a

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 21:02

a
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 21:06

Het valt wel mee hor met het aantal ongelukken in de eventing! Alleen als er wat gebeurt is het vaak meteen ernstig Boos!
Bij het dressuur en springen lopen ook veel paarden blessures op, alleen dat valt minder op omdat het vaak thuis gebeurt. Maar ook dat loopt niet altijd goed af! En hoeveel paarden komen er niet zwaar gewond uit de stapmolen? Dat heb ik toch ook al een paar keer meegemaakt.

Maar het blijft natuurlijk altijd vervelend als er ongelukken gebeuren, gelukkig gaat het sinds de invoering van de breekboom al veel beter!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 21:15

a
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:39

ik denk wel dat de eventing zal blijven
nu met die bomen van speciaal materiaal wordt het ook veiliger voor de paaden.
het is een sprot die echt al heel lang bestaat, dus ik denk ook niet dat daar zomaar mee gestopt zal worden, en wat dat publiek betreft... je weet van te voren dat er wat gebeuren kan, maar dat is in ander takken van de paardensport ook zo, in elke sport is dat zo.
het autoracen, is zeg maar wat, gebeuren ook vaak ongelukken, en daar komt toch ook nog steeds publiek op af.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:41

Ik denk niet dat dè eventinglanden bij uitstek - de UK, Australië, Nieuw-Zeeland - het zullen accepteren als de eventing op internationaal niveau (dus ook OS) verboden zal worden. In die landen is het tak van paardensport nr. 1 en dat is aan de resultaten op internationaal niveau ook goed te zien. Wat natuurlijk niet wegneemt dat er bij de organisatie 200% aandacht moet zijn voor de veiligheid tijdens zo'n wedstrijd.