure heeft er hier een paar van te koop staan

[EA] Breyer model paarden te koop

en mocht er iets tussen staan wat je qua model aanstaat, maar niet qua kleur, kan ze ze wel voor je overschilderen.

Verder kun je ook even kijken op www.breyerhorses.com onder "Product Line" en dan "classics". N.a.v je beschrijving zou Jeremy het paardje zijn dat je zou moeten hebben. Dit model heb ik toevallig in mijn verzameling, en zou er eventueel afstand van willen doen....

Afbeelding



Er zijn heel veel mensen die poppenhuizen maken en miniaturen verzamelen. En daar dan ook de Breyer modellen voor gebruiken, koetsen maken, het tuig erbij maken, zadeltjes enz....

Kijk anders even hier:

http://www.themodelequestrian.com/model ... altack.htm

Dit is de groter maat van modelpaard. Hetzelfde bestaat in poppenhuisformaat....het is zoeken naar zadeltjes en hoofdstelletjes, maar er zijn op dat gebied genoeg mensen die op bestelling wat voor je kunnen maken.

En mijn hele collectie is alleen verzamelen (en okee, om mee te spelen, maar dan op hoog niveau)

In miniatuur kun je al je fantasieen kwijt, maar dat weet je natuurlijk zelf uit ervaring. Het is alleen wel zo dat je heel vaak, als je het over modelpaarden hebt, de mensen erg raar kijken, terwijl poppenhuizen en modeltreinen allang geaccepteerd zijn.

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 13:00

JollyJumper schreef:
Dacht je dat? Nou mij kijken ze nog steeds meewarig aan hoor met mijn poppenhuizen (wat trouwens niet eens echt 'huizen' zijn, maar bv. ook een Harry Potter kasteelkamer, een ruitershop etc...).


Mijn moeder heeft 6 poppenhuizen, en daar heb ik ook aan meegeholpen. Op het moment dat je aan een buitenstaander verteld wat voor een geld erin omgaat nemen ze het ineens serieus...Haha!. En dat is niet alleen bij de poppenhuizen zo, maar ook bij de modelpaarden...en bij de echte paarden ook.

Vreemd is dat toch he? Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 14:18

Haha Dees, ik hoor mijn moeder. Met dat verschil dat ik naar die poppenhuizen van haar kan wijzen....

Maar toch, bij ieder nieuw model dat er binnen komt: heb je er nou alweer eentje gekocht? Haha!

Volgens mij moesten wij maar een keertje meeten....of kom je naar de volgende show?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 14:22

DeesDeBest"]
[quote="Noureyev"]Wat kost zo'n Oberon nou ongeveer
[/quote][quote="Horse Pleasure schreef:
nou die is nog te koop hoor voor nog geen $ 50,- excl.


De $50 is aanschafprijs. Er zijn er maar 5000 van gemaakt, op het moment dat ze bij Breyer uitverkocht zijn, schiet de prijs van de modellen op de tweedehands markt de lucht in. Bovendien moet je er altijd mee rekenen dat de modellen meestal uit Amerika moeten komen, dus tel er transport en invoer nog maar een keertje bij op.

Maar als je de $50 vergelijkt met de prijs van een ander porseleinen paardenbeeld (en dan vooral een correct en mooi paardenbeeld zoals Kaiser) is dat bedrag het meer dan waard, zelfs de prijzen op de tweedehandsmarkt zijn het waard. Helemaal voor een gelimiteerde editie.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 14:42

Nee dat is de volgende show. En deze duurt dan 2 dagen i.p.v. 1...

Ik heb er echt zo'n zin in!

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, diemth, Gaabje, Maanon_, Manieki, Michelle_S, perdjes, Steppe, Supertje, Vagabondo en 15 bezoekers

cron