vandalen hebben mijn welshje te grazen genomen!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

vandalen hebben mijn welshje te grazen genomen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 13:19

gisteren bij mijn twee jaarling hengsten wezen kijken in het natuurgebied in almere....
daar eenmaal de kudde gevonden schrok ik me wezenloos toen ik mijn arme welshje zag.... ze zijn zijn manen en staart te lijf gegaan met een schaar!!!!
echt om te huilen...
zijn voorpluk hebben ze helemaal weggeknipt en zijn manen zijn in model fjord geknipt... Huilen
zijn staart heeft er nog het minste onder geleden... daar hebben ze we happen uitgeknipt en hem een stukje korter gemaakt....
en het jochie had zo'n mooie lange voorpluk en zulke mooie volle lange manen...
hier wat foto's Verdrietig ik zal er ook even ter vergelijking een foto bij doen van voordat ze hem te grazen hadden genomen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gelukkig hadden ze mijn andere schat niet te grazen genomen zoals jullie kunnen zien...
je zou ze toch afschieten zulke lui!!! Stoom uit je oren

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:21

heel naar, maar ik zou nog steeds vreselijk opgelucht zijn dat er geen blijvende schade is!!
Je zal wel geschrokken zijn..

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:21

Echt schandalig dat ze zoiets durfen doen, mijn pony zn manen zijn ook ongevraagd korter gemaakt, maar nog lang niet zo echt vergeleken met dit.
Afschieten die hap!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 13:22

ik ben me wezenloos geschrokken en ga ze binnenkort ook weghalen daar voordat die idioten terug komen....
wie weet loopt het volgende keer ernstiger af...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:24

Ik kan me voorstellen dat je woedend bent!
Dat zou ik ook wezen. Boos!

En toch zit ik hier te gniffelen Bloos , ik denk zelf namelijk dat het geen vandalen zijn, maar pennymeisjes die in hem een Fjord zagen.
Ik kan me precies voorstellen hoe die meisjes aan het tutten zijn gegaan terwijl jouw pony stond te genieten. *LOL* Bloos!
Verder kijkt hij ook wel erg schattig, ook al loopt hij voor joker.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:24

Wat ontzettend ziek! Boos!

Heel cru gezegd misschien, maar tis nu winter, als dit in de zomer was gebeurd was het nog eens extra triest geweest, want dan had ie niets gehad tegen de vliegen...

Gelukkig dat het weer aangroeid, maar heel logisch dat je kwaad ben...
Sommige mensen Boos!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:27

Ik vind het absurd dat het gebeurd is en dat mensen zoiets zomaar doen.

Gelukkig groeit het haar wel weer aan en is het over een tijdje niet meer zichtbaar en heeft hij er ook geen blijvende schade aan opgelopen.

Maar ik zou ook niet moeten weten wie dat gedaan heeft...
(zeker niet als ze dat bij een van onze paarden zouden doen).

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:31

Ja echt ziek die mensen moeten met hun handen van ander mans paarden afblijven!
Maar het kan weer aangroeien ik heb ook wel eens horror verhaleb gehoord over mishadeling brr dan heb je nog geluk gehad.
Ik ben benieuwd hoe hij er irl uit ziet ze komen al gauw naar stal.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:32

Ik zou ook erg pissed zijn als ze aan Dennis z'n manen en staart zouden komen(tis echt mijn trots).

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:35

Sjongejonge, waar halen mensen toch het lef vandaan! Helemaal niet iets om mee te lachen, diep triest gewoon. Denk je dat je paard daar veilig loopt.... een keer uitschieten met zo'n schaar, en je hebt een heleboel ellende.

Ik hoop dat je snel een veiligere plek voor ze vindt!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 13:37

ze komen lekker voor de winter naar huis... ben aan het kijken of dat misschien dit weekend al gaat lukken...
en dan kijk ik wel verder voor ze... dan gaan ze toch pas in april weer het land op.. dus voorlopig nog ff de tijd om te zoeken dacht ik zo..

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:38

Jezus wat een stel idioten zeg je zou ze toch...grrr. Ongelofelijk waar mensen het lef vandaan halen zeg. Boos!
Haal ze maar snel weg daar, straks gebeurd er nog iets veel ergers met ze! Bah, ik kan hier echt boos om worden. Succes ermee! Ach gut

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 13:40

erg fijn dat jullie me zo steunen... OK dan!
ik wist echt niet wat ik zag Bloos!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:44

Ik zou me goed voor kunnen stellen dat je in tranen uitbarst hiervan.
Ik heb het ook.
Zo'n half jaartje geleden vond ik een touwtje aan een paal gebonden (soort lasso van gemaakt)
Iets later lag er hooi in de wei.
Draden die ze open hadden gegooid.
Maiskolven en ga nog even verder.
Een hele tijd niks meegemaakt en nu van de week vond ik voetsporen, die niet van mij waren.
Het is een vreselijke modder bij ons bij de stallen, dus ik ga niet zonder laarzen over de wei, maar toch stonden er smalle schoenafdrukken met een hakje met nopjes profiel.
Ik ben al een hele poos bezig om de kleinste zijn buikje wat te verminderen maar dat lukt bijna niet.
Nu heb ik het vermoeden dat de voetafduk mijn pony's voert. Ik vond namelijk resten van appels enzo.
Gelukkig ga ook ik deze maand verhuizen.

