Mogelijk TBS voor dierenmishandelaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Mogelijk TBS voor dierenmishandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 23:53

Zo net op hart van nederland.
Na de blijvende moorden op vooral paarden en pony's gaat de regering overwegen om de daders mogelijk TBS op te leggen.
Harstikke leuk, maar dan moeten ze wel eerst de daders pakken....

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:54

En daar zit hem nou net de kneep!Ze zijn niet te pakken te krijgen! Boos!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 02:06

Zit er geen dna aan de paarden? Kunnen ze in iedergevla de kleur ogen enzo achterhalen, of het een man of vrouw is, geeft toch een beeld.

Ik vind marteling een betere oplossing trouwens, zou ze dolgraag en paar flinke meppen willen geven, debielen. Misselijk

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 02:59

tja laat ze ze eerst maar eens oppakken!
En dan kunnen ze ook gerust aan mij overgeleverd worden..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 03:59

Geen gekke gedachte, als je bedenkt dat dierenmishandeling
vaak een voorbode van dezelfde praktijken op mensen is... Nagelbijten / Gniffelen

Wèl gek dat ze dan niet beter hun best doen om dierenmishandelaars
te pakken te krijgen voordat die aan mensen toekomen...

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:33

TBS???

Tjonge jonge, kunnen ze niks beters verzinnen??? Ik weet dat aan het nederlandse rechtssysteem niks deugt maar laat ze in ieder geval een wat zwaardere straf opleggen. In principe ben ik voor dezelfde mishandeling als zij hebben aangedaan.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:42

Suzanne F. schreef:
TBS???

Tjonge jonge, kunnen ze niks beters verzinnen??? Ik weet dat aan het nederlandse rechtssysteem niks deugt maar laat ze in ieder geval een wat zwaardere straf opleggen. In principe ben ik voor dezelfde mishandeling als zij hebben aangedaan.....



tbs is eigenlijk een andere naam voor .... voor altijd! Tbs kan 60 jaar duren terwijl een maximumstraf een maximum straf is.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:44

Ik vind dat ze iemand moeten straffen alsof hij een mens heeft mishandeld.
Of lijfstraffen natuurlijk.... (helaas mag dit niet in Nl.)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:00

TBS betekend niet voor altijd, tenminste niet letterlijk. Je komt vrij, maar zodra je weer in aanraking komt met de politie mag je weer terug naar een TBS-kliniek. Ik vind dat ze dezelfde cel-straffen moeten hanteren als kindermishandeling / moord EN TBS...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:04

Jammer dat het maar niet lukt om de dader(s) te pakken te krijgen. Ik hoop dat dat zo snel mogeijk gebeurd! Scheve mond

Ik denk trouwens wel dat het een man is. Er was nl. ook een keer een schaapo vermoord en de eigenaar zei dat dat de wildste van de hele kudde was, dat je die echt niet zomaar te pakken kreeg!
Hm... Duidelijk iemand met ervaring denk ik. Scheve mond

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:50

Vrouwen kunnen meestal toch wel beter met dieren omgaan. Toch denk ik ook dat het een man is. Weet iemand nog dat "hengstje" dat ze te pakken hebben genomen??? Zou dat dezelfde persoon zijn geweest, of een replica??? Ik kan dat hengstje en dat schaap niet plaatsen bij deze gestoorde vent??? Iemand?

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:00

TBS... Kom op nou! Ik zou de man laten lijden zoals wat hij ook bij die pony heeft gedaan. Dus gewoon mes steken totdat hij dood gaat... Beetje hard, maar ik vind gewoon dat hij moet voelen wat hij bij die pony deed. Scheve mond
Wie bied zich aan? Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:01

Daders ? Welke daders ?
Er zijn immers 9 van 10 keer geen daders te bekennen.
Dus dat schijntje TBS maakt ze ook echt niet bang, ze zijn sneaky genoeg om door te blijven gaan, ze worden toch nooit gepakt. Boos!

Wat helemaal mooi is, is dat ze in het nieuws altijd helemaal gaan vertellen hoe de dader het gedaan heeft, alle details blijven niet gespaard.
Dat vind ik echt het domste wat ze kunnen doen, ze brengen alleen maar meer psycho's op ideeën die precies hetzelfde gaan doen : 'Het is toch allemaal precies uitgelegd op tv "

Domme mensen

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:07

SANEX schreef:


Wat helemaal mooi is, is dat ze in het nieuws altijd helemaal gaan vertellen hoe de dader het gedaan heeft, alle details blijven niet gespaard.
Dat vind ik echt het domste wat ze kunnen doen, ze brengen alleen maar meer psycho's op ideeën die precies hetzelfde gaan doen : 'Het is toch allemaal precies uitgelegd op tv "

Domme mensen



Ja vind ik ook. Net zoals op internet, daar kun je ook vinden hoe je atoombommen moet maken, en terroristische aanvallen kunt plegen. Verward

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:11

eigenlijk moeten ze gewoon zo'n zware boerenknol op die mensen zetten en lekker laten staan een paar uurtjes voelen ze ook eens hoe dat is!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:30

ik zou het niet meer dan logisch vinden als ze dit soort mishandelaren TBS geven. Immers de stoornissen zijn niet anders dan bij verkrachtigers, pyromanen of wat dan ook.

