Een huis is ook NOOIT af! :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Een huis is ook NOOIT af! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 15:16

Grrr, weet waar je aan begint als je een huis koopt!!
Pat en ik hebben dus vorig jaar dit huis gekocht, en nog is het niet in orde. Nou moet ik zeggen dat ik tussen mn fulltime baan, paard, en Bokt ook niet veel tijd heb uitgegeven om er veel aan te doen, dat is mn eigen schuld Bloos
Maargoed, toen we hier kwamen hadden ze dus OVERAL van die lelijke plastic schrootjes. Het leek van binnen net zo`n vakantiehuisje aan zee ofzo. Die hebben we eraf gehaald, en de muur erachter bleek dus niet super te zijn. In de huiskamer was `ie vochtig, we dachten al dat er een lek in de muur zat maar dat was gelukkig niet zo. Gewoon condens enzo. Een ander muurtje was gewoon niet gestuckt, dus daar hebben we een jaar tegenaan zitten koekeloeren, een lelijke kale bakstenen muur met gaten. Boven hebben we twee extra kamertjes, met in de tussenmuur..... een reusachtig gat! Met de bouw van het huis heeft daar een inbouwkast tussenin gezeten, en is dus door de vorige bewoners vervangen door een groot prikbord aan beiden kanten. En ja, die hebben ze meegenomen natuurlijk. De muren hebben we daar ook geschilderd, en ligt er parket nu boven. Maarja, dat gat zit er nog. De schuur heeft als dak een soort vergiet, wat steeds erger word. Er ligt in de schuur zowat net zoveel water als buiten als het heeft geregend...
Nu is vandaag de stucadoor er, en gaat bijna alle muren beneden en boven stucken zodat ze netjes zijn. Het is hier nu dus een paasei omdat alles aan de kant moest. In de gang hadden ze dus op het plafond ook schrootjes die we er vorige week af hebben gehaald, en is mn vriend de hele week bezig geweest daar het plafond dicht te maken met gipsplaten. En nu blijkt er een lek te zitten! Het dak is boven niet netjes afgewerkt, en als de wind verkeerd staat regen het daar een beetje in, en komt dus in de hal naar beneden gedropen Verward Daar moet dus iemand voor komen. Ook is de achterdeur in zeer slechte staat, denk half verrot van binnen, en hij kiert ontzettend. Komt dus ook binnenkort een nieuwe deur. Nog een probleem, wij hebben in de huiskamer een open trap. Dus, verdwijnt in de winter alle warmte fijn naar boven. Daar moeten we nog iets op vinden om dat dicht te maken.
En dan heb ik het nog niet over de tuin (wildernis) gehad!! Gelukkig heeft de buurvrouw het net zo, en valt het dus niet zo erg op... Haha! Laatste prioriteit!!!
Ik heb er iig een wijze les van geleerd: het volgende huis dat ik ooit koop is nieuwbouw, en NIKS aan te doen!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:20

Bij nieuwbouw kun je net zo goed ellende hebben hoor!
Balen voor je iig, ik ken het probleem en ik kan ook wel even het telefoonnummer van de bovenburen geven, dan kunnen wel misschien een praatgroep beginnen. Knipoog Haha!
Kom op... even doorbijten en over een tijdje lach je erom.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 15:24

Oh ja, dat zal ook wel, maar momenteel heb ik het even helemaal gehad hier!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:27

Wij hebben ook een open trap in de kamer maar bovenaan de trap gewoon een kozijn met een deur erin.
En een huis is idd nooit af.
De plintjes langs de trap liggen hier ook al zo'n 3 maanden te wachten tot ze geplaatst worden Schijnheilig
Succes!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:29

ik heb 3 jaar geleden een huis gekocht samen met mijn vriend Patrick en hij is nog steeds niet af!

we leven niet meer in een zooitje ofzo hoor maar de voortuin is nog neit gedaan ziet er niet uit, achtertuin is nu af zowat...badkamer moet nog gedaan worden en 1 slaapkamer thats it maar dat moeten we rustig aan doen want het kost een paar centen en daar word ik niet vrolijk van!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:38

