DILEMMA!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

DILEMMA!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 11:25

ik heb nu mijn verzorgpaardje te koop gezet voor haar eigenaresse.. heb er zelf een hele tijd over getwijfeld of ik haar niet zelf zou kopen, maar had altijd het idee dat ik wat groot voor haar was omdat ze zo smal is. maar nu hebben we gisteren foto's gemaakt, en wat zag ik? ben eigenlijk helemaal niet te groot voor dr. mn benen komen niet eens echt onder haar buik uit! dus nu nog meer twijfel!!
verder is ze precies wat ik zoek eigenlijk. ik vertrouw haar echt voor de volle 100%, ze is lekker voorwaarts, kan alleen met haar naar buiten, een beetje dressuren, een sprongetje maken. alleen vraag ik me af of ik ook gewoon wedstrijden met haar zou kunnen rijden.

ik wil ook af en toe een dressuurwedstrijd rijden (als het goed gaat misschien nog een beetje verder komen in dressuur, want zij is al m1 en ik heb nog nooit meer dan 1 onderlinge b-wedstrijd gereden..) haar stokmaat is 1.52m, ik ben 19 (bijna 20). zou ik dan gewoon met haar bij de paarden mee kunnen rijden? en zou ik doordat ik op een pony meedoe minder punten krijgen van de jury?

ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. hoop dat jullie me kunnen helpen!!

hieronder maar een paar foto's zodat jullie het wat gemakkelijker kunnen beoordelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:39

Tis een rpima maatjes voor jou! je zou ook wel op een groter paard kunnen maar op deze pas je prima! en zolang je prima op je pony past dan kan je best wedstrijden rijden tussen de paarden! als je pony gewoon goed loopt is er nix aan de hand!
met sprinegn wordt het alleen wat moeilijker omdat de afstanden tussen de hindernissen verder uit elkaar staan voor de paarden en de B is meteen al een meter! Mara ik begrijp dat je alleen wilt gaan dressuren! ik vind dat het wel kan! ik zie er groter uit op mn pony! ( maar ik start wel bij de pony's)

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 11:45

sja.. ik ben ook niet zo groot. ben maar 1.68 ofzo dus Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:31

he! hoe kom je er in godsnaam bij dat he te groot bent!!
ik vind jullie juist heel leuk samen!
ik zou er gewoon voor gaan!
Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:25

je past er nog makkelijk op hoor! ik heb nogsteeds een pony van 1.55 en ben zelf bijna 1.80

maar ik rij wedstrijden met mn paard van 1.72

je zal geen minder punten krijgen omdat je te groot bent voor je pony, wel heb je er altijd jury's bij zitten die pony's minder leuk vinden om te zien

want als je dalijk in de L1/L2 komt en je rijdt tegen een paar paarden die echt mooi aan de maat zijn, flink wat front hebben en echt een mooie verschijning zijn, met ook nog eens mooie ruime gangen, dan rijden die jou er waarschijnlijk altijd uit, zelfs als ze een paar slordigheidsfoutjes maken

maar niet alle jury's zijn zo hoor! maar er zitten wel zo'n jury's tussen

maar als je gewoon lekker wat wedstrijdjes wil rijden, en verder gewoon wat lol wil maken en gewoon leuk wil rijden, zou ik haar gewoon kopen hoor!

je past er nog makkelijk op!

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 19:53

dank jullie wel!! was echt gewoon mn gevoel dat ik te groot was.. dacht echt dat mn benen ver onder dr buik staken enzo. maar nu zag ik de foto's en dacht ik van: oww?!
dus denk dak het gewoon ga doen hoor!! nog ff kijken of we het over prijs eens kunnen worden enzo *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:53

ik zou je juist helemaal niet mooier vinden staan op een groter paard,ik vind je hier harstikke mooi op staan hoor.

klinkt ook als best een fijn paardje en je kunt er gewoon mee bij de paarden starten,je zult echt niet minder punten krijgen hoor Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:54

alleen even een vraagje,hoe oud is dit paardje?
ze heeft best een erg door gezakte rug he?of is ze achter overbouwd?

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 00:43

ze is 9 en voor zover ik het weet en kan zien is ze niet overbouwd hoor!
kijk maar:

Afbeelding

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:49

kopen TUTTEBOL!!!!

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 01:04

kga het er morgen over hebben Haha!