Wie wil er mee brainstormen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wie wil er mee brainstormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 15:15

Afgelopen zomer zouden Lindy en ik een trektocht door nederland maken (van Friesland naar Limburg) maar dat is helaas niet door gegaan door allerlei omstandigheden. Heel erg jammer.

Maar ik wil het idee dus niet zomaar laten varen. Ik wil voor aankomende zomer een nieuwe trektocht plannen.
Ik weet nog niet met wie of hoeveel mensen (Bokkers die deze droom delen???) en hoe of wat.
Wat ik wel weet is dat het géén trektocht van 3 dagen word, ik ga uit van zo'n 2 a 3 weken, misschien zelfs langer. En ik weet ook dat ik zeker weten door de bergen of andere buitenlandse natuurgebieden wil trekken. En het leukste lijkt mij wel een reis met bestemming te hebben, maar zonder tijdslimiet. (Het is misschien een leuk idee om op een bestemming in het buitenland te komen waar we nog een weekje relaxed kunnen vakantie vieren na de tocht) Én van de vorige trektocht hadden we besloten om het te rijden voor het goede doel, dat wil ik met deze volgende tocht ook doen. En dan voor het Brooke Hospital, voor paarden door/met paarden.
Of het haalbaar is weet ik niet, ik wil er iniedergeval over brainstormen en informatie over inwinnen zodat ik daar achter kan komen.
Dus aan jullie de vraag; Wie wil er mee brainstormen en/of ervaringen delen?


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 23:21

Om even terug te komen op wat ik al aan trektochten heb gedaan, het enige wat ik nog heb gedaan is langeafstand rijden. (zo'n 30 a 35 km per keer, zonder bagage ed) Maar daarom begin ik nu al met denken en vooral ook trainen, ik ga zowiso heel veel oefenen, ook onder barre weersomstandig heden, gewoon alles uitproberen zoadat ik weet tijdens de uiteindelijke tocht wat voor mij en mn ponybeest qua uitrusting en afstand/rust per dag goed is. Ook wil ik endurance wedstrijden gaan rijden als training. Maar hoe ik/we alles gaan regelen moeten we nog uitzoeken. Ik wil wel overnachtingsplaatsen proberen te regelen, maar wel zo dat er geen vaste datum aan zit wanneer wij bij elke plaats zouden moeten zijn. Tijdsdruk lijkt me funest voor zon tocht, dan vraag je al snel teveel omdat je toch optijd bij je overnachtingsplaats wil zijn. Met een tentje op pad gaan zou ook een mogelijkheid zijn, maar we zouden ook half om half kunnen doen, ene nacht in een tent en de andere op een boederij oid. Iig wil ik wel dat áls ik zoiets zou gaan doen dat het perfect geregeld is zodat de kans van slagen optimaal is!
Maar het leukste is natuurlijk wanneer ik meer mensen kan vinden die ook zo'n toch willen doen zodat we met zn allen aan de slag kunnen gaan. Dus bij deze ook even een oproepje, bokkers die serieus geintreseerd zijn om zo'n tocht mee te rijden, pb me of zet het in dit topic!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 00:24

Ja daar heb ik info over gekeregen (ook voor de vorige tocht heb je me daar info over gegeven) Ik heb een info pakketje aangevraagd en ik zou lid worden maar ht schiet er steeds bij in om even dat formuliertje in te vullen en op de bus te doen om lid te worden. Moet ik toch eens doen, het proefexemplaar van het boekje dat ik kreeg vond ik heel intresant om te lezen en ik denk dat ik er wel waardevolle tips uit kan halen!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 14:50

