Even volmaakt gelukkig....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Even volmaakt gelukkig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 22:13

Meestal sta je er niet zo bij stil, want je gaat naar stal, doet je ding en je gaat weer naar huis. We zijn allemaal gek op onze knollies en steken dit ook niet onder stoelen of banken. We kopen allemaal de nodige spullen, de een wat meer dan de ander Schijnheilig en we doen alles om onze paardjes zo gezond en gelukkig mogelijk te houden. Maar soms...

Vanmiddag heb ik heerlijk op Suevo gereden en na afloop nog even zonder zadel gehobbeld. Tijdens het uitstappen zit ik al zo ontzettend van hem te genieten, elke beweging die hij maakt voel je dan zo goed en als je voorover leunt en je handen op zijn schouders legt voel je hem nog beter lopen. Zijn lieve koppie in de spiegel. Als ik mijn been ook maar een beetje aanleg meteen reactie en als ik de teugel maar een klein beetje oppak meteen nageven. Dat bezwete nekkie wat al bijna droog is en het gevoel dat hij weer zo zijn best voor mij heeft gedaan.

Onder het solarium sta ik met zijn hoofd in mijn handen, hij slaapt half en ik kriebeld hem nog eens onder zijn manen. Als ik wegloop om zijn eten te maken en wat spullen op te ruimen volgt hij me met zijn blikken overal.
Zijn box is klaar en hij is droog, maar ik sla mijn armen om zijn nek en leun even met mijn wang tegen zijn hals voordat ik het opgedroogde zweet van hem af begin te poetsen. Er stroomt echt zo'n intens warm gevoel door me heen en even ben ik volmaakt gelukkig.

Terwijl je daar staat schiet er van alles door je hoofd wat je al samen hebt meegemaakt, en je bent trots op hoe ver je voor je gevoel gekomen bent, ook al is dat nog niet eens zo heel erg ver. En je weet dat je de helft bent van een eenheid, een team, en dat je paard dat ook zo voelt. Dat voelt echt fantastisch.

Als Suevvie eenmaal lekker in zijn box staat te eten moet ik eigenlijk naar huis maar ik kruip bij hem in de box, gewoon om hem te zien en horen eten. Hij blaast met zijn vieze slobberlippen door mijn haar en pakt speels mijn jas nog even vast. Ik kijk naar de duizenden spiertjes in zijn kaken die net als de kuiltjes boven zijn ogen bewegen als hij kauwt. Zorgvuldig selcteert hij met zijn oh zo beweeglijke lippen hier een hapje en daar een plukje en duikt dan nog even in zijn voerbak voor een hap slobber.

Lieve jongen wat ben ik toch gek op jou!! Lovers

Ben ik nou zo'n sentimentele muts of hebben jullie dit ook wel eens?

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:19

haha,ik ben alleen echt gelukkig als ik bij mij ponys en ezeltje ben....en als ze dan allemaal weer gewerkt hebben en daarna weer tevreden in een schone stal staan te scharrelen voel ik me helemaal happy.
4 a 5 uur lang ben ik bij ze per dag en dan moet ik s'avond nog iets nuttig doen wat maar ben mijn beesten te maken heeft..
ik kan niet wachten tot de volgende dag.

sentimentele muts?? IK ZEKER WETEN.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:29

Aah.... heel erg herkenbaar... Er zijn zo van die dagen dat je zoooooooo intens kan genieten van je beestje...
Hoewel onze relatie nog erg pril is, merk ik ook dat die band er begint te komen met Licor... Zijn groeiende vertrouwen in mij, mijn groeiende vertrouwen in hem...
Zijn zachte hinnik als ik hem uit de wei kom halen, het trillen van zijn neusgaten als hij wil briesen als ik zijn stal inkom, maar dit net niet hard genoeg doet, zodat er geen geluid uitkomt Haha!

En dan het rijden, dat steeds maar beter gaat! Lovers

We hebben allemaal wereldpaarden als ze ons dit gevoel kunnen geven!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:36

Heerlijk he, dat gevoel.

Ik kan er ook zo van genieten van het bezig zijn met Dennis. Al is het alleen al even naar hem kijken, of hem eventjes aanraken. Of dan een van de meiden die hem wel eens rijd helemaal aan het dood knuffelen is en hij het rustig over zich een laat komen omdat dat meisje zo lief terwijl ik hem dus niet zo mag knuffelen. Of die heerlijke momenten, met z'n 2e in het bos met niemand anders om ons heen. Heerlijk, daar kan ik echt van genieten.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:40

Heerlijk!

