vandaag "hulp" gehad van 'pennyjongetje' :D :s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

vandaag "hulp" gehad van 'pennyjongetje' :D :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 22:18

Ik ben vandaag dus 'gestalkt' geweest door een 'pennyjongentje' Tong uitsteken Nu weet ik hoe sommigen zich voelen als er kinderen de hele tijd rond hun paard zitten te draaien *LOL*

Ik heb wel een eigen paardje, maar de meeste van mijn vriendinnen niet en ik ga nog altijd elke donderdagavond naar de manege om op manegepaarden te rijden. Dus ik kom af, krijg te horen op wie ik mocht rijden, leg alles klaar en begin te poetsen.

Terwij ik aan het poetsen was en aan de andere kant van het paard stond, hoor ik daar opeens een stem: "wie is daar aan het poetsen". Dus ik kijk even en zeg hallo tegen een ik schat 10-jarig jongentje.
Hij komt al dadelijk bij mij de stal binnen: "Ga je daar mee rijden?" (vond ikzelf nogal een overbodige vraag maar kom, heb toch maar geantwoord Tong uitsteken )
"en is die braaf?" ik: "ja hoor, heel braaf"
"ja, ik heb er ooit eens mee gestapt toen... blablabla Dromen ...
Toen moest ik even iets gaan halen, bleef die bij mijn paard in de stal staan en deed ie alsof ie zelf een paard was *LOL* . Ik kwam terug en wou het hoofdstel aandoen, en ik zie opeens dat een of ander flap wel een heel raar manier had van hoofdstellen uitdoen en ophangen, want echt netjes zag het er niet uit.
Ik in een gevecht met dat prul, pakt die jongen ineens mijn hoofdstel af Verward hij kon dat wel even oplossen hoor Clown ik heb gelukkig juist op tijd het hoofdstel terug kunnen pikken voordat ie het helemaal uit elkaar had gedraait, en hij mocht dan uiteindelijk de teugels even vasthouden.

toen zei ie plots tegen mij: "hé, gooi je zadel nu gauw op, straks ben je nog te laat" Haha! De toon was best wel grappig, alsof ie mn moeder was die zich ergerde omdat ik te laat op school ging komen Pling

Toen had ik opgezadelt en mochten we de bak in. Hij dus onmiddelijk voor mij die deur open gedaan. Ik wou nog even aan de staldeur mijn cap pakken, pakt hij mijn paard opeens bij de teugels en wandeld gewoon naar buiten Verward

ik: "hé wat ga je doen? ga je mijn paard naar bak wandelen?"
hij: "ja!" Verward

Ok dan hé, hij was toch al vertrokken. Toen stond ik in de bak, en dat paard is nogal gevoellig op de rug, en omdat er sommige ruiters zijn die met een plof in het zadel zakken heeft ie er een beetje schrik voor en begint hij altijd te draaien en weg te lopen. Dus ik wou veiligheidshalve wachte totdat mijn instructrice hem even kon vasthouden zodat ik heel zachjes kon opstappen.

hij: "ga je niet opstappen?"
ik:'nee, ik wacht even, hij moet nog een beetje aangesingeld worden'
hij:"kun je dat dan niet zelf?"
ik:"jawel, maar hij draait zich altijd."
hij:"moet ik hem even vasthouden?" (nota: klein mager pennyjongentje, paard ruim 1.68 en zeer struis gebouwd)
ik: "euh, nee hoeft niet"
toen ging hij zelf naar het zadel Verward . En deed ie het zweetblad omhoog en meneer wou dat paard eens aansingelen.ik nog een beetje gefrustreerd gezegd dat hij ervanaf moest blijven voordat er ongelukken gebeuren, maar hij deed juist alsof hij me niet hoorde. Natuurlijk dat paard onmiddelijk rond aan het dansen, en hij kreeg de singel geen gaatje verder en ik heb hem uiteindelijk weg moeten halen voordat ie mijn paard helemaal aan het gek maken was...

Nadat ik was opgestapt heeft ie nog netjes mijn zweep gegeven die hij al die tijd bij hem had gehouden en daarna was ie weggegaan.

Ik moest er erna toch wel stiekem mee lachen , zo iemand die alles voor je doet en meent dat hij alle paarden aankan, maar ik moet eerlijk zijn, als ie me nu iedere week gaat komen helpen wordt het mij teveel Haha!