Dit is het isbn nummer: 9053680012
Ik ga m nu bestellen

Ik ga snel even alles op een rijtje zetten. Het leukste leek mij om door het buitenland, door de bergen en ruige natuur een tocht te maken. Maar als voorbereiding is een tocht dwars door Nederland ook heel leuk.
Ik had het er laatst nog even over met Lindy en toen bedacht ik dat het misschien wel te combineren zou kunnen zijn met de recordpoging langste buitenrit. (waar ook ideeen voor kwamen om er een sponsor tocht voor Brooke van te maken)
Als er nou één groep dwars door nederland trekt bedacht ik dat er misschien wel elke dag, dat we door een ander gedeelte van nederland rijden, ook een groep bokkers mee rijdt. Dat als we bijv. door drenthe komen dat er een groep Drenthse bokkers meerijd en als we door overijsel komen rijden er een groep overijselse bokkers mee.
Zo hoeft niet iedereen naar 1 bepaald punt in Nederland te komen, wat voor sommigen ook niet te doen is, en dan kunnen er waarschijnlijk veel meer mensen meerijden en lukt de record poging mss ook nog. En dan koppelen we daar de inzamelings Actie voor Brooke aan vast, per km, of per ruiter die meerijd ofzo?
Misschien een onmogelijk idee, maar misschien dat we het idee met zn allen zo kunnen maken dat het wel mogelijk word.

Maar zo'n rit door nederland lijkt mij een goeie oefening om te kijken of we dan een evt rit door het buitenland ook aan zouden kunnen... Want dat is mijn uiteindelijke doel!


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 20:35

Ja ik dacht zelf aan ong een groepje van 4 personen (evt 6).
En het is pas in de zomer maanden dus, ik ga straks wat concrete plannen neerzetten en zodra we weten met wat voor groepje we gaan kunnen we beginnen met trainen en voorbereiden!
En voordat we zo'n vast groepje hebben moeten we natuurlijk wel wat globale plannen en richtlijnen hebben. Ik moet wel zeggen; Weet waar je aan begint. Het klinkt simpel, maar het is een heel regel werk, niet alleen voor de tocht maar ook het gedeelte wat voor Brooke geregeld moet worden! En de tocht zelf moet ook niet onderschat worden. Het vergt heel wat training! Niet alleen voor je paard maar ook voor jezelf. Het is onmogelijk om een paard in 2 maandjes voor zo'n tocht klaar te stomen. Daarom begin ik nu al met de voorbereiding en voor de tocht dagelijkse training.
Ik wil trouwens nog wel even kwijt dat Brooke centraal staat voor deze tocht! En mensen die graag wat voor Brooke willen doen, kunnen ons ten alle tijde helpen!
Ik kom zo snel mogelijk met meer info!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 23:56

Trektocht

Voorbereidingen
Natuurlijk moeten er voorbereidingen getroffen worden. Ik denk dat we als eerste moeten gaan bekijken wat iedereen van zo’n rit verwacht. En wat iedereen voor ogen heeft bij een trektocht. Want de groep die met elkaar die tocht gaat doen moet behalve goed voorbereid ook het met elkaar eens zijn en weten wat ze van elkaar verwachten. Zo’n trektocht is natuurlijk niet niks en vergt veel van je paard maar ook van jezelf.
Maar ook een vaste groep vaststellen is niet makkelijk, want er zullen misschien meerderen zijn die mee willen, maar de groep moet niet groter zijn dan 4 tot 6 mensen.
En mensen die er nog geen ervaring mee hebben zullen er eerst achter moeten komen of ze zo’n tocht wel aankunnen. En dat is niet alleen voor henzelf, maar ook voor de anderen die meegaan. Je moet op elkaar kunnen rekenen, niet alleen tijdens de tocht maar ook tijdens de voorbereiding. Goed overleg is daarbij een must!

Ik zal dan maar als eerste vertellen wat ik verwacht van de tocht en hoe die er voor mij ong. zou moeten uitzien.
Ik denk zelf aan een tocht door het buitenland, door de bergen en de ruige natuur. Vooral om er zelf van te leren, maar ook om closer te worden met mijn pony. Op zo’n tocht moet je op elkaar kunnen vertrouwen en elkaar feilloos kunnen aanvoelen. Maar het kan ook een heel goede zelfleer zijn. Je kunt jezelf meerdere malen tegenkomen, tijdens de training, maar ook tijdens de tocht. Je moet kunnen improviseren en je moet een bepaalde denkwijze er voor hebben of krijgen. Ik hoop na de tocht met andere ogen naar de wereld en tegen het leven aan te kunnen kijken. De tocht wil ik ook doen om mezelf te bewijzen. Vaak zeg ik dingen die ik niet doe of niet afmaak en veel mensen denken dat ik een luchtfietser ben, een dromer. Juist daarom wil ik bewijzen dat ik zo’n tocht wel degelijk kan maken! En ik hoop er ook een paar goede vrienden aan over te houden, nieuwe mensen te ontmoeten, want ik heb nu via Bokt een oproepje gedaan voor reisgenoten en dat zullen mensen zijn die ik nog helemaal niet ken. En na zo’n tocht zal dat wel anders zijn! Haha!