Als Berdientje buiten vast staat, en ik ga wat pakken, zodra ze me hoort, meteen kijken, astaat ze daar naar me te kijken met dat lieve koppie van d'r Lovers of als ze onwijs aan het k*tten was met rijden kan ik zodra ze weer vaststaat niet meer boos op haar zijn, dan is ze zo lief Haha!

Ik geniet van elk moment met haar Lovers Je hebt het heel erg mooi omschreven!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:48

Herkenbaar ja Lachen Lekker dat het zo goed gaat met suevie!
Heb het de laatste tijd heel erg, als ik haar mee neem uit de wei en ze loopt lief netjes naast me, met een lang touw. Als we wandelen en ontzettend veel vrachtwagens tegen komen, en ze er gewoon helemaal niet meer op reageerd. Maar ook als ik gewoon sta te poetsen en ze staat te genieten. Van de week kwam de eigenaar van de stallen vertellen wat een lief paard het is en dat ze zo braaf mee loopt als hij haar savonds binnen zet. Dan ben ik gewoon zo trots op ons. Dat we dat samen bereikt hebben, zo niks als ze kon toen ze kwam, zo'n rotknol als dat ze door vele genoemd werd, nu zo'n ontzettend lieve pony. Idd misschien niet super veel bereikt, maar dat wat we bereikt hebben tot nu toe Lovers
Ik sta er veel en veel meer bij stil dan vroeger (met drib Bloos ) omdat het gewoon ineens over kan zijn.
Arg wat ben ik toch blij met mn gup Lovers
En ben ook echt super blij dat het met suevo en jou ook zo goed gaat Het lijkt wel of het altijd het zelfde gaat Knipoog Allebei een dipje, nu allebei super Cool Haha!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:27

Bij mij ook herkenbaar :)
Zeker bij *, als ik er een dagje alleen ben, dat ik gewoon bij haar ga zitten en naar haar ga kijken, en van haar geniet :+:
Toevallig had ik het ook vanavond bij J*. Bij het longeren was ze al super braaf en na het longeren liep ik met haar naar stal en zette haar los voor de stal. Ik haalde op mn gemaakt het passoa tuig van dr af, haalde de beenbeschermers eraf en ruimde ze om. Ondertussen bleef ze braaf staan. Naarna liep ik naar de muur waar haar halster nog hing en ze liep braaf los achter me aan. Even haar halster om gedaan en nog een beetje getutteld met haar en daarna liep ze weer los haar stal weer in. Wat is het toch een schat :+:
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 27-03-22 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 14:18

Joyce schreef:
Arg wat ben ik toch blij met mn gup Lovers
En ben ook echt super blij dat het met suevo en jou ook zo goed gaat Het lijkt wel of het altijd het zelfde gaat Knipoog Allebei een dipje, nu allebei super Cool Haha!


Ja dat viel mij ook op! Ik ben ook blij met mijn guppen, gisteren had ik het met de grote gup maar de kleine hoef ik maar aan te kijken en dan is dat gevoel er ook meteen Lovers

Volgens mij kunnen veel mensen dit gevoel niet begrijpen, die zien hun paard meer als een DING, net als een fiets, die gebruik je en je zet hem daarna weer terug in het vak Scheve mond

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:47

Ik heb toch iedere keer als ik naar Leo kijk dat gevoel van... Lovers

We hebben haar bijna verloren, dus ik geniet met haar zoveel als mogelijk is. Iedere dag kan plotseling de laatste zijn, dat heb ik wel geleerd Scheve mond

Gewoon de aamblik van Leo in het zonnetje, Leo in haar stalletje, Leo alles, word ik hardstikke gelukkig Lovers

Smookey

Berichten: 1332
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Bunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:07

Sentimentele muts, boeiend het is gewoon zo. Ik kan soms heerlijk naar mijn kanjer kijken als hij in het bakje staat en dan realiseer ik me dat hij gewoon van mij is na al die jaren een echt eigen paard (pony). Iets wat ik vroeger zo graag wilde en wat ik nu gewoon heb en waarvan ik soms vergeet hoe graag ik het wilde!!! Lovers
Ik denk dat wij met zijn allen het zo getroffen hebben een paard is er altijd voor je, als ik me rot voel ga ik lekker naar buiten met mijn kanjer, lekker met een lostuigeltje en niks van hem vragen, maar gewoon het op hem zitten en het samen zijn, De wind die door je haren gaat en die er voor zorgt dat je even nergens aan denkt. Ach gut
Als ik bij mijn paard ben heb ik ineens geen problemen meer en is alles okee. De rust die mijn paard mij geeft dat kan geen mens hem na doen!!!

