Ik had mijn kracht wel nodig.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Ik had mijn kracht wel nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 19:49

Ik was gister met mijn hengst lekker ff in het bos wezen lopen aan de hand en het was gewoon zielig hoe die meewerkte.
Hij liep met me van het erf af en toen op een gegeven moment wou die gewoon niet meer meelopen en als je dan ff op de kont tikt dan is het direct van oei ik moet doorlopen nou dan loopt die door en is ie je aan het uitproberen.
Ik had hem dus aangepakt omdat hij nog een hengst is en wil hij de baas over me worden maar jammer voor hem hem lukte het niet Haha! .
Dus op een gegevenmoment zei ik zo tegen mijn vriendin want die was mee op de fiets en ik zei : Zul je straks zien als ik terug ga dat die danhaast heeft.

Dus ik loop¨terug om weer naar huis te gaan en hij had me toch een haast en toen kwamen zijn hengsten streken ik had zo iets van jongen dat moet je niet doen want ik blijf doorgaan tot dat jij naar mij luisterd.
Dus ik zeg zo op commando Phoebe Draf!!
En daaar gaat die met een speurt vooruit ik kon hem nog wel houden maar toen die dus moest overgaan op stap wou die alleen maar harder en elke keer maar die hals gespannen als een echte hengst en de staart in de lucht.

Dus later had hij zoiets nu ga ik door ik moest echt mijn elleboog aan zijn borst houden anders hielt ik hem niet meer dus toen op een gegeven moment was ik dus met hem aan het kwebbelen en werd hij toen die moest stappen en we waren bijna op het erf werd die rustig...

Maar ja weten jullie misschien hoe ik hem beter kan houden?
Kan ik beter een hengsten ketting kopen?

Groeten [***] Tong uitsteken

Annash
Blogger

Berichten: 26527
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:58

hengstenketting zou idd miss een tip zijn Knipoog

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 20:02

Hoe kan ik dat het beste vast maken dan?<

Gewoon waar je het hlatsertouw ook aan vast maak of ja ik weet niet hoe je hetr moet uitleggen wie kan me helpen?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:47

van hengsten kettingen heb ik geen verstand... maar als je weet dat je hengst zal gaan dansen en met je een loopje gaat nemen, waarom laat je hem dan draven op commando? in plaats van dat je eerst ervoor gaat zorgen dat hij in stap gewoon rustig naar huis kan lopen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 20:49

Ow je vat het helemaal verkeert.
Dat was nog net naar de heenweg maar ja hij wou alleen maar draven met de terug weg en ik stappen maar hij krijgt zijn zin niet goor wees niet bang!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:55

Ben geen voorstander van een hengstenketting (zeker niet doen als je niet helemaal zeker bent van hoe die moet zitten/hoe die werkt!) ... Gewoon consequent zijn, het is blijkbaar een slim paardje wat goed naar commando's kan en wil luisteren...Maak daar gebruik van en oefen zoveel mogelijk met hem...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 20:58

Ja zeker dat doet hij ook haha wij zijn dikke maatjes maar ik was al een week of 2 niet met hem wezen wandelen omdat ik druk was maar ja het kan natuurlijk gewoon begin ff zijn oke ff proberen hoe ze vandaag is en als ik deze weeek weer naar het bos ga dan weet ik wie!
Ik denk dat die dat gewoon dacht!
Hahaha..!

amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:32

Ik heb ook dat probleem met mijn ruin. Als die in galop vertrekt begint die te racen en is er geen houden meer aan. Ben van gebroken bit naar pasoa bit gegaan, maar helpt ni. Kan nog proberen met stang, maar als dat ni helpt weet ik het ook ni meer. Hoe hou je dan zo een paard onder controle???? Verward

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 08:39

amargith schreef:
Ik heb ook dat probleem met mijn ruin. Als die in galop vertrekt begint die te racen en is er geen houden meer aan. Ben van gebroken bit naar pasoa bit gegaan, maar helpt ni. Kan nog proberen met stang, maar als dat ni helpt weet ik het ook ni meer. Hoe hou je dan zo een paard onder controle???? Verward



Ik heb dat ook gehad met mijn ruin ikheb er een martingaal omheen gehangen en dat heeft heel goed gewerkt bij die van mij

Hij kan zijn bit niet meer vast pakken en dus niet meer gaan racen

En met een martingaal heb je geen extra teugels in je handen en een martingaal levert alleen maar druk als je paard zijn hoofd omhoog gooid

ik vind het ideaal , hij is nu heel braaf en we hebben ook al een paar keer weer zonder gereden en het gaat steeds beter OK dan!

probeer het eens zou ik zeggen

groetjes mijke

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:54

laat hem goed naar jouw stemhulpen luisteren. gewoon ho stap en dan halt.
geen draf hij moet eerst maar eens luisteren voordat hij je echt een rondje mee uit neemt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:38

Ik heb op zich wel positieve ervaringen met een hengstenketting...
Je hebt aan de zijkant van je halster ook twee ringen zitten (beide kanten een). Als je het de ketting aan de ene kant door de ring doet en dan het klipje aan de ring aan de andere kant vastmaakt, werkt het prima. Dus de ketting zit dan onder zijn kin.
Mmmm, moeilijk uit te leggen zo...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 21:14

Misschien kun je zo doen bij een passoabid dat je de teugels op het laaste ringetjes e.v.t rondje vastmaakt en dan een maringaal dat wil nisschien nog wel helpen.
Ja ik had iemand gesproken en die zei dat ook dat ik dan een hengstenketting kan gaan gebruiken ik denk dat ik dat ook ga doen.