Weet je wat nu het ergste is, mocht je de daders aanspreken(zoals ik ooit eens gedaan heb) dan kijken ze je verbaast aan en liegen dat ze er niet zijn geweest, terwijl je het zowat hebt gezien. Je ziet ze denken, je moet blij zijn dat wij ze verzorgen hoor.......
KILL Boos!
Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe jij je voelt.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:44

Belachelijk dat ze zoiets kunnen doen. Maar toch mag je wel blij zijn dat ze niets ernstigs gedaan hebben... Een geluk, het groeit wel weer aan. Sterkte!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:47

Hmmm sorry maar weet je wel zeker dat dit jouw pony was, lijken nl voor geen meter op mekaar die foto's, 2 heel verschillende paarden qua bouw, kleur en aftekeningen.
Blijft natuurlijk onzin dat iemand zomaar met zn fikken aan jouw paard komt. Was die van jou de enige die gekortwiekt was door deze wildkappers?

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 13:50

ja ik weet heel zeker dat het mijn pony is!!!!!!
hij is van de zomer veel lichter van kleur geworden.... en ik herken echt mijn eigen paarden wel...

maar goed... nee er waren er nog 4 te grazen genomen, waarvan 1 heel erg... echt helemaal afgeschoren zijn manen en voorpluk... alsof hij zomerexceem heeft gehad en zijn staart helemaal kort..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:59

Vippie schreef:
Hmmm sorry maar weet je wel zeker dat dit jouw pony was, lijken nl voor geen meter op mekaar die foto's, 2 heel verschillende paarden qua bouw, kleur en aftekeningen.
Blijft natuurlijk onzin dat iemand zomaar met zn fikken aan jouw paard komt. Was die van jou de enige die gekortwiekt was door deze wildkappers?


kan ook een andere soort vackt zijn geworden , zois het nu een wintervacht misschien Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:59

Ahhhh dat is inderdaad geen gezicht zo, ik zou ook heeeeeel boos zijn denk ik! Maar toch, inderdaad net als Sjuimpje, was mijn eerste reactie toch om te gniffelen bij het aanzicht... ik zal stil zijn Lips are sealed

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:00

Tja, liever dit, dan dat ze het anders doen (denk aan Enschede) Maar leuk is het niet!!

Sommige mensen Stoom uit je oren

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:15

Sjuimpje schreef:
Ik kan me voorstellen dat je woedend bent!
Dat zou ik ook wezen. Boos!

En toch zit ik hier te gniffelen Bloos , ik denk zelf namelijk dat het geen vandalen zijn, maar pennymeisjes die in hem een Fjord zagen.
Ik kan me precies voorstellen hoe die meisjes aan het tutten zijn gegaan terwijl jouw pony stond te genieten. *LOL* Bloos!
Verder kijkt hij ook wel erg schattig, ook al loopt hij voor joker.


haha,ik dacht echt precies hetzelfde Clown

Gelukkig niets ernstigs gebeurd, maar kan me voorstellen dat je hier van baalt!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:16

lang leve de pennymeisjes volgens mij! Denk niet dat dit als een vandalen actie beschouwd maar meer van manegekindjes die vonden dat je pony er verwildert uitzag!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:28

Daar ben je mooi klaar mee, jammer dat er altijd van die mensen zijn die denken dat ze alles kunnen doen.
Gelukkig groeit het zo weer aan en is er verder niets ernstigs gebeurd. Wel leuke hengstjes trouwens!

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:37

Vaag zeg.. Hier was toch ook pas een topic over?? Van een meisje dat het zo zielig vond dat wilde paardjes klittebolletjes in hun vacht hadden of iets dergelijks. Waarschijnlijk behoort de kapster van jouw paardje tot dezelfde categorie paardenliefhebsters..

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 14:49

het gaat mij er gewoon om dat er iemand ongevraagd heeft lopen knippen en doen...
en ik kan me niet voorstellen dat penny-meisjes de voorpluk er helemaal afknippen, die zullen het eerder helemaal uit gaan kammen ofzo....
plus dat hij er wel wat aan over heeft gehouden en daar ben ik niet over te spreken....
je kon altijd alles bij hem doen, maar toen ik aan zijn hoofd zat gingen zijn oren plat in zijn nek... hij is er ook niet meer van gediend als je aan zijn manen zit... terwijl hij dit altijd heerlijk vond...