Mijn paard laat me elke dag weer realiseren dat het niet allemaal zo rot is in de wereld, hij laat me lachen en is er als je het nodig hebt. Schijnheilig

Ik denk dat dit topic heel goed is, dat we weer even realiseren dat het niet allemaal vanzelf sprekend is, maar dat het iets heel bijzonders is dat je jezelf een paardeneigenaar mag noemen en dat een hoop mensen in onze schoenen zouden willen staan, MAAR WIJ HEBBEN HET!!!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 21:34

Smookey schreef:
Sentimentele muts, boeiend het is gewoon zo. Ik kan soms heerlijk naar mijn kanjer kijken als hij in het bakje staat en dan realiseer ik me dat hij gewoon van mij is na al die jaren een echt eigen paard (pony). Iets wat ik vroeger zo graag wilde en wat ik nu gewoon heb en waarvan ik soms vergeet hoe graag ik het wilde!!! Lovers
Ik denk dat wij met zijn allen het zo getroffen hebben een paard is er altijd voor je, als ik me rot voel ga ik lekker naar buiten met mijn kanjer, lekker met een lostuigeltje en niks van hem vragen, maar gewoon het op hem zitten en het samen zijn, De wind die door je haren gaat en die er voor zorgt dat je even nergens aan denkt. Ach gut
Als ik bij mijn paard ben heb ik ineens geen problemen meer en is alles okee. De rust die mijn paard mij geeft dat kan geen mens hem na doen!!!

Mijn paard laat me elke dag weer realiseren dat het niet allemaal zo rot is in de wereld, hij laat me lachen en is er als je het nodig hebt. Schijnheilig

Ik denk dat dit topic heel goed is, dat we weer even realiseren dat het niet allemaal vanzelf sprekend is, maar dat het iets heel bijzonders is dat je jezelf een paardeneigenaar mag noemen en dat een hoop mensen in onze schoenen zouden willen staan, MAAR WIJ HEBBEN HET!!!




Dat bedoel ik maar te zeggen. Idd die aan dat lange teugeltje naar buiten werkt echt super! Haha! En idd, ik kom altijd tot rust, of het nou bij Dink is of bij Suevo. Zeker Dink heeft mij door zoveel ellende gesleept. Paardenliefde is gewoon onvoorwaardelijk Lovers

Ik had nooit gedacht dat ik uberhaupt een tweede paard zou hebben. Het was een toekomstdroom die voor mij altijd een droom was, ook in de zin van t woord droomde ik altijd 's nachts in mijn bedje van een paard die op elk klein teken van mij al reageerde, hij was wild maar toch aanhankelijk en gehoorzaam.

Toen ik Suevo zag wist ik dat dit het paard was waar ik altijd van gedroomd had en zelfs toen mijn vriend voorstelde hem te kopen kon ik mijn oren niet geloven. Ik durfde nergens op te hopen en zelfs toen ik hem al een week had kon ik nog niet geloven dat hij dan echt van mij was.

Als ik mezelf nu dekens zie kopen of van het voorjaar een nieuw zadel, of als ik mezelf door de stalgang van onze luxe pensionstal zie lopen, kan ik me niet voorstellen dat IK dat ben en dat IK dat doe. Vroeger was dat in mijn ogen iets wat alleen weggelegd was voor rijkere mensen of mensen met veel tijd, maar niet voor mij. Ik was al lang blij dat ik mijn shet kon geven wat ik vond dat hij nodig had. Stiekum was ik wel een beetje jaloers en nu heb ik ZELF zo'n paard en loop ik zelf in zo'n stal. Toch raar want dat had ik niet verwacht, en al helemaal niet voor mijn 30e Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:45

Idd... gewoon ook het idee dat ik het droompaard waar ik zo lang van heb wakker gelegen (leuke woordspeling, niet Tong uitsteken ?) nu ook daadwerkelijk BEZIT! Hij is gewoon van MIJ... Een paard waar ik 8 maanden naar heb zitten staren op foto's op de PC... Geweldig... Haha!

