Iwaldo is op?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Iwaldo is op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 16:48

Na een veeartsbezoek waar uit was gekomen dat hij een virusje had, en astmatisch reageerde, was er wel vooruitgang te zien.

Vandaag echter stond ie weer te pompen. Ik had dressuurles en hij was ook niet vooruit te branden. Mijn instructeur had vervolgens een punt, waar ik eigenlijk best van geschrokken ben. Hij vroeg zich namelijk af of dit paard nog wel geschikt was voor de sport. Met name de jacht.

Waldo is natuurlijk een jachtpaard, en niet van mij. De eigenaar vraagt altijd aan mij of hij naar de jacht mee kan. Voor mij is dat best lastig; wanneer ben je te voorzichtig?

Daar komt bij dat de vos twee keer is mee geweest en die is iets over de kop gereden. Die staat nu dus helemaal voor pampus op stal. Het is dus kiezen uit twee kwaden als hij een van zijn paarden mee wil nemen.

Ik heb dus de veearts gebeld (kreeg mijn oude vertrouwde veearts! Topkerel!) en het probleem voorgelegd. Wanneer kan ik met zekerheid zeggen dat hij gezond genoeg is om te jagen? Waar kan ik aan zien dat de tijd is gekomen om hem met pensioen te sturen? Wat is wijsheid?

De veearts raadde me aan hem komende week nog rust te geven en dan langs te komen voor een longpunctie of bronchoscopie ofzo. Zo kunnen ze hem helemaal onderzoeken, en kunnen we onze conclusie op goede feiten baseren. Als het mijn eigen paard was, had ik het wel geweten. Maarja, je gaat een ander niet vertellen wat te doen. Overigens sprak ik net de eigenaar en die wil graag mee naar de kliniek en is het helemaal met me eens dat we het het beste kunnen laten onderzoeken. Top! OK dan!

Maargoed. Ik hoop dat dat onderzoek duidelijkheid kan geven hoe de toekomst voor Waldo zal zijn. En als dat niet als jachtpaard is, dan gaan er meer dingen spelen. Zal hij hem dan verkopen? Moet ik hem dan kopen? Scheve mond

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:07

Hopen dat de DA een goede uitslag geeft en dat het paardje met een beetje rust weer de oude wordt...

Goeie eigenaar trouwens, ik ken een hele hoop jachtruiters met hele andere instellingen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:16

Oef, lastig allemaal. Arme Waldo...

Wel goed dat jullie het laten onderzoeken en dat de eigenaar best flink op je vertrouwd met je mening.

Sterkte ermee Knipoog

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:28

Veel succes ermee en ik hoop dat alles goedkomt!! OK dan!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:43

wat fijn dat je zo goed kunt overleggen met de eigenaar. ik denk dat meerdere bokkers daar jaloers op zijn.