Arme Puck, weer de klos...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Arme Puck, weer de klos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 19:41

Eerst dit: [AM] SPOED: hond en hechten van wond

Vrijdag: Puck rende achter haar bal aan, een andere hond achter zijn stok.
Ze botste toen tegen elkaar aan, waardoor de andere hond zijn tanden of stok in Puck haar huid knalde (net boven het oog ).

Puck had er een snee met een aantal gaatjes.
Naar de dierenarts in die buurt gegaan: hoefde niet gehecht te worden o.i.d, goed schonspoelen en 1 a 2 keer per dag ontsmettingszalf erop doen.

Zondag:
Een verhaal vooraf: Puck en een andere hond (Engelse Bulldog) hebben het niet zo met elkaar: die bull die wil de speeltjes/ballen van alle andere honden hebben.
Maar Puck is er niet van gedient als een andere hond haar bal probeert te jatten, dus liet haar tanden zien en gaf een brulletje erbij van "ga weg".

Maar de bull die is daar weer niet van gedient, dus die begon te vechten (Puck die is nog steeds zo van blijf van mijn speeltje af, dus die doet lekker mee).
Puck lag al op haar rug en bleef sil liggen van "ik doe niks meer".
Dus gevecht klaar.
Nu is Puck niet meer zo terug aan het doen, maar probeert op verschilede manieren dat die niet haar bal wilt (kop wegdraaien van die hond, weglopen, op de grond gaan liggen van "ik doe niks", dus die hond vind er niks meer aan om haar bal af te pakken.

Bij andere honden vecht die hond er niet om omdat die al meteen loslaten (speeltje he Haha!)

Vandaag: ik zag die hond al aankomen rennen om mij te begroeten, dus ik pak alvast Puck haar speeltje af en doe die weg.
Puck loopt daarna met een stok, die andere hond wilde die stok dit keer hebben, en rende al op Puck af, dit keer liet Puck haar tanden toch zien (verder niks, ze ging al plat op de grond liggen).
Helaas begon die hond weer te vechten, en pakte helaas vol op Puck haar oogwond, en wilde niet loslaten (Puck piepte al erg), gelukkig had die hond een tuigje aan en lukte het om haar van Puck af te halen (is veder een lieve hond gelukkig), anders was die wond nog groter gescheurd enz.

Als gevog dat die open lag, en groter was (bloede ook erg, maar dat was wel goed om die wond weer schoon te maken).

Naar huis gegaan, spoedkliniek voor een afspraak gebeld, kon na een uurjte wel komen.

Zat toen een uur te wachten (na de afspraak tijd (maarja het is een spoedkliniek, en andere gaan dus voor op haar))

In dat uur kwam er nog 2 honden binnen (van 1 peroo) waarvan er een er maar geholpen moest worden, maar die andere werd opslag verliefd op Puck, begon te janken, enz, en wilde steeds naar haar toe Haha!.

Puck was aan de beurt.

Weer niet gehecht (ondanks de groote en diepte van de wond), maar omdat het zo dicht bij het oog zat en hij al een heel klein beetje pus vormde zou het na het dicht maken het juist erger worden omdat het er dan niet uit kon komen en zich dus ging ophopen in de wond.

Puck was zo erg aan het tegewerken (deed/doet ook pijn) dat ze een snoetbamd omkreeg (die ze ook probeerde af te werken) , ze was al aan het happen (niet bijten) naar het flesje met het onstsmettingsspul.
Kwam er nog een assistent bij (bleek die van mijn eigendierenarts in amsterdam-west te zijn (en dus ook hier werkt in het weekend) om haar tegen de grond te drukken Ach gut.

(een keer voor een injectie toen ze een blaasontstekking had moest hij haar ook al op de grond duwen, en er half boven opzitten omdat ze zo aan het tegenstribbelen was Scheve mond)

Schoongespoeld en een oogzalf in het oog gesmeerd, en een antibioticum injectie.

Nu moet ze 3 maal daags oogzalf in haar oog, omdat haar ooglid erg is opgezwollen en nog dikker kan worden..

En antibioticumkuur (tabletten) 2 maal daags.

En alles bij elkaar (grootste deel de kom-maar-binnen-prijs(= 42,- euro Bloos! )) kost het 80 euro.
Met een hond met een gat boven haar oog (in verhouding met het oog, groot)

Nu maar hopen dat het goed zal genezen....

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:56

gossie zeg.. wat een verhaal!
sterkte ermee en hopen dat ie gauw beter is!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:14

aaah wat zielig Verdrietig mijn konijn heet puck Tong uitsteken vandaar dat ik het verhaal ging lezen is het die hond van je avatar? sterkte voor puckie Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:17

Tsjonge, wat een pechvogel.
Heel veel beterschap !

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:01

Jeetje wat een verhaal weer zeg! Veel beterschap voor Puck, hopelijk geneest het snel.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:23

Toen ik je verhaal wilde lezen zag ik bij je avatar dat fotootje staan en vond hem erg op mijn hondje lijken ! Dus maar even in je profiel gekeken en idd lijkt jouw Puck heel erg op mijn Cindy. Mijn hond is iets lichter ( voskleuriger) dan de jouwe maar dat koppie lijkt sprekend ! Helaas kan ik geen foto's plaatsen. Ik wil jou en Puck veel sterkte wensen !!

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 10:45

Allemaal erg bedankt,

Puck haar gewicht zit ook weer niet mee...
Afgelopen maand woog ze nog 17.6 kg en gisteren 15.4 Verdrietig (ze is te dun/mager vind ikzelf, je voelt alles aan botten...)

Omegamedo: leuk zeg dat die er erg op lijkt.

Hier in mijn straat is er nog een hond (ook kruising maar ze weten niet met wat, kans is ook met border collie) maar die lijk ook geheel op Puck, die is alleen weer 1 tintje donkerder...

Niki

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:33

He jasses wat rot zeg, hoe gaat het nu met puck?

beterschap

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 18:19

Het gaat gelukkig weer beter, haar oog is minder dik (die was eerst geheel dicht gedrukt).

De wond is en mooie korst aan het vormen.. En is gelukkig niet gaan ontsteken tot nu toe.

Na het zalfen van haar oog zelf (voor het oog zelf, omdat het ooglid zo dik is) wil ze het met haar poot eruit wrijven, waardoor ze soms tegen de wond komt, gelukkig gaat die niet of een heel klein stukje los/open.

Maar in zijn geheel geneest het goed.

Niki

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:57

goedzo Haha! hey ik zie nu pas dat je in amsterdam woont Knipoog (sorrie offtopic)