En zeker omdat hij irl NOG veel leuker is dan op foto Tong uitsteken

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:22

Ik kijk ook graag naar hem. Of stap er even zonder zadel op. Hij is dan altijd zo verschrikkelijk braaf. Terwijl het een hete dondersteen is. Als ik dan eens zonder zadel en zonder hoofdstel rijdt, denken mensen dat ik echt gek ben. Maar ik vind het heerlijk. En lekker in de stal luisteren naar etende pony's is idd ook gaaf. Per dag zit ik heel wat uren tussen de pony's en dan ben ik pas echt gelukkig.
Dus ken het gevoel helemaal. Ik geniet bijna elke dag van de pony's. (Bijna, want soms kan ik mijn eigen pony wel wat aandoen, hij is zo vervelend af en toe. Maar als ik dan even hem loslaat, of bij hem ga zitten is het over het algemeen over.)

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:45

*zucht* allemaal waar allemaal waar...... wat moet ik er nou nog bij toe voegen weet ik echt niet *zucht* allemaal waar allemaal waar

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:00

Wat heb je dat geweldig opgeschreven! Dit heb ik ook wel eens, zooo'n lekker gevoel Lachen Dan weet je weer precies waar je al je tijd en geld in steekt, echt super Lovers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:06

Ik heb het absolute magie-gevoel met m'n tinkerhengst van nu anderhalf jaar oud. M'n dochter kan zo tussen z'n benen doorkruipen, je zwiert er zo een deken op, en je kan 'm zo in z'n kont duwen, geen vlieg zal ie kwaad doen! Hij is onvoorwaardelijk maatje met ons, en ik ben dol op hem. Als tienermeid heb ik een dravermerrie gehad die me dit gevoel had, en nu, 17 jaar na datum heb ik terug die liefde gevonden in een bonte tinkerhengst Lovers

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 23:06

Dyonne schreef:
Ik kijk ook graag naar hem. Of stap er even zonder zadel op. Hij is dan altijd zo verschrikkelijk braaf. Terwijl het een hete dondersteen is. Als ik dan eens zonder zadel en zonder hoofdstel rijdt, denken mensen dat ik echt gek ben. Maar ik vind het heerlijk. En lekker in de stal luisteren naar etende pony's is idd ook gaaf. Per dag zit ik heel wat uren tussen de pony's en dan ben ik pas echt gelukkig.
Dus ken het gevoel helemaal. Ik geniet bijna elke dag van de pony's. (Bijna, want soms kan ik mijn eigen pony wel wat aandoen, hij is zo vervelend af en toe. Maar als ik dan even hem loslaat, of bij hem ga zitten is het over het algemeen over.)


Jaaa dat heb ik nou ook, dat ze dan zonder zadel ineens ZOOOO braaf zijn terwijl ze normaal gesproken echt opgefokt kunnen zijn af en toe! Alsof ze het weten en dan extra voorzichtig met je zijn Lovers

En ja soms halen ze het bloed onder je nagels vandaan maar idd, als je gewoon even diep zucht en bij hem gaat zitten is alles weer goed Lovers

Vandaag ben ik ook niet meer van mijn roze wolk te halen want het scheren met Suev en het voor het eerst mennen met Dink na t ongeluk gingen weer ZO goed dat ik NOG erger in LUV ben! Lovers

Whahaha ik claim die Lovers smiley vanavond Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:22

Het doet me goed om dit te lezen, zeker na al onze "gesprekken" toen je nog in Spanje zat Knipoog

Zo kan ik ook uren naar Piepje kijken, kijken hoe hij zijn hooi opeet, zijn hinnik als ik hem roep als ik aankom, zijn koppie die altijd door het stalraam kijkt waar ik heen ga...
Jaa ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt Knipoog

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 23:30

cloris schreef:
Het doet me goed om dit te lezen, zeker na al onze "gesprekken" toen je nog in Spanje zat Knipoog

Zo kan ik ook uren naar Piepje kijken, kijken hoe hij zijn hooi opeet, zijn hinnik als ik hem roep als ik aankom, zijn koppie die altijd door het stalraam kijkt waar ik heen ga...
Jaa ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt Knipoog


Ik zat toevallig al die PB's van de week te lezen, voordat Dian kwam Scheve mond

En je hebt gelijk gehad, al die tijd, zeker over dat openstellen en je helemaal geven. Ik heb gisteren nog tegen Joyce gezegd dat ik WEL Dinkey daar voor nodig heb gehad, pas toen ik Dinkey weer had kon ik het. Ben wel heel blij dat het nu zo goed tussen ons gaat en dat het is gegaan hoe het is gegaan want ik kan hem echt niet meer missen Lovers