overstappen van vlas naar houtkrullen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 20:16

vlas is zo onwijs duur.nu ik niet meer samenwoon heb ik veel meer kosten.en kan ik de vlas waar tinkie op staat niet meer betalen.ik kan voor minder dan de helft van de prijs van 1 baal vlas 1 baal houtkrullen kopen.oftewel nu kan ik voor 1 baal vlas 2 balen houtkrullen krijgen.veel goedkoper natuurlijk.ik hoop alleen zo dat tinkie er niet van gaat hoesten(stofallergie)nou ik heb vandaag de eerste baal door de vlas gemixed dus nu maar even kijken hoe het gaat.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 20:19

ow jee ,moeilijke keuze die je moet maken.Ik gebruik koolzaadstro van flevo en als ik 25 pakken ineens bestel betaal ik f13.25 per pak?
Houtkrullen verteren zo moeilijk en sommige paarden kunnen last van hunhoeven krijgen..Hoeft natuurlijk neit ,maar kan.
Succes met wisselen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 20:22

jeetje wat vervelend ik hoop dat tinkie er tegen kan anders zou ik het ook niet weten..
of zaagsel? of bedoel je dat met vlas?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 20:26

vlas is van vlasstro
zaagsel is heel fijn
houtkrullen zijn grover dan zaagsel
volgens mij krijgen paarden van zaagsel sneller een hoefzweer dan van houtkrullen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:44

Is dat wel zo dat zaagsel goedkoper is dan vlas?
tuurlijk, dat gratis spul bij de houtzagerij weg, dat is het allergoedkoopst! Maar die Allspan verpakkingen met krullen....dat weet ik nogal niet... je verbruik met zaagsel is veel hoger, omdat het all het vocht meteen absorbeert en het dus direkt nat wordt. Ik heb erover zitten rekenen, en vlas is voor mij voordeliger.....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:47

ik heb die allspan verpakkingen voor 13,75 ik ben nu aan het uitproberen hoe het me bevalt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:50

Ik heb een keer testresultaten gezien van verschillende bodembedekkingen,
zaagsel heeft verruit het minste aantal kleine stofdeeltjes dus zou het geen verschil moeten geven.

Persoonlijk vind ik de voordelen van vlas en hennep strooisel zo miniem, de prijs/kwaliteit verhouding is ver te zoeken.

Ik gebruik daarom alleen nog maar krullen!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:51

Er stond in In de Stregen een advertentie van Lavor Vlas, die verkopen 30kg pakken voro een gulden of 15,--.... lijkt me erg goedkoop. Ik heb nu Eurolin 20 kg voor 18,-- vlas....Als dat van Lavor werkelijk vergelijkbare kwaliteit heeft, stap ik over. Dat scheelt toch weer aanzienlijk.
ik ben gemiddeld echt vier pakken van 20 kg per maand kwijt (1 net paard, 1 zwijn) per paard, dus het kost mij gemiddeld 72,-- per paard....
Het schijnt dat je van die allspan zo twee zakken per week gebruikt... maar dat weet je alleen zeker door het uit te proberen....
Laat je me nog weten hoe je test verloopt?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 11:04

ja is goed,ik zal je vertellen wat ik ervan vind.toen ik vanochtend de stal uitmestten vond ik wel dat de houtkrullen een lekker volumieus pak geven,het veert als je erover loopt en blijft mooi stabiel liggen.tja nu moet ik maar even kijken hoe de urine opname is en of tinkie er niet van gaat hoesten.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 17:50

Hmmm, bij mij kost de vlas evenveel als de houtkrullen? Verward

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 19:30

de balen vlas en de balen houtkrullen zijn even groot maar ik betaal voor de vlas dubbel de hoeveelheid als wat ik voor houtkrullen betaal.als ik die kleine balen vlas wil moet ik er een eind voor rijden en kost het me nog geld aan benzine ook.