Wat als koper van pony geen intresse meer toont?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Wat als koper van pony geen intresse meer toont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 18:25

M'n ponymerrie'tje was in principe verkocht, de afspraak was rond, en het vervoer werd via de medewerking van enkele bokkers geregeld. Eén keer liep het fout met een afspraak van een bokker die het transport zou verzorgen, en opnieuw werd er meteen terug voor vervoer gekeken en met terug de medewerking en tips van bokkers gevonden (LANG LEVE BOKT!!!!!). Alle gegevens werden doorgegeven aan de koper, maar nu komt het ... alle bewegingen lijken van mijn kant uit te komen. Zowel het zoekwerk, als het contact komt van mijn kant uit. Ze heeft een verlies te verduren gehad van een vorig jong paardje van haar die verkocht was, en daarvoor komt ze online ... lijkt me logisch dat je dan andere dingen waarvan je weet dat het nogal een dringende zaak is ook gaat behandelen (ik wil niet harteloos lijken hier, ik vind het dan ook bijzonder tragisch wat er met dit diertje gebeurt is). Echter geen reactie ... Nu is m'n vraag, wat zouden jullie hiermee aanvangen? Ik heb het gevoel dat ik aandring als ik alweer contact opneem, maar ergens moet ik weten waar ik aan toe ben en samen met mij de mensen die zich voor het rijden beschikbaar houden (al twee weken lang!) en de mensen die een trailer ter beschikking houden. Ik heb nog paardjes en die kan ik niet naar huis halen zolang de merrie hier staat. De wei is echter kaalgevreten en ik ben met de fiets om hun eten te bezorgen wat een behoorlijk gesleep is met o.a. hooi, voederbieten, granen, ... De koper was op de hoogte van de dringende aard. De pony staat dan ook al sinds maart te koop ...

Wat zouden jullie hiermee aanvangen? Terug aanspraak maken op het hart van bokkers en terug via hun proberen het diertje te plaatsen? Zowiezo hang ik van iemand met een hart af omdat de pony een hormonale kronkel heeft en ze niet voor kinderen geschikt is terwijl haar maat juist op kinderen gericht zou moeten zijn. Ik zou 'r bij een volwassen of jong volwassen persoon willen plaatsen die NIET NIEUW is in de paardenwereld. Ik ben ervan onvertuigd dat er een behandeling mogelijk is en dat ze in de handen van iemand met ervaring een bocht voor het beste zal maken ...
Alleen, waar zit m'n verplichtig dan tegenover de oorspronkelijke koper als die geen echte aanwijzing heeft nog intresse te hebben of met één van de diverse aangeboden mogelijkheden akkoord te gaan voor transport? Hoe ver zouden jullie gaan in het (wat in mijn gevoel) aandringen (is) voor een definitief antwoord?

Ik wil met deze niemand kwetsen, het is gewoon een zaak waar ik enorm mee verveeld zit, en die opgelost moet raken. Zowel voor ons en het gezin EN de pony en m'n andere paardjes, als voor andere mensen die wie weet intresse zouden hebben in haar ... (In de periode met het contact met de persoon in kwestie heb ik een potentiële koper afgewezen omdat de pony verkocht was).

Ik vraag om dit A.U.B. niet persoonlijk op te vatten! Ik heb niet de bedoeling iemand te kwetsen. De bedoeling ligt erin dit pony'tje die dringend nood heeft aan een STERKE hand en STERKE persoonlijkheid (pony is dominant) om haar in juiste banen te leiden dit te bieden en m'n andere dieren naar de beste omstandigheden te kunnen verzorgen wat nu niet het geval is!

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:33

misschien kan je eens bellen om opnieuw af te spreken?

lijkt mij het eenvoudigst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:34

hartsikke vervelend dit! Zowel voor jou als voor haar, maar ik vindt dat jij wel recht heb op een antwoord waarom ze niet komt opdagen/niks meer laat horen van dr. Je heb ook je verpichtingen en afspareken, en als ik het zo lees was alles rond, ik zou haar wel degelijk opbellen, heb je recht op om te weten wat er aan de hand is en als je netjes uitlegt dat je ook hemel en aarde moet bewegen voor dit verkopen, heb je wel recht op een antwoord, gewoon bellen dus dan hoor je het vanzelf.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:53

kun je d'r niet opbellen, is wat directer dan via pb en mail enzo.....
lijkt me normaal dat je weet waar je aan toe bent, en als je d'r kwijt kunt aan een ander zou ik die kans niet laten lopen, dit zijn toch geen afspraken ??!!!!!!! Of iemand het nu moeilijk heeft of niet, dat staat hier helemaal buiten.............succes!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:55

Eh Sonja voor het geval dat ze idd niet verkocht wordt: zou jij mij alle info over je pony door kunnen pben incl. de vraagprijs.

Begreep toen dat je haar eventueel ook wel wou ruilen voor ene leuke kinderpony?

Ik hoor wel van je, en sowieso tegenover die andere mensen gewoon even vragen waar jij en je pony nu staan.
Het is een levend dier en dan heb je aan twijfels niets.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:33

Zou inderdaad gewoon op de man af vragen of ze hem nou willen of niet omdat je ook duidelijkheid nodig hebt!
Lijkt me dat hun dat ook wel begrijpen als ze bekend zijn met je situatie.