Wij zijn vier jaar bezig geweest aan de opbouw van ons nieuwbouwhuis (eigenhandig gezet). We wonen hier nu twee jaar ... en het is een puinhoop gewoon! Badkamer moet nog volledig gedaan worden (tot vloer toe), douchekamer heeft nog geen tegeltjes, dus hebben we daar plastiek aan de muren geniet Clown, keuken staat er, maar de werkbladen en de deurtjes nog niet , garage moet nog gevloerd worden (vloer staat in pakjes klaar), toilet beneden moet nog helemaal gedaan worden, toilet boven is de achterkant betegeld, de rest moet nog .... zucht .... plinten moeten nog overal. De slaapkamers moeten nog gepleisterd worden, de plafonds moeten nog ... en buiten dan nog gevoegd worden, hout onder de oversteek en de topgevels moet nog komen .... tuin is een weiland nu (lang leve de paarden *LOL*) ... eindconclusie????? Denk goed voor je begint met bouwen .... vooral met die zelf-doe toestanden kom je met een kater uit . De tijd ontbreekt en de handigheid die je zelf meent te hebben valt soms vet tegen! Bovendien is alles stukken duurder dan een mens in eerste instantie denkt, en is het 's niet zo duur, dan kan je het zelf niet en moet je alsnog een vakman je knoeiwerk laten uitzoeken Clown ... moet ik nog zeggen dat als ik ooit nog's een huis bouw dat het sleutel op de deur zal worden Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:42

Als je verhuisd dan heb je dat soort dingen. Wij hebben twee en een half jaar terug een huis gekocht, een oudje *LOL*
Na twee jaar zijn we er dan maar in gaan wonen, toen zaten we iig niet meer in de troep.
Ik merk wel dat als je er eenmaal in woont het verbouwen en aanpassen niet meer zo snel gaat als dat je er nog niet in zit. Veel kleine dingetjes, plintje hier, drempeltje daar, een kwastje verf etc. We moeten het "washok" nog, de inloopkast, de vloer van de keuken, de gang, de zolder, een slaapkamer en dan denk ik nog maar niet aan de tuin, want die heeft ook een complete metamorfose nodig *LOL*

Maar ik heb me er bij neergelegd. Als we tijd en zin hebben, dan doen we wat. Hebben we andere dingen, dan komt het allemaal vanzelf wel Haha!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:16

Een nieuw huis is ook niet alles. IK heb zelf geen ervaring, maar ken genoeg anderen die balen van hun nieuwe huis....

Aan ons huis hoefde niet zo heel erg veel te gebeuren. Tot nog toe hebben we het normale schilderwerk binnen en buiten. Verschillende rotte kozijnen gerepareerd, kapotte dakgoten. Niet open-willende voordeur. De hele tuin op de schoffel gehad, nieuw terras. Laatste projekt: achter in de tuin een stuk zwart grond afgegraven en wit zand erin. 20 januari komt de stal!!!
Toekomstige projekten: de slaapkamers vergroten door de schuine wand in ere te herstellen en er schuifdeuren voor te plaatsen (extra bergruimte) en een radiatorombouw om de cv in de woonkamer.

Het stuk bij de keuken opbouwen is veel te duur.... helaas.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 00:34

Poeh, ik voel me bijna opgelucht dat ik niet de enigste ben! Ik voelde me al bijna schuldig dat we zo redelijk laks zijn geweest met het huis...! Bloos

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:05

Nieuwbouw problemen: Oplevering(-spunten). Vloerleggen, muren stucken, daarna schilderen, alles schoonmaken, alles ophangen, tuin aanleggen enz enz.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:05

Hey koortje, nou je bent echt niet de enige hoor Haha!
Ik woon hier nou bijna drie jaar en het is nog steeds niet af.

Een voorbeeld we hadden vorige week lekage bij de cv ketel (nieuwe ketel van drie jaar ) die al tig keer na gekeken was omdat we klachten hadden, nu komt er dus weer iemand en die zei dat er heel wat aan de hand was, conclusie na de reparatie het is in die drie jaar nog nooit zo heerlijk warm in huis geweest.
En de muren blijken toch ook niet in zo'n goede staat te zijn als we dachten.
Nu komt langzaam de verf naar beneden en kunnen we waarschijnlijk alles in de winter op nieuw doen.

En idd zo blijf je bezig.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:09

Wij hebben sinds 2 maanden een huis.
Er zijn allemaal dingen die gedaan moeten worden, zaterdag gaat mijn schoonfamillie helpen met behangen, schilderen en laminaat leggen.
Ik ga dit keer niet in een huis zitten wat niet helemaal af is, heb het eerder gedaan en 3 jaar later zaten we nog in de elende Haha!

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:11

Dat idee heb ik ook dat het nooit af komt!Bij ons is de buitenboel deze zomer gerenoveert dus daar hebben we de eerste jaren geen omkijken naar,maar binnen moet nog het een en ander gebeuren,trap bekleden,muurtje eruit, andere vloer,en er moet nog een en ander geverft en gestuct worden.(in de gang zit een soort granol en als die muur weg is hebben we dat stuk bij de woonkamer)
In januari gaan we weer een poging wagen,geen zin om met de feestdagen in de troep te zitten Haha!