Ik heb totaal geen idee hoe lang zo’n tocht gaat duren, aangezien ik nog niet weet hoeveel km je per dag zou kunnen afleggen. En ik zou ook nog niet weten waar we precies heen zouden moeten rijden, ik dacht zelf aan Spanje, Frankrijk of Italië. Maar dan zal de rit al onderin of buiten Nederland moeten beginnen, in België of Luxemburg. Een rit van onderin Nederland naar de middellandse zee (Nice, FR) is al meer dan 1000 km.
En ik denk dat je dan al snel een week of 4 onderweg bent. En je moet ook nog rekening met rustdagen houden. En natuurlijk de afsluiting van de tocht niet te vergeten, ik wilde als afsluiting van de tocht een weekje (of 2) vakantie houden op de plaats van bestemming van de tocht. Misschien dat we dat ook zouden kunnen regelen dmv sponsors voor ons zelf, want behalve dat we de tocht voor Brooke gaan rijden zullen we ook sponsors voor ons zelf moeten zoeken, want de uitrusting die je voor de tocht nodig hebt zal niet goedkoop zijn.

Hier nog even overzichtelijk lijstje met dingen die geregeld moeten worden en waar je rekening mee moet houden. Het lijkt een klein lijstje maar per streepje moet flink wat werk gedaan worden incl heel veel overleg! We moeten vooral niks over het hoofd zien!

- Training van jezelf en je paard
- Uitrusting (incl bepakking/bagage)
- Route plannen
- Sponsors voor de tocht (uitrusting)
- Beslag (Ik krijg een cursus noodbeslag, zodat ik bij losse ijzers zelf een noodijzer kan onder slaan en verder kan rijden totdat we een hoefsmid tegen komen)
- Brooke (Hoe regelen we de sponsoring? En daarbij moeten we alles uit de kast halen om er zoveel mogelijk uit te halen voor Brooke (en dan moeten we natuurlijk behalve sponsors voor de tocht ook proberen nieuwe donateurs te werven, bijv dmv van voorlichting met de documentaire(video) of folders ed ed) en hulp van bokkers die niet met de tocht meerijden is daarbij erg welkom!)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 21:34

Ik weet het, daarom wil ik nu ook beginnen met trainen en in de vakanties 'kleine' trektochtjes doen (van 3 of 4 dagen later mss eens een week) gewoon om te oefenen en te kijken hoe mn pony het oppakt en hoelang ik het zou kunnen volhouden.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 23:10

Ik heb net besloten dat ik (heb een boekje met uitgebreide info besteld, met routes en overnachtingsplaatsen ed ed) dat ik eerst de elfstedentocht ga rijden als training en om te kijken hoe Goldy en ik het doen. En het is lekker dicht bij huis door friesland!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 14:08

Tuurlijk kun je nog steeds meedoen! Haha!
Ik denk dat het wel een goed idee is om in Januari het definitieve groepje mensen vast te stellen die meegaan. Dan heeft iedereen nog even een beetje bedenktijd en tijd om te kijken wat ze kunnen.
Natuurlijk kunnen we tot die tijd wel vast een beetje concrete plannen maken en vooral mbt Brooke, want daarvoor moet ook heel veel geregeld worden! En als we eenmaal het groepje hebben vastgesteld kunnen we met zn allen aan de slag met de definitieve tocht!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, egnie, Juniores, Kopmeeuw, Maaaarije, maaaikkee, NorwayFjord, Raineri, Rubio, supervon78 en 127 bezoekers