voor het eerst in jaren op een bokkend paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

voor het eerst in jaren op een bokkend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 19:39

Het was al heel lang gelden, maar vandaag was het zover. Een paard dat me er af probeerde te werken. DE laatste keer was (niet lachen) een jaar of vijf geleden in de pony lessen op de manege Knipoog .

Ik reed op een Friese merrie die ik tijdelijk verzorg, om haar in conditie te houden tot ze wordt verkocht. Ik stijg op, drijf aan, die knol draai zich om, loopt naar het midden van de bak en geeft me daar een bok *LOL* . Gelukkig nog wel blijven zitten, want een fries is hoog en nog even doorgereden, maar ik ben benieuwd hoe ik dit volhoud tot het voorjaar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:19

Mijn merrie heeft nog nooit gebokt met mij erop....afkloppen maar!!! Ik vindt bokken echt helemaal NIKS!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:21

Was vandaag de omheining van de wei aan het herstellen waar mijn shetjes lopen. Dacht bij mezelf, ga even op de merrie zitten. Bok, bok, ik wist niet hoe snel ik er af moest komen. Zit een beetje vervelend met alleen maar een pluk manen in je handen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:08

hihi Anita, helemaal op zo'n onderdeurtje als ie zijn hals ook nog tussen zijn voorbenen gooit *LOL*

Flapper: Ik denk dat die trucje snel over zijn als ze wat meer gewend is hoor! Je hebt het er vast heel snel uit!

Eva_vanO
Berichten: 316
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:38

K heb zaterdag voor het eerst in me leven op een bokkend paard gezeten. Ze ging ervandoor en gaf een vet hoge bok. Maarre peetje we houden het vast wel vol tot het voorjaar. Alsj jan de zadels meeneemt iniedergeval. Nou doeg en zie je morge wel op school.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:31

Mijn nieuwe paard doet het regelmatig Clown Begin er al aan te wennen, soms begint hij in een keer te stuiteren en als je hem dan dubbel aan het werk zet is het goed Knipoog
Was het ook een beetje ontwend. Mijn pony was af en toe net een stuiterbal, maar heb daarna twee jaar een ontzettend braaf paard gehad(steigerde hooguit een keertje). Was dus weer even omschakelen Knipoog