Duvel ziek? Of toch niet?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Duvel ziek? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 11:29

Omdat ik al een poos geen wedstrijden heb gereden met Duvel (half september was de laatste) heb ik het toiletteerwerk ook niet echt bijgehouden, vooral ook, omdat Duvel het eigenlijk helemaal niet leuk vindt, dat gefriemel met een schaar aan zijn hoofd (laat staan als ik een tondeuse zou gebruiken). Omdat nu zijn wintervacht begint te komen, werd zijn hoofdje nu echt niet meer zo mooi werd en omdat ik gister mee deed aan een onderlinge dressuurwedstrijd (bij gebrek aan echte wedstrijden, pas in decmber weer een keer gelukt om in te schrijven, de rest zat al vol) vond ik het gister tijd worden om hem maar wel weer eens te toiletteren. Manen trekken vond hij niet echt leuk, maar gelukkig hoefde daar niet al te veel van af en was ik daar al snel mee klaar.
De vorige keer had ik gemerkt, dat ik met zijn onderlip moest beginnen te knippen, omdat ik die toen helemaal heb kunnen doen en pas bij zijn bovenlip flipte hij.
Ik dacht laat ik maar met de wintervacht haren aan zijn kaak beginnen, dat zijn immers geen tastharen en dus wellicht wat minder gevoelig. Nou, het ging prima, ik mocht er gewoon bij, kon hem ook los in stal laten staan (halster zit zo in de weg met knippen) en ook de tast haren van zijn onderlip waren een makkie. Toen heel voorzichtig een paar haren van bovenop zijn neus geknipt en hij bleef heel braaf staan!!! Ik heb zijn hele koppie netjes kunnen bijwerken met schaar, zelfs terwijl ik hem echt helemaal niet meer vast hoefde te houden! Zijn oren was ik nog nooit aan toegekomen, en daar heb ik gister zelf de ergste pluimpjes uit kunnen knippen! Mijn schatje!!! Lovers
Ik wist echt niet wat ik mee maakte, maar het maakte hem allemaa niet uit, hij bleef net zo lief staan. OK dan!
Zelfs toen ik al klaar was en later nog een verdwaalde haar zag, kon ik die er gewoon nog afhalen.
Zou hij dan toch een beetje ziek zijn geweest? Of zou hij er gewoon aan wennen? Dat zou ook kunnen natuurlijk.
Ik was iig erg trots op mijn ventje. En misschien lukt het zelfs ooit nog wel eens met een tondeuse?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.



Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 17:15

Nou die proef ging naar omstandigheden best wel goed, ik had 146 punten. Bij officiële wedstrijden gaat het altijd beter, omdat dan de maten van de bak kloppen (die van ons is 18x35) en dan is de bodem meestal wat beter, want gister was het echt berg en dal en dat voor een wedstrijd! Hij was niet eens gesleept! En ja, als je dan een middendraf moet laten zien over het midden met een kuil en daarachter een bult, ja dan gaat hij slingeren (en als hij dat niet had gedaan, had hij mega onregelmatig gegaan of helemaal niks laten zien). Ik vond hem fijn te rijden en heb een tevreden gevoel over het verloop van de proef en dat was voor mij het belangrijkst.

En de dierenarts, die heb ik maar niet gebeld, maar ik heb hem nadat ik klaar was met toiletteren lekker verwend met een paar appels en penen. Nu maar hopen datie de link snapt: lief zijn met toiletteren=beloning krijgen!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, BleikjA, Celebi, Desi_2409, DotBot, Elegance_, Mark0919, Martje80, Mieke, SusanH, Ubermetrics en 36 bezoekers