(sorry nogal lang verhaal Bloos )
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 06-11-03 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kablom
Berichten: 225
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:22

hahha wel grappig hoor.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:22

Ach het is lief bedoeld, maar zou er zelf geloof ik niet zo goed tegen kunnen haha

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:25

neej daar kan ik me ook wel aan ergeren..maar jah die kindejs weten niet beter..op zich wel lief altijd Haha!

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:26

haha, wel lief toch zo'n assistent Knipoog

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:40

Hahaha ik kan me heel goed voorstellen dat het een beetje irritant was (zou ik zelf ook vinden), maar je moet maar zo denken: het is allemaal heel lief bedoeld...en achteraf kun je er altijd wel om lachen Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:48

Geweldig ! *LOL*
Leuke ervaring met een penny-jongetje, en nu maar hopen dat het eenmalig is Knipoog

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:12

Ach, als je er nog om kunt lachen... Het klinkt ook eigenlijk best schattig!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:35

lief hoor! zo heb ik hier in de buurt een paar meisjes die weleens komen helpen als ik met 1 van de paarden bezig ben

en mn nichtjes van 5,9 en 12 helpen ook graag mee

dat mis ik wel nu ik thuis sta, op de pensionstal had ik dagelijks van die kleine hulpjes Lachen

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:58

Tja sommige jochies hè? Haha!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:31

met jongetjes bij ons op de manege moet ik altijd lachen Haha! . Ik liep laatst in de gang wat rond tot mijn tijd was om de kinderlessen te doen, staat er al een vreselijk kakjongetje ( sorry voor het woord maar kan het niet beter omschrijven) te wachten met zijn pony. Die ging natuurlijk heerlijk in de gang staat poepen. Hoor ik een meisje tegen hem zeggen dat zijn pony gepoept en dat je dat altijd op moet vegen. Dat wilde hij dus niet doen, dus ik loop er nietsvermoedend langs en "zie dat zijn pony heeft gepoept" Zeg tegen hem dat hij dat wel nog netjes moet opruimen omdat een pony geen bezem vast kan houden. Zegt hij doodserieus dat dat stinkt en hij het niet doet, goed zet dan je pony maar op stal want als het niet is opgeruimd kom je bij mij de les niet in. Met veel morren ruimt hij het op. Boos! Na de les wilde die pony zijn jeuk even wegschuren tegen zijn rug, roept hij ineens niet doen, daar wordt ik vies van Verward Verward
Moest er achteraf zo om lachen, als het al op die leeftijd begint hoe moet het dan als ze een jaar of 15 zijn? Eigen paard met groom en alles wat er nog bij hoort?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:30

Wat een grappig verhaal haha Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:47

Haha, leuk! Knipoog Het is lief bedoeld jah... maar niet hopen voor jou dat ie er iedere week is! Lijkt me dan toch wel een beetje irri Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 19:53

Hoffieeeh schreef:
Haha, leuk! Knipoog Het is lief bedoeld jah... maar niet hopen voor jou dat ie er iedere week is! Lijkt me dan toch wel een beetje irri Knipoog


Ik houd mijn hart al vast want dat jongentje loopt daar regelmatig rond als ik les heb Haha! . Ik hoop alleen dat hij na een paar keer niet gaat vragen om mijn paard droog te stappen, en later hem helemaal voor mij gaat willen inrijden ofzo Haha! ahoewel, soms is het ook eens fijn om een groom te hebben die alles voor je doet Haha!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:06

hihi kvind het wel pittig! maar kan wel irritant zijn, toen ik nog op de manege reed had ik dat ook vaak. MAAR er komt een periode dat je het minder kan waarderen Extreme duivel

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:11

Oeh dat lijkt me zo irritant...
Ik had geloof ik direct gezegd: Wil je weggaan ik ben met dit paard bezig ofzo...EN DAT AANSINGELEN...Oeh dat had ik hem dus nietlaten doen he...Ook al luisterde ie niet....Maar goed jij bent net iets liever tegen zo'n pennygeval dan mij...

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:04

Wij hebben er ook ooit eens zoeen gehad. In eerste instantie leuk, maar dat joch werd steeds brutaler. Tot we hem er op betrapte dat hij als wij er niet waren dat staaltje eens over wilde doen en ging zadelen omdat "hij dat altijd deed" Ging rijden omdat die en die gezegd had dat dat mocht. Hij speelde alles en iedereen naar elkaar uit. Het mooie is wel dat toen ik hem even apart nam en vertelde dat hij niet meer mocht komen hij dat al snel begreep en we hem ook nooit meer gezien hebben.. Knipoog