Springen? Paardenbeul?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:56

Ik ben het 100 % met je eens !
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar sommige mensen.. weten gewoon echt niet waar ze mee bezig zijn ! En die vinden dan dat ze fantastisch kunnen rijden en zo een geweldige band met hun paard hebben (omdat het dier zo goed luisterd).. nou sorry.. maar dan denk ik ook van, hallo ! er bestaat ook nog iets anders dan een dier met geweld tot luisteren te dwingen ! denk ook eens aan je paard ! Verdrietig

Pling

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:46

Lielle schreef:
eens met kawa, gomir en annegti. Typisch pennymeisjes gemuts hier. Eerst eens zelf wat parcoursen rijden en dan terug komen.


Moet ik me aangesproken voelen ?
Sorry hoor, er wordt om een mening gevraagd, ik geef de mijne en het enige wat ik krijg is commentaar van "als je het beter kunt, waarom was je dan niet daar?"

HEB ik gezegd dat ik het beter kan ? Nee

Sommige mensen WETEN niet waar ze mee bezig zijn, en iedereen kan gaan beweren dat springruiters dat gerust wel weten etc. etc. etc. maar ik blijf daarbij.


    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:00

gomir schreef:
Mijn reactie gaat wel iets verder dan "als je het beter kunt, waarom was je dan niet daar?"

Ik vind de suggestie dat er springruiters in het internationale werk rijden die niet weten wat ze aan het doen zijn, trouwens ook niet echt genuanceerd Wijs er eens tien aan Verward


Ik had het niet helemaal over springruiters alleen, maar over ruiters in het algemeen.

Springruiters op internationale wedstrijden zullen misschien wel weten wat ze doen, maar of ze het ook DIERVRIENDELIJK doen ?
Natuurlijk zijn er uitzonderingen.. maar toch ...

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:19

Natuurlijk zijn niet alle ruiters zo ondiervriendlijk, maar ze zijn er wel, en dat is waar IK het over heb ..

Er wordt steeds gezegd dat er hier een hoog "pennymeisjesgehalte" is.. moet ik met daarop aangesproken voelen ?

Ik denk dat ik toch wel even anders reageer als een "pennymeisje"..

Verder wordt hier ook regelmatig gezegd van "eerst zelf een parcours van 1.60 springen, daarna terugkomen"..

Ik spring regelmatig, misschien niet 1.60 maar toch zeker wel rond de 1.20/1.40, dus graag geen reacties meer dat ik niet weet waar ik over praat.

Ik weet ook wel dat je een dier niet kunt dwingen om over een hindernis van 1.60 te springen, maar mensen proberen het wel (danwel over een lagere hindernis), dieren weigeren, of belanden midden in de hindernis...

Dierenmishandeling ? ja .. Scheve mond

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:29

runningkawa"]
Je springt parcoursen van 140?
of losse hindernissen?.
[/quote]

Verschillend, geen parcoursen met alleen hindernissen van 1.40 maar met verschillende hoogten. Ook regelmatig een los hindernisje.

[quote="runningkawa schreef:
En hier in mijn omgeving zie ik ook mensen met aangesingelde neus en sperrriemen omdat hij zijn mond open doet.
En dat is wel goed?
Dat kun je dan bij die paarden die zijn mond openen in de springsport toch niet zeggen, zitten tenminste niet gemeen vast gesnoert.

Is idd. niet goed, maar ik heb verder ook nix gezegd over het "open doen vd mond".

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:40

Ik heb niet zo een behoefte aan een discussie op dit moment.

Ik rij geen wedstrijden, spring meer voor mijzelf en omdat het beestje het leuk vind.

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:54

runningkawa schreef:
Van doping merkt een paard niks negatiefs, tenminste niet op het moment.
En dat balken optillen en die soort praktijken word vaak gedaan voor paarden in de handel, lager nivo dus, niet bij de prof paarden, die springen puur op karakter, want zonder dat word je simpelweg geen 1

Ik heb het balken optillen ook gezien, maar geen 1 die dan blijvend goed bleef springen.
Dat zit erin of niet, dat kun je er met trucjes niet in krijgen.


Dus je wou zeggen dat doping goed is ? dat mensen het vooral moeten gebruiken omdat het paard er toch geen nadeel van heeft ? (op dat moment) ? en nee ik lees dat niet letterlijk, maar het is een conclusie die ik uit je woorden haal..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:03

runningkawa"]
[quote="Yellowfish"][quote="runningkawa schreef:
Van doping merkt een paard niks negatiefs, tenminste niet op het moment.
En dat balken optillen en die soort praktijken word vaak gedaan voor paarden in de handel, lager nivo dus, niet bij de prof paarden, die springen puur op karakter, want zonder dat word je simpelweg geen 1

Ik heb het balken optillen ook gezien, maar geen 1 die dan blijvend goed bleef springen.
Dat zit erin of niet, dat kun je er met trucjes niet in krijgen.


Dus je wou zeggen dat doping goed is ? dat mensen het vooral moeten gebruiken omdat het paard er toch geen nadeel van heeft ? (op dat moment) ? en nee ik lees dat niet letterlijk, maar het is een conclusie die ik uit je woorden haal..
[/quote]
Hoho verkeerde conclusie, ben absoluut fel tegen!!
Maar het ging ermij ff om dat een paard dat niet voelt als misbruik, meppen enzo wel.
Een paard weet immers niet waarom hij zich ineens zo sterk voelt
[/quote]

Dan heb ik nix gezegd Schijnheilig
Ik ben ook absoluut tegen doping, het paard weet idd niet waarom hij zich ineens zo sterk voelt, maar de uitwerking voelt hij des te meer !

Sommige mensen Stoom uit je oren

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, DDDara, Donnatella, KirstenHorse, Lanoca, lukka63, mmajar, Noukie123, Poety en 115 bezoekers