De delicten komen voort uit een gestoord denk (en voel) beeld en dat moet je veranderen. Alleen de vraag is wat voor soort therapie je hier op moet zetten. De mishandelaar handelt vanuit bepaalde impulsen en behoeftes en daar moet hij anders mee leren omgaan.

ja ja flauwekul denken nu velen maar zo werkt het wel.

En TBS instellingen zijn tegenwoordig niets anders dan fabriekjes waar je mensen binnen een bepaalde tijd (gemiddeld 4 tot 6 jaar) weer moet klaarstomen voor de grote mensen maatschappij. Er is net weer een onderzoek afgerond waarin de wijze onderzoekers menen dat er niet genoeg behandeld wordt maar meer op de beveiliging wordt gelet. Als TBS instellingen niet naar behoren presteren, dus niet genoeg TBS-ers binnen de afgesproken tijd 'genezen' hebben verklaard worden ze straks gekort op hun €€€ uit Den Haag.
Valt ook weer wat over te zeggen want een TBS-er kost al snel €350,- per dag en wat gaat er naar de gehandicapten of ouderenzorg...?!?!!?
Maar goed, neemt niet weg dat je iets met die mensen moet doen!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:30

Als ze die klojo al te pakken krijgt ie een jaartje gevangenis ofzo, doodknuppelen dat uitschot. Boos!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:07

Laat ze eerst maar eens de daders pakken dan zijn ze al een stap verder en dan mogen ze die gerust bij mij afleveren , ik weet wel raad met ze

afschieten die gasten maar dan zo dat ze een langzame pijnlijke dood hebben !!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:10

Ik moet zeggen dat dit iig een stap in de goede richting is, maar laten ze idd maar eerst die mensen pakken.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:20

Ik vind het al heel wat dat ze erover praten, met die bagger regering van ons.

Als ze ze te pakken krijgen wil ik ze ook wel eigenhandig straffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:41

Jammer, TBS kost de gemeenschap een hoop geld. Ik zou wel willen dat ze ze aan ons uitleveren, dan geven wij ze wel wisselgeld voor wat ze met onze dieren gedaan hebben....
Ik stel voor dat we ze castreren met een bot aardappelschilmesje. Zonder verdoving uiteraard.
Vreemd eigenlijk, ik ga d'r standaard vanuit dat het mannen zijn die zoiets doen Verward Misschien is het wel een vrouw Verward

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:33

sorayalover1 schreef:
eigenlijk moeten ze gewoon zo'n zware boerenknol op die mensen zetten en lekker laten staan een paar uurtjes voelen ze ook eens hoe dat is!

laat mij dan maar even m'n gang gaan.... Haha! Hyper!
nee even zondergekheid, mensen dit is natuurlijk geen oplossing he. na 6 jaar komt ie vrij zowiezo, en dan gaat het weer mis, wordt ie weer zo lang niet gepakt, en MOCHT ie dan toch toevallig in aanraking komen met de politie, dan gaat ie weer terug de TBS in, maar hij zorgt er wel voor dat ie tijdens die tijd niet in contact komt met de politie. Dus kan ie weer lekker z'n gangetje gaan! Misselijk

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:35

Straf heeft geen zin als je de daders niet kunt / wilt opsporen.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:42

Volgens mij verwoordt jij daar heel subtiel wat heel veel mensen denken CGJ12.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:49

De LPF wil de maximale gevangenisstraf voor zoiets verlengen van 1 jaar naar 5 jaar (is natuurlijk nog niets maar het is al iets). De VVD wil ook dat er behandeling volgt, want ze beseffen heel goed dat zulke figuren kunnen ontaarden in seriemoordenaars als ze hun interessen van dieren verleggen naar mensen. Onderzoek in Amerika heeft allang aangetoond dat vele seriemoordenaars in hun jeugd dieren martelden voor hun plezier.

Ik had allang zo'n vermoeden. Immers, als je een dier zo kunt toetakelen, wat houdt je dan tegen om niet hetzelfde met een mens te doen? Alleen de wet, meer niet. Laag drempeltje dus.

helaas haalt het allemaal geen zak uit, als ze die vent toch niet te pakken krijgen. Ze hebben nu inmiddels een beloning uitgeloofd maar ja, dat had Henk ten Napels de vorige keer ook al gedaan.

Wat ik toch maar niet kan begrijpen is dat mensen na al die gebeurtenissen hun dieren NOG STEEDS in een afgelegen weiland s'nachts buiten laten......... Geven die dan niets om hun dieren?